קדימה: התושבים זועמים על קיום אירועי העצמאות ביישוב צורן

0
280
קדימה צורן זיקוקי דינור
זיקוקים בצורן, צילום מדף הפייסבוק של ראש מועצת קדימה צורן

זעם רב בקרב תושבי קדימה על החלטת המועצה לקיים את אירועי יום העצמאות ביישוב צורן, ולא להקים במה, או במות בידור ביישוב קדימה.

כאקט מחאה התארגנו מספר תושבים וקיימו חגיגת עצמאות מקומית בקדימה עם מוסיקה, מתנפחים וקריוקי.

בפניה לראש המועצה, שביט מס, זעמו תושבים על החלטה זו וטענו, כי אירועים כאלה עושים בדרך כלל במגרש הכדורגל בקדימה, לשם יש גישה גם לקדימה וגם לצורן.

 לטענת התושבים, מזה שנים ארוכות מקיימת המועצה אירועים משותפים לשני היישובים.

לרוב, במגרש הכדורגל בקדימה – לשם יש גישה לשני היישובים.

החלטת המועצה להעברת האירועים לצורן, בטענה כי מדובר בפועל במועצה אחת וביישוב אחד, עורר, כצפוי, זעם רב. מספר תושבים אף האשימו את ראש המועצה בפילוג בין שני היישובים.

קדימה – צורן שני ישובים – מועצה אחת

הזעם על העברת האירועים לצורן, גרם לחלק מהתושבים "לשכוח" כי למעשה מדובר ביישוב אחד, דבר שיצר פילוג בתגובות.

אחת מתושבות היישוב כתבה בתגובה, כי "כמה שתצעקו "ישוב מאוחד" אנחנו לא ישוב מאוחד ואין בזה משהו אישי נגד צורן, או התנשאות כמו שהרבה אוהבים לומר".

"הילדים לא לומדים באותו בית ספר ולא בגנים, יש שני מתנסים וגם תנועות נוער שונות". המגיבה הוסיפה, כי בנוסף לכך אין רצף טריטוריאלי וכי הדבר היחיד המשותף הוא המועצה. לדבריה "ליישוב אחד מאוחד אין שני שמות. יש צורך בכל שנה לשתי במות".

תושבת אחרת לא הבינה על מה הכעס.

לדבריה בשנה שעברה היו חגיגות יום העצמאות בקדימה והשנה בצורן.

יתרה מכך טענה, כי היו הסעות ואין סיבה להתמרמר. תושבים אחרים טענו, כי הבעיה היתה נפתרת אם היו מחליטים על שתי במות – כמו בכל שנה.

ראש מועצת קדימה-צורן , שביט מס, מסר בתגובה, כי "בשנה שעברה החלטתי לאחד את אירועי יום העצמאות שהיו בצורן ובקדימה לאירוע אחד".

"הישוב ובו 22 אלף תושבים מצא עצמו מוציא מאות אלפי ש"ח על אירועים קטנים. במקום שני האירועים הקטנים החלטתי לרכז מאמץ הן ארגוני והן כספי באירוע אחד בלבד".

"בשנה שעברה האירוע התקיים בקדימה במגרש הכדורגל והשנה בצורן. האירועים הן בשנה שעברה והן השנה היו מאוד מוצלחים, המועצה ארגנה הסעות לאירועים הלוך וחזור".

"צר לי שחלק מהתושבים החליטו שלא לבוא ולשמוח עם כולנו ביום העצמאות וכולי תקווה שהאירוע המאוחד, שהינו חלק מהניסיונות לאחד את הקהילה, יאחד את כולנו בישוב המדהים והקהילה המקסימה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן