גידול חד במספר מקרי תקיפה בעקבות כלבים משוטטים חופשי

גורמי מקצוע מאשרים: במהלך השבועיים האחרונים גידול חד במספר המקרים בהם ננשכו והותקפו תושבים וכן כלבים על-ידי כלבים אחרים ברחובות נתניה והאזור

0
815
נטישת כלבים וטרינר
צילום אילוסטרציה. ביג-פוטו

וטרינרים, רופאים וכן פעילים לזכויות בעלי חיים מאשרים: במהלך השבועיים האחרונים נרשם גידול חד במספר המקרים בהם ננשכו תושבים וכן כלבים (בעיקר קטנים) בעקבות כלבים משוטטים חופשי.

מבדיקת נתניה און ליין עולה, כי המקרים ארעו בכל אזור נתניה – כולל העיר נתניה. בשכונת ותיקים (נאות גנים) שלושה בעלי כלבים שיצאו לטייל עם כלביהם, הותקפו על-ידי כלבים משוחררים.

באחד המקרים ננשך בעלי הכלב ונזקק לטיפול רפואי. בשני מקרים נוספים הותקפו הכלבים הקשורים על-ידי כלבים משוחררים ומשוטטים.

כך גם ארע בשכונת עיר ימים. באחד המקרים הותקפה כלבת פומרניאן על-ידי כלב משוחרר.

במקרה נוסף – שלא דווח ברשתות החברתיות – חדר לאחת מחצרות הבתים כלב ללא סימני זיהוי (ככל הנראה נטוש) שתקף ופצע את הכלב הביתי לעיני ילדי הבית שניסו להרחיקו.

ווטרינר, העובד בין השאר מול גורמים עירוניים במספר ישובים, אישר את הפרטים.

"אנו מקבלים אלינו יותר ויותר מקרים המחייבים, במקרה הטוב, תפרים ובמקרה הגרוע ניתוחים להצלת כלבים שהותקפו וננשכו", ציין הווטרינר.

הקורונה, הסגר, כלבים משוטטים ותופעות הלוואי

יונתן ריידר, פעיל מוכר בתחום זכויות בעלי חיים ובעלי דוגוויל – בית מלון לכלבים, מסביר את התופעה.

"עם תחילת הסגר הראשון ועם תחילת הסגר השני, חל גידול של אלפי אחוזים באימוץ כלבים. משפחות היו תקועות בבית, חלקן מתוך אהבה וחלקן מתוך שעמום, אימצו", אמר ריידר.

"עם היציאה מהסגר הראשון ועם היציאה מהסגר השני, חל גידול מטורף של נטישת כלבים ברחוב. אני, אישית, קלטתי למעלה משלושים כלבים שהוחזרו על-ידי בעליהם ועוד עשרות כלבים שנאספו מהרחוב".

מעבר לתופעת כלבים נטושים – מה עם כלבים משוחררים המטיילים ברחובות ערים ומושבים?

"כלבים לא אמורים להיות משוחררים ללא השגחה. בתקופת הסגר רבים מבעליהם, מתוך עצלות ועייפות או חוסר חשק או חשש לחטוף דו"ח, פתחו שערים ושחררו את הכלבים עצמאית".

"כנראה בשל הסגר וגם בימים שאחרי עם ההקלות, נראה שחלה ירידה משמעותית בפעולות הלוכדים העירוניים בכל אזור השרון. כי על התופעה הזו אני מדווח לא רק מנתניה והיישובים באזור אלא מכל ערי השרון".

"יש חוק מאוד ברור, ובמקומות רבים לא אוכפים אותו. שחרור כלב ללא השגחה, ולא משנה כרגע אם מדובר בכלב בינוני או גדול, יכול להיות מסוכן – גם לילדים קטנים, גם לבעלי כלבים אחרים וכמובן לכלבים".

הקורונה והסגר בבית השפיעו פסיכולוגית גם על כלבים

"כלבים מושפעים מהלך הרוח של בעליהם", מסביר יונתן ריידר, המתמחה בין השאר בשיקום כלבים. כמו ששהיה של התא המשפחתי תחת קורת גג אחת למשך שבועות ארוכים יוצר מתחים – גם כלבי הבית מושפעים".

"שחרור כלב ביתי באופן עצמאי לרחוב, ללא פיקוח, חגורה או רסן במקרים שצריך, עלול להסתיים בכי רע".

"לא רק במקרה של כלב משוחרר הנפגע מרכב, אלא בשל תגובותיו – כי לא כל הכלבים מאולפים וגם הם נתונים למצבי רוח. וכן, שחרור כלב ללא השגחה עלול להתפתח למצבי קיצון כמו תקיפה".

"כלב, ממש כמו בעליו, רוצה לשחרר אנרגיה. שחרור האנרגיה חייב להיות עם הבעלים צמוד. מי שלא מסוגל להוציא כלב לטיול פעמיים שלוש ביום, שלא ייקח כלב!".

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן