כדורגל חופים: המירוץ הגדול של תום קשתי

0
610
תום קשתי במדי חיפה. צילום ניר אנשר לנתניה און ליין

 

כמו לכל ילד שדורך על מגרש כדורגל יש חלום לשחק ברמות הכי גבוהות שאפשר, כך היו גם חלומותיו של תום קשתי. אלא, שחלום לחוד ומציאות לחוד הכתיבו לקשתי הצעיר את הדרך. הילד המוכשר, שגדל במחלקת הנוער של הפועל תל-אביב ובגיל 17 לבש את מדי הנבחרת, מצא עצמו מחוץ לעולם הכדורגל המקצועני בעקבות פציעה לא פשוטה בכתף.

קשתי, שנאלץ לשנות כיוון בחיים, בחר בשירה ובמשחק. אל התודעה הציבורית חזר לאחר שלוהק לשורה של תכניות ריאליטי בהן המירוץ למיליון וגול-סטאר. עכשיו, בגיל 26, הוא חוזר לאהבתו הראשונה. ביום שישי התייצב קשתי, הפעם כשוער ראשון, במדי מכבי "עידו קרן" חיפה. הוא, שמעולם לא חלם לשחק בכדורגל חופים, מודה שהתרגש בהופעת הבכורה – למרות הפסד קבוצתו בתוצאה 5:3 למכבי "דורון מוטורס" נתניה בניצוחו של בני לם. דבר אחד הוא בטוח, בראיון לנתניה און ליין הוא קובע: "נעשה הכל כדי להגיע לגמר הגדול".

איך התרשמת מהמחזור הראשון בכדורגל חופים בכלל ומעמדת השוער הראשון של חיפה בפרט?

"בתור שוער ששיחק כדורגל מקצועני ופרש לפני כמה שנים, זה ממש החזיר לי את הנשמה לגוף. היה כיף גדול לחזור ולשחק בפריים טיים לעיני קהל גדול עם קהל גדול (מאות מאוהדי חיפה הגיעו בהסעות מאורגנות ח.ל). זה עושה חשק גדול אני כבר לא יכול לחכות למשחק הבא. מדובר במשחק קשה, המחייב שילוב של אסטרטגיה, כושר גופני ומשחק קבוצתי טקטי. אחרי כל אימון אני חש שיפור. אני מאוד שמח על ההזדמנות שניתנה ואני בהחלט עובד קשה כדי לעמוד ברמת הציפיות ממני".

שיחקתם נגד האלופה, מכבי נתניה, והפסדתם.

"מצד אחד ממש לא נעים להפסיד במשחק בכורה, בפתיחת המחזור הראשון בליגה, מנגד אנו שמחים שהתמודדנו – כבר במשחק הראשון – מול נתניה. זו בהחלט הייתה טבילת אש וחיים קלים לא עשינו לנתניה. אני מאמין בעבודת צוות, וברור לי שהקבוצה, בניצוחו של המאמן ישראל צרפתי, תיראה טוב יותר ממשחק למשחק".

מכבי חיפה התחזקה בשורה של שחקנים מקצועיים, האם ניתן לומר שחיפה מסמנת השנה מטרה להעפיל לפלייאוף?

"קודם כול שיהיה ברור, זה מוכיח שההחתמה שלי היא מקצועית ויש לקבוצה הזאת שאיפות גדולות העונה. נכון, לא יהיה פשוט לקחת אליפות. זאת ליגה קשה מאוד ודיבורים לא יביאו תוצאות, אלא רק עבודה במגרש. אנחנו, כרגע, לא מסתכלים כל-כך רחוק – אלא באים לעבוד קשה ולהשתפר מאימון לאימון וממשחק למשחק אנחנו עדיין בשלב החיבור. ואכן, המטרה שלנו, יחד עם הקהל שלנו שלא מפסיק לדחוף בכל משחק, זה להציג כדורגל מהנה, להתקדם בבית בו אנו משחקים ולהתברג לפליאוף העליון".

בעבר סומנת כאחד מהכדורגלנים הצעירים בעלי הפוטנציאל הבולט ביותר. מה אילץ אותך להפסיק?

"בכדורגל מקצועני צריך גם קצת מזל מעבר ליכולת. בגיל 17 כבר הגעתי לנבחרת ישראל ועברתי שתי פציעות קשות בכתף. עברתי ניתוחים לא פשוטים. הרגשתי שזה מתחיל להתמסמס לי. חשתי שלא מעריכים אותי מספיק – לא מקצועית ובוודאי שלא כספית. כשהגיעה ההצעה מהתוכנית המרוץ למיליון, עשיתי את השינוי. כמובן, אחר כך, גם ההשתתפות בתוכנית גול סטאר הרחיקה אותי מהדשא".

איך חוויית הכדורגל חופים בהשוואה לחוויית הערצה שהייתה לך במרוץ למיליון ובגול סטאר?

"אני ממש לא מתלהב מהרייטינג כמו מהריגוש לשחק (שוב) כדורגל. זה חלום שהתגשם מבחינתי, לחזור שוב פעם לריגוש של המשחק, עם קהל גדול וכמובן עם שחקנים גדולים כמו ערן לוי. עבורי אין דבר יותר כיפי מזה".

בין אימון לאימון ומשחק למשחק, במה אתה עוסק?

"בימים אלה אני עסוק בנגיעות אחרונות באלבום שירה, לאחר שסיימתי בו כבר שמונה שירים. בנוסף, סיימתי צילומים לסדרת טלוויזיה חדשה בשם "הקודחים" שאמורה לעלות בימים הקרובים בהוט".

עשיתם כבר לייק לעמוד הפייסבוק החדש של נתניה און ליין – ksn? זה הזמן: נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן