כדורגל חופים: קובי 'המפציץ' בדש החליף קבוצה

0
403
קובי בדש - נתניה
קובי בדש. צילום ארכיון ניר אנשר

 

קובי בדש, חלוצה המצטיין של מכבי נתניה בקבוצת החופים, לא ישחק במדי הקבוצה העונה. בתום חמש שנים בקבוצה המקומית של בני לם, קיבל השחקן הצעה כספית מפתה מהפועל כרמיאל שתשחק, לראשונה, בליגת החופים השנה. בדש ששיחק בחופים אך ורק במכבי נתניה חיפש אתגר חדש, לאחר שבעונה החולפת סיים כמלך שערי הליגה. כרגיל, כמו בכל סיפור פיקנטי, כבר במחזור הראשון יפגוש בדש את קבוצתו לשעבר במשחק המרכזי בשישי הקרוב.

הפתעת את כולם כשהודעת על המעבר להפועל כרמיאל. איך התבשל המהלך ולמה דווקא לקבוצה שרק הצטרפה לליגת החופים?
"כי זה מאתגר. יו"ר הקבוצה התקשר אליי לבדוק מה קורה איתי העונה. זה היה בדצמבר, כחצי שנה לפני עונת המשחקים. בדרך כלל, הסגלים בקבוצות החופים נסגרים חודש חודשיים לפני. אחרי חמש שנים בנתניה, הרגשתי תחושה מסוימת של מיצוי. אני רואה במעבר שלי לקבוצה, המשחקת לראשונה בליגה, אתגר אמיתי. מדובר במשחק קשה המחייב המון כושר וטכניקה לצד משחק אסטרטגי-קבוצתי שבכל רגע נתון וללא ריכוז עלול להפוך את התוצאה. הליגה קשה מאוד וקצרה מאוד – כך שהאתגר הוא אדיר".

בראיון שקיים בני לם לנתניה און ליין, אמר המאמן הנתנייתי שעזיבתך הותירה בור גדול. בכל זאת, חמש שנים שיחקת בקבוצה
"אותי לימדו בחיים, שלכל אחד יש מחליף. בני לם מספיק מנוסה בליגה הזו כדי להסתדר גם בלעדי. אני בטוח, שגם השנה מכבי נתניה תציב קבוצה חזקה וראויה, שעל הנייר מסומנת אוטומטית כמי שתגיע לפיינל פור. בכל זאת, מכבי נתניה בכדורגל חופים הגיעה כל שנה או לחצי גמר או לגמר וזכתה בפעמיים בגביע".

איזו קבוצה בנו בכרמיאל ומהן המטרות שהוצבו בעונה הראשונה?
"זו אומנם העונה הראשונה של הפועל כרמיאל, אולם ההכנות רציניות. לקבוצה שנבנתה הוחתמו שחקני חופים. יתרה מזאת, הקבוצה נבנית לטווח רחוק וכענף ספורט עתידי ומרכזי בכרמיאל. אנחנו לא חושבים בשלב זה על הגביע, אבל הגעה לפליאוף העונה תהיה הישג גדול עבורנו".

במחזור המשחקים הראשון תשחק מול כרמיאל נתניה. איזו תחושה מלווה אותך לקראת המשחק?
"אני מאמין שעד שאעלה לחולות תלווה אותי מן תחושה מוזרה שכזו, שהרי אף פעם לא שיחקתי מול מכבי נתניה, בעצם, אף פעם לא שיחקתי בקבוצה אחרת בחופים. כך יצא בהגרלה. אני מעדיף להסתכל על המשחק, לפחות ברמה אישית, כמעין דרבי. ככדורגלן חופים אני רוצה ומקווה לנצח בשביל הקבוצה שלי".

אתה, באופן אישי, מאמין שתצליח לשחזר את הישגך בעונה שעברה ולזכות, שוב, בתואר מלך השערים?
"הגעתי לכרמיאל כדי להוביל את הקבוצה ולסייע בבנייתה – לאו דווקא כדי לסיים כמלך השערים. אם אבקיע הכי הרבה ולא נגיע לפיינל פור, זו תהיה החמצה גדולה עבורי. בכל מקרה, אני צריך לעשות את שלי: לכבוש כמה שיותר כדי לעזור לקבוצה לנצח וזה הכי חשוב".

כיצד אתה מגדיר את הסיכויים של מכבי נתניה בחופים לקחת גביע?
"בדיוק כמו שאמרתי מקודם, אני אומנם עזבתי, אבל כל השלד של העונה שעברה נותר בקבוצה. גם אם המאמן, בני לם, מנמיך ציפיות כרגע, ברור לכולם שמכבי נתניה הולכת עד הסוף כדי לזכות באליפות. השלב הראשון, שלב הבתים, הוא קריטי. ואולם, די ברור שנתניה תתחזק עם זרים מצוינים. סודה של קבוצת כדורגל חופים הוא בתלכיד, בשיתוף הפעולה בין השחקנים בכל רגע נתון, בעבודת צוות, בכישרון ובביצוע האסטרטגיה של המאמן. נתניה תלך גם העונה עד הסוף".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן