יהודה בארקן ז"ל יונצח בעיר נתניה במבנה על שמו

בעיריית נתניה ימתינו עד תום השבעה על השחקן, המפיק והבמאי יהודה בארקן ז"ל, ויחד עם בני משפחתו ינציחו את זכרו. הודעה על-כך מסרה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר

0
250
יהודה בארקן, יוני המנחם וזאב רווח על סט הסרט "מבעד לעיניים". צילום ויקימדיה

בעיריית נתניה ימתינו עד תום השבעה על השחקן, המפיק והבמאי יהודה בארקן ז"ל, ויחד עם בני משפחתו ינציחו את זכרו. הודעה על-כך מסרה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר.

בארקן הלך לעולמו ביום שישי. כאדם מאמין המתינו בני משפחתו עם ההודעה לציבור עד צאת השבת. ביום ראשון התקיימה הלווייתו. בארקן נפטר בעקבות סיבוכים של מחלת הקורונה.

לפני כחודש אובחן כי נדבק. בתחילה תיאר זאת בארקן כקושי נשימתי. במהלך התקופה הדרדר מצבו ובין יום שישי לשבת הלך לעולמו והוא בן 75

יהודה בארקן נולד בשנת 1945 בשם יהודה יחזקאל ברקוביץ' והתגורר במשך שנים ארוכות עם בני משפחתו, יוצאי רומניה, בנתניה.

חיידק המשחק היה טבוע בו עוד בילדותו, כחניך של תנועת מכבי צעיר וכתלמיד בתיכון אורט יד ליבוביץ' בנתניה. שירותו הצבאי היה בחיל ההנדסה וכמו רבים מבני גילו, גם הוא בילה במועדון "במבוק" בנתניה.

אל עולם המשחק נחשף ברקן לאחר שחרורו הצבאי – לאחר שהצטרף ללהקת פיקוד דיזנגוף – להקה בה רבים מחבריה היו יוצאי הלהקות הצבאיות. בשנת 1967 זכה לביקורות חיוביות רבות, כששיחק בהצגה "הוא הלך בשדות".

פריצתו הגדולה לתודעה הציבורית הגיעה דווקא מהרדיו – ברקן שימש חלק מצוות מותחים טלפוניים בשידור חי.

ברקן נחשב בשנות השבעים והשמונים לאחד השחקנים פורצי הדרך בקולנוע הישראלי – זאת מאחר ודגל בגישה של "משחק קטן" מול מצלמה – בניגוד לנהוג באותה עת – משחק תאטרלי.

הסרטים בהם השתתף נחשבים עד היום נכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית הצומחת, בהם צ'רלי וחצי, אבא גנוב וכן סדרת סרטי המתיחות בקולנוע.

הסרטים בהם השתתף מילאו אולמות קולנוע על בסיס יומי ושברו באותה עת שיאי רייטינג שעד היום לא נשברו. הוא נחשב, גם בהיבט העולמי, לאבי סרטי המתיחות – כיוון שעד אותה עת הפורמט הנהוג היה בתכניות טלוויזיה בלבד.

בשנת 1993, בעקבות סרט שהפיק ונכל בקופות, הכריז ברקן על פשיטת רגל.

בשנת 2011, במקביל לחזרתו בתשובה והוספת האות א' לשם משפחתו, הודה בארקן והורשע בהעלמת הכנסות בסך 1.6 מיליון ש"ח לאחר שהסתבך עם חובות. ביהמ"ש הקל על עונשו וגזר עליו שישה חודשי עבודות שירות.

ברקן התחתן לראשונה עם אישה ממוצא ברזילאי. ממנה יש לו ילדה. בראיונות שהתקיימו בשנות השמונים ציין ברקן, כי בסרט "אבא גנוב" שולבו מוטיבים מחייו – כיוון שבאותה עת לא ראה את בתו.

בשנת 1975 נשא ברקן את האמנית נילי ברקן גולן. מנישואים אלה נולדו לו שני בנים ובת. בהמשך נישא פעם שלישית.

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן