למען העולים החדשים בנתניה

0
126
למען העולים. צילום באדיבות בית חולים לניאדו

מיזם מיוחד של בית החולים לניאדו ועמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל) מנסה לסייע בפתרון לאלפי העולים החדשים מצרפת המתגוררים בנתניה ומבקרים בה. במסגרתו, יוכשרו כ-40 מתנדבים דוברי צרפתית במטרה לסייע בקשיי התקשורת של העולים החדשים מצרפת עם הצוות הרפואי שמסייע להם, אך אינו דובר את השפה. לאחר ההכשרה, ישולבו המתנדבים במחלקות השונות בבית החולים.

מבית חולים לניאדו נמסר כי, בית החולים הוא היחיד המצוי בנתניה רבתי ומעניק את שירותיו למאות אלפי אנשים מדי שנה. רבים מהם – עולים חדשים ותיירים מצרפת, שעדיין אינם דוברי השפה העברית. כאשר הם נזקקים לטיפול רפואי, הם מגיעים לבית החולים ושם פוגשים צוות רפואי מוכשר ומיומן – אך כזה שאינו דובר צרפתית.

40 המתנדבים החדשים, שיצטרפו למתורגמנים הקיימים כיום בקרב אנשי הצוות בלניאדו, יאפשרו לבצע את התרגום במהירות רבה ובכך ימנעו המתנה ממושכת. בנוסף לעבודת התרגום, יאפשרו המתנדבים למטופלים דוברי הצרפתית להרגיש בבית היות והמתנדבים יהיו עסוקים בלסייע לדוברי הצרפתית באופן אישי.

מאיר מרק, סמנכ"ל פיתוח משאבים וקשרי חוץ בביה"ח לניאדו, מסר כי "אנו מקבלים בברכה כל יוזמה של התנדבות למען המטופלים. הקהילה הצרפתית באיזור השרון הינה קהילה גדולה הרואה בלניאדו את המרכז הרפואי שנותן מענה לכל בעיה קלינית. אנו מכירים את צרכי הקהילה כבר מספר שנים ורואים לעצמנו זכות להעניק את הטיפול הנדרש. נמשיך להדק את הקשרים עם נציגי הקהילה גם בעתיד, למען בריאותם ורווחתם של המטופלים".

אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל), סיפר: "לשמחתי, מרבית העולים נקלטים היטב בנתניה מבחינה חברתית ומתקבלים בשמחה ובחום על ידי הקהילה המקומית. עם זאת, חשוב לנו לשפר את הטיפול שניתן בשפה הצרפתית, במיוחד על רקע חופשת הקיץ הארוכה המקובלת בצרפת אותה מנצלים תיירים רבים בכדי לבקר בישראל בכלל ובנתניה בפרט. באופן טבעי, בתקופה זו עולה הצורך בשירותי הרפואה, ולכן אני שמח על שיתוף הפעולה על לניאדו ועל המיזם החדש ומאמין כי הוא ישפר את המצב הקיים".

נתניה, ואזור השרון כולו, ידועים כעיר ואזור קולטי עליה, כאשר בשנת 2017 בלבד הגיעו לעיר כ-900 עולים מצרפת – שהם כשליש מתוך כ-2,800 עולים שהגיעו לעיר מכלל המדינות בשנה הזו. המספרים הללו לא כוללים כמובן את התיירים הרבים דוברי הצרפתית המגיעים לנתניה לאורך כל השנה למטרות בילוי, נופש, ביקורים משפחתיים וכיוצ"ב. בנוסף, ביום עיון שהתקיים לאחרונה תחת הכותרת "המסע הצרפתי לירושלים".

מנתוני משרד העלייה והקליטה עולה, כי מאז שנת 1989 עלו לישראל כ-72 אלף עולים, כאשר למעלה מ-20% מהם (15,259) נקלטו בנתניה – העיר המובילה בארץ בהיבט זה. יום העיון התקיים ביוזמת עיריית ירושלים (המנהל לשירותי קהילה – הרשות העירונית לעלייה וקליטה) ובשיתוף משרד העלייה והקליטה, עמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל), עמותת CNEF (מסייעת בקליטה ועלייה של צעירים שעולים לארץ ממדינות דוברות צרפתית) וגופים נוספים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן