כפר יונה נפרדת משרונים; תקים ועדה מקומית משלה

0
192
ראש עיריית כפר יונה אפי דרעי
ראש עיריית כפר יונה, אפי דרעי. צילום יח"צ

 

ברוב קולות אישרה מועצת העיר כפר יונה, תחילתו של הליך היפרדות מהוועדה המרחבית שרונים אשר עד היום טיפלה בכפר יונה – בנוסף לרשויות נוספות באזור. ההחלטה עצמה התקבלה עם הסתייגויות קלות מצד חברי המועצה מטעם האופוזיציה, המהווים רוב במועצת כפר יונה. מעבר להחלטה, טרם נקבעו זמנים להליך.

גורמים בעיריית כפר יונה מסרו לעיתון השרון שלי, כי הליך ההיפרדות החל לאחר שכפר יונה גדלה והעירייה מבקשת לשפר את השירות לתושבים. לדברי הגורמים, יהיה קל יותר לקבל את השירות בבניין העירייה ולא להמתין להתכנסות הוועדה המקומית שרונים, אשר כאמור מטפלת ביישובים נוספים.

מעיריית כפר יונה נמסר, כי "נכון להיום, האישור הוא אבן דרך. אנחנו עדיין לא יודעים מתי תוקם הוועדה ומה יהיו סמכויותיה". לעניין ההסתייגויות שנשמעו, נמסר, כי "מי שישלוט בוועדה הם חברי מועצת העיר, ששם יש לאופוזיציה רוב. כרגע הקמת ועדה תלויה באישורי משרד הפנים ואוצר. העברנו את פרוטוקול הישיבה המקוצר לגורמים הרלוונטיים במשרד הפנים והאוצר ושם יימשך התהליך".

עוד נמסר לעיתון השרון שלי, כי "בימים האחרונים סוכם עם מינהל התכנון במשרד האוצר כיום (לשעבר תחת משרד הפנים) שעיריית כפר יונה תעזוב את הוועדה המרחבית לתכנון ובניה שרונים, כל זאת במטרה להנגיש את השירות לתושבי העיר בצורה מיטבית, נוחה וזמינה. החלטה ברוח זו התקבלה במועצת העיר. הצוותים המקצועיים בשיתוף וליווי מנהל התכנון שוקדים על הכנת תכנית עבודה מסודרת לממש את המהלך בהקדם. נוסף לכך, כפר יונה מקדמת תכנית מתאר כוללנית, דבר שיסייע בידה להגדיל את סמכויותיה לכשתוקם הועדה. חשוב לציין שתושבי כפר יונה ייהנו משירותי הועדה המרחבית שרונים עד להסמכתה של הועדה המקומית".

לצד יתרונות בהקמת ועדה מקומית עירונית, ישנם גם חסרונות רבים. יתרון בולט הוא שליטה באופן ישיר על צרכי העיר, קביעה עצמאית של לוחות זמנים וחוסר תלות בנציגים מיישובים שונים העשויים לעכב או להקשות. מה גם, שבראש הוועדה המקומית עומד ראש הרשות, במקרה זה ראש העיר כפר יונה אפי דרעי. החיסרון בניהול ועדה מקומית נחלק לשניים: עלויות גבוהות יותר בניהול הוועדה והרישומים למיניהם, שכן כיום, בוועדה המרחבית שרונים נחלקות הוצאות מערך המנהלה בין כל הרשויות החברות. כעת, עם הקמת ועדה מקומית נפרדת, מערך ההנדסה המקומי יעובה. חסרון נוסף הוא הסיכון במתן שליטה גדולה מידי בידי נבחרי הציבור ופיקוח יחסית מצומצם ביחס לוועדה המרחבית.

כתבות נוספות העשויות לעניין את הקוראים: 

כפר יונה: המאבק נגד הקמת אלפי יח"ד ללא פתרונות תחבורתיים מחריף

כפר יונה: עשרות מפגעים וסכנת חיים לאורך כביש 57

סרטון לוהט: כך לכד תושב זועם את גנב הרכב שלו

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן