זעזוע: אלמונים ריססו צלב קרס על אנדרטה בנתניה

המשנה לראש עיריית נתניה, אפרים בולמש: בושה וחרפה שאלמונים המתנגדים לפוטין, מרססים צלב קרס על האנדרטה הלאומית לזכרם של יהודי ברה"מ שלחמו נגד הנאצים.

2
648
המשנה לראש עיריית נתניה, אפרים בולמש: בושה וחרפה שאלמונים המתנגדים לפוטין, מרססים צלב קרס על האנדרטה הלאומית לזכרם של יהודי ברה
צלב קרס אותו ריססו אלמונים על האנדרטה הלאומית בנתניה.

המשנה לראש עיריית נתניה, אפרים בולמש: בושה וחרפה שאלמונים המתנגדים לפוטין, מרססים צלב קרס על האנדרטה הלאומית לזכרם של יהודי ברה"מ שלחמו נגד הנאצים.

משטרת נתניה חוקרת: מי האלמונים אשר ריססו צלב קרס על האנדרטה הלאומית. האנדרטה לזכרם של החיילים היהודיים, אשר שירתו בצבא האדום נגד הנאצים. על-פי הערכות, אלה שריססו ביקשו למחות נגד נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בעקבות זאת, הנחה המשנה לראה"ע נתניה, אפרים בולמש, המחזיק בתיק הפיקוח העירוני, על מחיקה מיידית של צלב הקרס. בנוסף, הנחה להעמיד פקחים לאורך כל היום. בתוך כך ממשטרת ישראל אישרו, כי עיריית נתניה העבירה לידי המשטרה צילומי מצלמות האבטחה במקום.

התאריך 09.05 הוא התאריך בו מציינים יוצאי חבר העמים (ברה"מ לשעבר) את יום הניצחון על הנאצים. מאז שנת 1946 מציינים יוצאי ברה"מ את יום הניצחון של הצבא האדום על הנאצים. לפני מספר שנים, פנה נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לממשלת ישראל. הנשיא פוטין ביקש להקים בישראל אנדרטה לאומית לציון יום הניצחון.

עיריית נתניה הרימה את הכפפה והקימה אנדרטה לאומית, שבהכנתה נטלו חלק פסלים ואדריכלים בינלאומיים. את האנדרטה הייחודית, שבמרכזה זוג כנפיים מעוצבות, הקדישו בעיריית נתניה למיליוני החיילים היהודים אשר נהרגו במדי הצבא האדום, עת שנלחמו מול הנאצים.

למערכת נתניה אונליין – ksn אמר בולמש, כי "בעיניי זו בושה וחרפה. בושה, שיהודים, תושבי ישראל, מרססים צלב קרס. חמורה יותר זו העובדה, שזו אנדרטה לאומית. אנדרטה המספרת את גבורתם של החללים היהודים שנלחמו במדי צבא ברה"מ לשעבר. בצבא האדום שירתו זה לצד זה יהודים מכל המדינות שהיו בשליטת ברה"מ באותה עת. בכל שנה, ביום זה, מתקיים טקס רשמי. בשל החשש להתפתחות עימותים בין יוצאי אוקראינה ליוצאי רוסי, הצבנו במקום שמירה".

אין זו הפעם הראשונה בה אלמונים מרססים צלבי קרס בנתניה. לפני למעלה מעשרים שנה ריססו אלמונים צלבי קרב על דלת ביתו של רופא מנתניה – זאת על רקע מוצאו מחבר העמים. בשנת 2014 ריססו אלמונים צלבי קרס ביער הסרג'נטים בשכונת קריית השרון. כך גם ארע במהלך שנת 2017.

2 תגובות

  1. זה לא נראה כמו צלב קרס. זה נראה כמו 2 אותיות z. אולי תומכי פוטין ריססו.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן