ליגת החופים: בני לם מבטיח קונצרט של שערים

0
90

רגע לפני שריקת הפתיחה, בני לם מאמן מכבי נתניה בכדורגל חופים, מספר על ההכנות לקראת העונה החמה, ויש גם הפתעה, קוראים לו ערן לוי.

עונת הכדורגל הסתיימה רק לפני שבוע ובני לם, מנהלה המקצועי של בית הספר לכדורגל מכבי נתניה ומאמנה של קבוצת הנוער, כבר מתכונן ליעד הבא: ליגת החופים שתצא לדרך בעוד קצת יותר משבועיים. את נתניה און ליין – ksn משתף לם במגעים להבאת רכש חיזוק מחו"ל, תכנית האימונים וגם ועל השאיפות להניף גם השנה את הגביע.

האם העובדה שאתה גם מנהלה המקצועי של בית הספר לכדורגל במכבי נתניה וגם מאמנה של מכבי נתניה בכדורגל חופים, אינה מתנגשת לעיתים?

"אלה שני דברים שונים שלא יכולים להתנגש, כי טורניר הכדורגל חופים מתקיים בזמן הפגרה של הליגה. ישנה אווירה אחרת והטורניר מתקיים אחרי סיומה של ליגת העל, הליגה הלאומית וקבוצות הנוער, של כדורגל ה-11. מבחינת זמנים אין כל סיבה שזה יתנגש. להיפך, זה חודש וחצי של טורניר אשר מסתיים קצת לפני שמתחילים האימונים לקראת הליגה. עכשיו, אחרי שניצלתי את החג לחופשה קצרה כדי לנקות את הראש, אני מקדיש את כל כולי לליגת החופים".

בני לם חוגג. צילום ניר אנשר
בני לם חוגג. צילום ניר אנשר

כדורגל חופים הובא לארץ כטרנד קיצי, ומשנה לשנה נוספים לו אוהדים מה הסוד שלו?

"מדובר בתת-ענף כיפי ומהנה, המחייב משחק מהיר מאוד, שליטה מוחלטת בכדור והמון אסטרטגיה וכושר. אין ספק בכלל, שענף הכדורגל חופים תופס תאוצה אדירה מאז נתניה הביאה אותו לארץ – גם בישראל. בדרום אמריקה מדובר באחד המשחקים הכי פופולאריים וגם באירופה הליגות שם מקצועיות. אחת ההוכחות לכך, היא החשיפה הגבוהה והשידורים הישירים בטלוויזיה (ערוץ הספורט) וברדיו (90 FM)) וכמובן בעיתונות הארצית והמקומית (נתניה און ליין – ksn). כל השנים השתתפו בטורניר עשר קבוצות והשנה גדלנו ל-12 קבוצות – כאשר השנה הצטרפה כרמיאל שהיא קבוצה חדשה ובני יהודה. ישנה חלוקה לשני בתים כמו בכדורגל ה-11 הרגיל. בבית שלנו נשחק מול חיפה, תל אביב, כפר סבא חדרה ופתח תקווה. השבוע תתקיים הגרלת המשחקים שקובעת מי תשחק מול מי וכו'".

עד כמה נתניה משקיעה בענף?

"נתניה זכתה באליפות פעמיים ונחשבת לאחת הקבוצות החזקות בטורניר – כך שאם את שואלת על מיקום, אני חושב שנתניה ללא ספק מדורגת בשלישיה הראשונה בישראל. כמעט בכל שנה נתניה מגיעה לגמר – אך רק פעמיים במהלך שמונה השנים בהם הטורניר מתקיים לקחנו את הגביע הביתה. ללא ספק ישנה השקעה בקבוצה ומתייחסים לענף הזה ברצינות, כשאני אומר ברצינות, אני מתכוון לכך שיש לנו שלד ביתי חזק של שחקנים קבועים בהרכב. בנוסף, אנחנו אוהבים לרענן כל שנה ולהביא רכש חדש בין אם ממחוזותינו ובין אם רכש זר. כרגע ישנם מגעים מתקדמים עם שני שחקני רכש זרים שיצטרפו אלינו במהלך הטורניר".

שנה שעברה שיחקו במדי נתניה שני שחקני נבחרת ספרד, מדוע הם לא ממשיכים גם השנה? יש רכש מקומי במקום?

"יפה אמרת, הרכש הזר משנה שעברה היה בהחלט מוצלח, אך השנה הטורניר נופל בתאריכים שבהם השניים נמצאים באליפות אירופה (נבחרת ספרד) ולכן הם אינם יכולים לקחת חלק, ואם כבר הזכרת רכש מקומי אז יש לי הפתעה קטנה בעניין הזה: ערן לוי חתם ויצטרף אלינו לטורניר השנה".

זו בהחלט הפתעה! איך זה קרה?

"ערן לוי ידוע כמי שאוהב לשחק כדורגל חופים ונחשב לאחד השחקנים הטובים בארץ בענף. הוא לוקח את הטורניר הזה כמעין הכנה לעונה הבאה בליגת העל. כל עוד אנחנו נוכל להשתמש בו והוא ירצה לשחק איתנו, אנחנו נשמח כי הוא כישרון ענק".

מהי אסטרטגיית המשחק אותה אתה מתכנן, שכן נתניה ידועה בכדורגל חופים דווקא בזכות מערך ההתקפה

"בשלב הבתים אני מאמין שאשתמש בתכנית משחק "רגילה", כמו שעשיתי בשנה שעברה, למרות שתמיד יש דברים קטנים לשנות כי הקבוצות האחרות לומדות להכיר את שיטות המשחק האחת של השנייה וחשוב תמיד לא להיות צפויים. בשלבים המתקדמים יותר, רבע גמר חצי גמר וגמר, אני בדרך כלל אוהב להפתיע את היריב: אני מביא דברים מאירופה ומשנה את תכנית המשחק כדי להפתיע את הקבוצה שמולה אנחנו משחקים. הם יוצאים מתוך נקודת הנחה שלמדו את תכנית המשחק שלנו ומבינים שטעו בזמן אמת, מה שמגביר את הסיכויים שלנו לנצח. מדובר במשחק קבוצתי בו, מהיר מאוד ואשר מבוסס על אסטרטגיה, טקטיקה, כושר גובה מאוד ושליטה מוחלטת בכדור – רגע אחד של חוסר תשומת לב, מסתיים לרוב בשער".

מה, בפועל, גרם לכך שהמשחק תפס עד כדי כך?

"כשעיריית נתניה הרימה את הכפפה והקימה, לראשונה בארץ, את אצטדיון החופים בחוף פולג, היה באזזז תקשורתי ענק – בעיקר כשהגיעו לשחק בחוף הנבחרות הטובות בעולם בטורניר בינלאומי. בגלל החשיפה התקשורתית הרחבה, איכות המשחק של הקבוצות המקומיות התחילו להגיע יותר ויותר אוהדים לצפות במשחקים – המתקיימים באווירה אחרת ומלווים במוזיקה. בשנתיים האחרונות ישנם יותר ויותר ספונסרים לקבוצות עצמן – כך שישנם יותר אימונים וישנה אפשרות לתגמל טוב יותר את השחקנים".

מתי מתחיל הטורניר באופן רשמי ומה אוכל לאחל לך כמאמן ולקבוצה כולה?

"המשחקים מתחילים באופן רשמי בתאריך 12.6.15 – ממש עוד מעט. ולגבי השאלה מה תוכלי לאחל לנו? אני חושב שאת מה שאני מאחל בעצמי, גם לי וגם לקבוצה, להביא את הגביע בפעם השלישית לעיר נתניה, המארחת הרשמית של ליגת החופים, והכי חשוב ליהנות כמה שיותר".

עדיין לא הצטרפתם ועשיתם לייק לעמוד הפייסבוק שלנו? זה הזמן: נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן