אכיפה מוגברת לרוכבי אופניים וקורקינט חשמליים

0
109
אכיפה מוגברת, פקחי עיריית נתניה. צילום באדיבות עיריית נתניה

בעקבות עלייה בתאונות הדרכים בקרב רוכבי אופניים וקורקינט חשמליים יצאה עיריית נתניה למבצע אכיפה מוגבר כשמטרתה היא להביא לרכיבה בטוחה בחרבי העיר. מעיריית נתניה נמסר, כי במסגרת מדיניות הממשלה להילחם בתופעה ההולכת ומתרחבת של תאונות דרכים בהם מעורבים רוכבי כלים ממונעים ופגיעה בציבור הולכי הרגל, הוחלט על הרחבת האכיפה הארצית באופן שיוענקו לפקחי הרשויות המקומיות סמכויות לאכוף עבירות תעבורה.

במסגרת זו, החלו פקחי העירייה באכיפה למען שמירה על בטחון הציבור באמצעות קנסות. ברחבי העיר מסיירים עשרות פקחים עירוניים בפריסה רחבה שהוכשרו למשימה שמטרתה צמצום מספר הפגיעות בהולכי הרגל, ברוכבים והפרדת השימושים בסוגי הדרך השונים. כזכור, אישרה מועצת העיר ב-7 ביוני 2017, את אכיפת עבירות התנועה מכוח החוק לייעול הפיקוח והאכיפה ברשויות המקומיות.

עוד נמסר, כי העירייה מעודדת רכיבה בטוחה באופניים לקידום תחבורה בטוחה ויעילה ושימוש ברכיבה על אופניים כאלטרנטיבה לרכב הפרטי לצמצום זיהום האוויר ושמירה על איכות הסביבה.

לקראת תחילת האכיפה ע"י הפיקוח העירוני, קיימה העירייה פעולות הסברה ויידוע הציבור, לרבות הסברה בבתי ספר התיכוניים ובחטיבות הביניים בשיתוף השירות המשפטי, מנהל החינוך ומנהל האכיפה. במסגרת המפגשים הבית ספריים, מתקיימות הדרכות ע"י עורכי הדין מהשירות המשפטי אודות כללי נהיגה נכונה ובטוחה על אופניים, אופניים חשמליים וקורקינט חשמלי, כמו כן מוסבר לתלמידים מהן העבירות המוגדרות בתקנות התעבורה ומהן הסנקציות שניתן לנקוט במידת הצורך.

בד בבד פרסמה העירייה תקנות לרכיבה בטוחה – ניתן לנהוג על אופניים חשמליים רק מגיל 16 ורק על שבילי אופניים וכבישים. אופניים חשמליים מוגדרים כאופניים בעלי הספק מרבי של 250 ואט, שמהירות נסיעתם אינה עולה על 25 ושהמנוע מפסיק את פעולתו כאשר מהירות האופניים עולה על 25 קמ"ש בהתאם לתקינה האירופית.

באופניים החשמליים יותקנו אביזרי בטיחות הכוללים צופר או פעמון, פנס קדמי בעל תאורה לבנה, פנס אחורי בעל תאורה אדומה, מחזיר אור מאחור ומחזירי אור בצבע צהוב על דוושות האופניים.

האופניים החשמליים ידרשו לשאת סימון רשמי של המילים "אופניים עם מנוע עזר".

חובת חבישת קסדה- רוכבים עד גיל 18 חייבים לחבוש קסדה בכל דרך, בכביש בין עירוני החובה חלה על כולם.

בין יתר האיסורים שייאכפו על ידי פקחי העירייה: איסור נסיעה על המדרכה ברחוב בו קיים שביל אופניים- לכל סוגי המשתמשים (אופניים רגילים וחשמליים, וכן קורקינט ממונע).

איסור לחצות במעבר חציה ברכיבה – חצייה מותרת להולך רגל רק בהובלה של האופניים הרגילים והחשמליים או הקורקינט הרגיל או החשמלי.

איסור הליכה של הולכי רגל על נתיב המיועד לאופניים.

איסור הרכבה על האופניים בהתאם לסייגים הקבועים בתקנות.

לעוברים על החוק דרגות הקנס שיינתנו יהיו בטווח של 100-1,000 שקלים. סעו בזהירות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן