התעללות בבעלי עסקים או שמירה על הסדר הציבורי/ יוני ג'ורנו

1
126
יוני ג'ורנו
יוני ג'ורנו

האם אנו עדים למגמה חדשה בעיר, שיטת היד קשה, מדיניות קשוחה או שפשוט מישהו שם למעלה החליט להראות לבעלי העסקים מי "הבוס" בנתניה.

בעלי פיצוציות, חנויות ובתי קפה מרגישים לאחרונה כאילו הפכו לשק חבטות של מקבלי ההחלטות בעיריית נתניה. ר.א. (השם המלא שמור אצלי) עלתה מאוזבקיסטן יחד הם בנה. הגברת בת 67 חיפשה לעצמה תעסוקה. בשל גילה המתקדם וקשיי השפה לא הצליחה לקבל עבודה מלבד בניקיון משרדים. הבן שלה, פ.א., החליט לפתוח לאמו פיצוציה במרכז העיר. שתהיה לה תעסוקה וגם מקור פרנסה. בחלוף חצי שנה מפתיחת החנות, הגיעו פקחי רישוי עסקים לביקור ויצאו מהעסק לא לפני שהותירו בידיה דו"ח בסך של כ-5,000 שקלים. אתם שואלים בגין מה? ובכן, גם אני שאלתי. ואכן, כששמעתי את הסיבה, הבנתי שבוצעה עבירה חמורה מאוד. האמת, שהופתעתי שעיריית נתניה לא הזעיקה את המשטרה ואת משמר הכנסת לגיבוי.  כל חטאה של בעלת המקום היה, שלא הוצב שלט קטן עם המילים "אסור לעשן". אכן, אסון של ממש!

בתחילה לא האמנתי למשמע אזני, הרי יכלו להסתפק באזהרה ראשונה. יכלו לתת לה 24 שעות להדביק דף נייר עם המילים "אסור לעשן". עיריית נתניה בחרה שלא לעשות כן! אם אפשר להכניס לקופה עוד 5,000 ₪ הרי זה מבורך. בעלת המקום הראתה לי את הקופה שלה באותו היום. בקופה היה 370 ₪ בלבד, שזה כמובן סכום ברוטו. ניגשתי עם הבן שלה לחנות חותמות וקנינו שלט כפי שנדרש. השלט עלה 40 ₪ בלבד.

חוקים יש לאכוף, אבל האם סיימו לטפל בכל בעיות העיר וזה מה שנותר? להגיע לבעלת עסק שמרוויחה את שכרה בקושי רב? אישה מבוגרת היושבת בעסק 14 שעות ביום ובמחי דו"ח אחד "מנקים" לה מס של חודש עבודה?

זה לא הסיפור היחיד. זהו מקרה אחד מתוך שבעה שהגיעו אלי במהלך השבוע ואנחנו רק ביום שני. האם מישהו החליט להעשיר את קופת העירייה על חשבון בעלי עסקים, שחייהם מזמן כבר הפכו קשים במרכז העיר? או שאולי מבקשים להראות לכולם ש"בעל הבית השתגע"

שלושה בעלי פיצוציות קיבלו דו"חות בגין השארת הכיסאות והשולחנות אחרי השעה 24:00 בלילה. 30 מטרים משם ניצבים להם שני בתי קפה מוכרים ואשר עובדים 24/07 ורחוב הצורן 6 שותק.

אז אני מבין שיש רבים שאינם מתלהבים מכך שפיצוציות פתוחות אחרי חצות, ובינינו ישנם מקומות בעיר שהן מחויבות להיסגר גם עד 22:00. ועדיין, יש דרך כיצד לנהוג – הרי אם הבעיה העיקרית היא מכירת אלכוהול, אז כל מי שחובב את הטיפה המרה ישיג אותו בלי בעיות. גם אם מדובר בנער או בנערה!

משהו כאן לא מסתדר לי. אין תשובות ברורות. כאשר אני מגיש בקשה להיתר לילה עבור בעל עסק. התשובה שאני מקבל "סירוב משטרה". כשאני בודק במחלקת הרישוי במשטרה, נאמר לי שלא היו דברים מעולם, כשמבקשים תשובות ממחלקת הרישוי בעירייה, מקבלים תשובה "סתומה" – כמו אני לא צריכה למסור לך פרטים, גש למחלקת רישוי ברחוב ויצמן שם יסבירו לך, אבל היי, אני אומר לך שמשם אני מגיע ברגעים אלה! אז מי כאן לא מסונכרן? יד ימין או יד שמאל… במקרה הזה, התחושה היא ששתי הידיים שמאליות.

תגובה 1

  1. צריך לבדוק מי שולח את הפקחים ומי מכווין אותם.בעידן שליטת חברי מרכזי המפלגות וארגוני הפשיעה בעובדי העירייה לא אתפלא אם הפקחים נשלחים להציק למתחרים של בעלי עיניין ויש פה אכיפה סלקטיבית.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן