יוסי דורון מכוון גבוה

2
111
זוכת הגביע לעונת 2014 בכדורגל חופים. מכבי "דורון מוטורס" נתניה ויוסי דורון. צילום נמרוד גליקמן

חבר המועצה יוסי דורון, עד לפני פחות משנה בעליה של מכבי "דורון מוטורס" נתניה, מעריך שגם השנה מחזיקת הגביע בכדורגל חופים תעשה כבוד לנתניה.

לדורון, אחד האנשים המשפיעים יותר בענף, תחושת פספוס – לפחות ביחסה של ההתאחדות לכדורגל לנבחרת ישראל בכדורגל חופים. למרות זאת, יוסי דורון אופטימי: מפעל הספורט שהביאה העיר נתניה בשנת2007 לישראל, נחשב כיום, שמונה שנים אחרי, למרענן הרשמי של הקיץ. בראיון מיוחד לנתניה און ליין – ksn הוא מדבר על ההכנות לקראת פתיחת העונה בכלל ועל מכבי נתניה בכדורגל חופים בפרט.

כמחזיקי גביע המדינה, מה בעצם סוד ההצלחה של הקבוצה?

"הקבוצה זכתה פעמיים בתואר. בעונה הראשונה ובשנה האחרונה. מדובר גם בקבוצה שהופיעה הכי הרבה פעמים בגמר. שנה שעברה, אכן, הייתה שונה מהרגיל – כיוון שחלק ממשחקי הליגה התקיימו בצל מבצע "צוק איתן" והוראות פיקוד העורף שלא אפשרו לקיים חלק מהמשחקים עם קהל. בסך הכל הייתה עונה מוצלחת מאוד וגם מאתגרת – לאחר שהצלחנו, למרות המצב הביטחוני, להביא לארץ שני שחקני נבחרת ספרד בכדורגל חופים".

חבר המועצה יוסי דורון
חבר המועצה יוסי דורון

האם החלו ההכנות לקראת הליגה שתיפתח בעוד מספר חודשים?

"ההכנות, בשלב זה, הן בעיקר אופרטיביות. גם השנה אנחנו במגעים עם נבחרת ספרד להבאת שני שחקנים הנחשבים לאלילים בענף כדורגל החופים בעולם. אנחנו מנסים לעמוד בתקציב דומה לזה של שנה שעברה – תקציב העומד על 240 אלף שקלים לקמפיין של קצת יותר מחודש ימים. אנחנו בשלב זה פועלים על-פי התוכנית וללא חריגות".

למעט שני שחקני נבחרת ספרד, מרבית סגל שחקני נתניה מורכב מנתנייתים. האם תשמרו על "המתכון"?

"אני מאמין, שמתכון מנצח לא מחליפים – מקסימום קצת מרעננים כדי לתרום לאווירה ולמוטיבציה הקבוצתית.  גרעין השחקנים של הקבוצה נשאר בסגל. בואי נגיד, שהרבה לא השתנה משנה שעברה בכל הקשור בסגל השחקנים. אני, באופן אישי, שמח על-כך שישנו גרעין קבוע. השחקנים מכירים אחד את השני וזה תורם להישגי הקבוצה".

עיריית נתניה היא זו שהביאה את ענף כדורגל חופים לארץ, מה עוד יכולה העירייה לעשות כדי לקדם את הענף – לפחות בהיבט של נבחרת ישראל?

"עיריית נתניה עשתה ועושה את המקסימום כדי לקדם את הענף. הוכחה לכך היא הצלחתה להשאיר את הטורניר בחוף פולג בנתניה, למרות שישנן ערים אחרות שקורצות ומתעניינות. התרומה לעיר היא רבה בהיבט השיווקי והפרסומי. המשחקים משודרים בשידור ישיר, למשחקים המתקיימים בחוף פולג מגיעים בכל שבוע אלפי אוהדי הקבוצות השונות ושדרי הספורט מחמיאים פעם אחר פעם לעיר וליופיה. מדובר בתקציב עירוני הנע בסביבות מיליון שקלים פלוס מינוס. אם היינו מתרגמים אותו לשטחי פרסום, מיתוג ושיווק, היינו צריכים לשלם הרבה יותר בעבור תמורה מקבילה".

אז איפה בעצם הבעיה?

"הבעיה היא בהתאחדות לכדורגל. הייתה לנו נבחרת ישראל בכדורגל חופים ועקב הבעיות התקציביות בהתאחדות והמצב הכלכלי הלא טוב בלשון המעטה, ביטלה ההתאחדות את השתתפותה של נבחרת ישראל בכדורגל חופים השנה. כל הקבוצות שמשחקות היום בליגה, משקיעות את מיטב כספן על מנת לטפח את השחקנים. המטרה היא להביא את השחקנים הטובים ביותר לנבחרת. הליגה היא ליגה מקצועית, טובה ואיכותית, השופטים הם מליגת העל וכל הטורניר מתנהל ברמה הגבוהה ביותר. דווקא במקום בו אנחנו מצפים מהמדינה להיות שם ולמנף את הענף גבוה יותר, אנו נתקלים במעין מבוי סתום. בעיניי זה חבל, כי יש לנו שחקנים איכותיים המסוגלים ויכולים לשחק ברמות הגבוהות יותר, בקנה מידה בין לאומי. נכון לעכשיו, פעילות נבחרת ישראל בכדורגל חופים הוקפאה בשל בעיות תקציביות ואני אוסיף: בשל סדרי עדיפויות לקויים".

בשל מינוייך כחבר המועצה הממונה על החופים, ויתרת על בעלותך בקבוצה. מדוע?

"כחבר מועצה מטעם סיעתה של ראש העיר, אני ממלא את תפקידי הציבורי בהתנדבות. עוד בטרם קיבלתי על עצמי את התפקיד של מחזיק תיק החופים, ויתרתי על הבעלות בקבוצה ולו כדי למנוע לזות שפתיים. למרות שאני כבר לא הבעלים הרשמי של הקבוצה, כמי שהקבוצה קרובה לליבי, אני מלווה אותה לכל אורך הדרך, מעורב בהחלטות המתקבלות ובקשר קרוב עם השחקנים. כדי לחדד את הנקודה וכדי שבטעות לא יובן משהו אחר: לא עזבתי את הקבוצה. אני פעיל ופועל לקידום מכבי נתניה וכמובן להעלאת המודעות הארצית לחשיבות החזרת פעילותה של נבחרת ישראל בכדורגל חופים".

מהן ציפיותיך ממכבי נתניה בטורניר הקרוב?

"הציפייה שלי ואני בטוח שגם שלהם, היא לשמור על הגביע בנתניה ולא להעביר אותו כתובת, כי טוב לו פה. אני בטוח ומודע לאיכות השחקנים שלנו בנתניה. אני מאוד מקווה שנצליח להביא את שני שחקני הרכש מנבחרת ספרד, איתם אנחנו במגעים מתקדמים, כי אני די בטוח שבעזרתם נגיע רחוק – למרות שגם בלעדיהם העתיד שלנו מזהיר. כהוכחה ניתן לראות את המקומות בהם זכינו מרגע הבאת הטורניר לנתניה. גם אני, כמו כל העוסקים במלאכה, מחכים כבר לתחילתו של הטורניר. ובינינו, מה יותר כיף מאשר ים, מים, שמיים, החול הלבן של חוף פולג, אצטדיון החוף המדהים שעיריית נתניה מקימה מדי שנה בשנה וכדורגל חופים משובח?!". .

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן