למעלה מ-4000 מתושבי העוטף והדרום לנים ב-14 מלונות ודירות בנתניה

עיריית נתניה, יחד עם אלפי מתנדבות ומתנדבים, פועלים במקביל; מערך העובדים הסוציאליים בנתניה מפעיל קו פתוח לתמיכה רגשית.

0
1715
נתניה היפה: ארגזים מלאים בציוד ובביגוד שתרמו תושבי נתניה למען מפוני הדרום המתארחים במלונות העיר

עיריית נתניה, יחד עם אלפי מתנדבות ומתנדבים, פועלים במקביל; מערך העובדים הסוציאליים בנתניה מפעיל קו פתוח לתמיכה רגשית.

למעלה מ-4,000 תושבי הדרום לנים בנתניה. העיר נתניה קלטה ב-14 בתי מלון בעיר מפונים  מהיישובים שדרות, אופקים, אשקלון, קרית גת וכן מקיבוצים בעוטף. העובדים הסוציאלים של מנהל הרווחה בעיריית נתניה בניהולה של רותי גור פועלים מסביב השעון בבתי המלון. הן בקבלה, בליווי ובתמיכה של המפונים. הם מעבירים סדנאות חוסן הפוגה והתעמלות למפוני הדרום. כמו כן מספקים העובדים הסוציאלים מענה ותמיכה ריגשית ראשונית, גם בשיחות אישיות וגם בשיחות משפחתיות וקבוצתיות. העו"סים שומעים את הסיפורים הקשים, סיפורים כואבים ומרגשים ומעניקים מעטפת ותמיכה ככל שניתן לאורך כל שעות היום.

כחלק מהיערכות לשעת חירום פתחה העירייה "קו פתוח" – אותו מתפעלים עו"סים. בקו זה מטפלים בפניות אשר מגיעות למוקד העירוני 106 מצד תושבים ומפונים. אנשי המקצוע מטפלים גם בפניות של משפחות נעדרים. זאת לצד משפחות במצוקה, משפחות שחלק מבני המשפחה מגוייסים ועוד.

העורף החזק של נתניה בא לידי ביטוי גם ביוזמות של מתנדבים. מתנדבים אשר פותחים את בתיהם למי שזקוק לכך.

מחלקת ההתנדבות במנהלת הרווחה של העירייה פועלת במתכונת מוגברת עם עשייה עניפה במספר מישורים. ניהול מערך המתנדבים בעיר, מיפוי צרכים של המפונים השונים ב-14 בתי המלון בעיר. כמו כן, במתן מענה לצרכים אישיים שעולים מן השטח. החל מחלוקת מזון, ציוד אישי וציוד לתינוקות. ועד תיאום בין משפחות מפונים ומשפחות מנתניה המארחות אותם בדירות.

כחלק מהמעטפת המלאה מלווים את המפונים אנשי אגודת התיירות והממונה על התיירות, אפרים בולמש, המשמש בנוסף כיו"ר ועדת מל"ח – פסח. ביום ראשון, למשל, ליווה וסייע לאישה שכרעה ללדת, ביום שני סייע בקליטת משפחות שהגיעו מהצפון ופתר בעיות שהעלו חלק מהמשפחות שהגיעו לעיר מערי הדרום שבמהלך שבוע ימים המדינה סירבה לאשר את מימון פינויים והן הגיעו באופן עצמאי.

תמיכה וליווי ניתנים גם לכוחות הביטחון וחיילי צה"ל כאשר עובדי אגף שכונות, בניהולה של כינרת מנטין, נרתמו לניהול תרומות לחיילי צה"ל.  אלפים מתושבי נתניה תורמים ומתנדבים. הם פתחו את ליבם הרחב לאיסוף ציוד חסר לחיילים, ציוד מזון, ביגוד וכל מה שנדרש. לצורך הפעילות הפכו המתנ"סים ברחבי העיר, כמו גם חלק מהקניונים, לעמדות איסוף וריכוז. על-מנת להגדיל את יכולות האירוח, אימצו באגף השכונות הצעות של תושבים רבים. בהם, ועדי בתים שהכשירו והתאימו חדרי דיירים לאירוח משפחות. לא רק ועדי בניינים, אל גם בעלי משרדים ריקים, שהעמידו את המתחם למגורים ללא עלות.