כדורסל: ברק נתניה התפרקה; חילופי האשמות באשר לאחריות

0
150
צביקה ליבר. צילום ארכיון - באדיבות גרינטופס נתניה

איגוד הכדורסל אישר רשמית ביום שלישי: קבוצת הכדורסל הנתנייתית, שרק לפני ארבע שנים התמודדה על גמר גביע המדינה, התפרקה. המועדון, שנקלע לצרות כלכליות ובשנה החולפת שיחק בליגה הלאומית לאחר שוויתר על מקומו בליגת העל, לא נרשם העונה לליגה הלאומית. בעקבות זאת הודיע איגוד הכדורסל, כי את מקומה של נתניה בליגה לאומית תתפוס מכבי רעננה.

מזה כשלוש שנים לפחות טוענים בקבוצת ברק נתניה, שכדי שהקבוצה תצליח להתמודד עם אתגרי ליגת העל – זאת לאור הדרישות השונות באשר לתקינות האולמות וגודלם – מחויבת עיריית נתניה להקים או לסייע בהקמת אולם כדורסל תקין. בעיריית נתניה הצהירו כבר לפני כעשור כי בכוונת העירייה להקים אולם כדורסל רב-תכליתי, אף נקבע מיקום והוצגו לתקשורת תכניות. אולם, המהלך הוקפא בשל העלויות הגבוהות. במקביל, השקיעה העירייה תקציב רב בהשבחת הקופסל (אולם ישורון) כדי שיעמוד בחלק מדרישות איגוד הכדורסל. אז נאמר בעירייה, כי מדובר בהשקעה באולם זמני.

לטענת צביקה ליבר, יו"ר הקבוצה בשנים האחרונות, עניין האולם היווה אחד הפרמטרים שגרמו למשקיעים רבים לקבל "רגליים קרות". כבר לפני כשנתיים טען בראיון לנתניה און ליין, כי "אנו אומרים זאת פעם אחר פעם, ללא אולם ראוי, העומד בדרישות, קשה יהיה להשיג משקיעים או בעלים לקבוצה. העלויות כיום גבוהות מדי". ואכן, לפני כשנה – בצעד שהפתיע רבים – הודיעה הנהלת הקבוצה כי היא מוותרת על מקומה בליגת העל ויורדת לליגה לאומית.

כיום טוען ליבר, כי לא נעשה דבר בעניין האולם והוסיף: "בעירייה גם לא רציניים באשר למשקיעים שהגיעו. כשבעירייה יגלו רצינות, גם אנחנו נגלה".

 

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לנתניה און ליין – ksn, כי "כידוע, מר ליבר אינו מעוניין להעביר את הקבוצה לידי העירייה ללא תשלום, בנוסף, ככל הידוע לנו, לקבוצה חובות כספיים. הובהר למר ליבר שאנו מוכנים לקלוט את הקבוצה ללא תשלום וללא חובות – אולם – טרם נענינו בחיוב. עיריית נתניה מוכנה לקחת על עצמה את ניהול הקבוצה ולהופכה לקבוצה עירונית באופן מיידי. דברים אלה נאמרו כבר לפני למעלה משבוע, במהלך פגישה שנערכה עימו יחד עם מנכ"ל העירייה ומנהל אגף הספורט. אנו ממתינים כעת לתשובתו של מר ליבר, שכן 'הכדור נמצא במגרש שלו'. עוד נבהיר, כי הסגנון הבוטה של האיש מוכר לנו ואין בכוונתנו להיגרר אחריו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן