התחלואה בנתניה ממשיכה לעלות ולגבות מחיר יקר

עיריית נתניה יצאה בהודעה חריגה לתושבים בה נמסר, כי במהלך סוף השבוע נפטרו שלושה מתושבי העיר ו-615 תושבים חלו בקורונה. נתונים אלה מהווים עליה חדה ביותר בתחלואה בנתניה, שמוגדרת אדומה

2
377
בדיקת קורונה בנתניה - חולי קורונה בנתניה
בדיקת קורונה. צילום מתוך פרסום עיריית נתניה

הקורונה ממשיכה להכות ללא רחם. שלושה תושבי נתניה נפטרו מקורונה במהלך סוף השבוע. בימים אלה חלו 615 מתושבי העיר. נתניה מוגדרת אדומה והציון שלה על פי תכני רמזור הוא 8.25 – דבר המעיד על תחלואה גבוהה מאד.

נכון ליום ראשון בנתניה ישנם 2182 חולים מאומתים. 2551 תושבים בבידוד.

התחלואה מתפרסת על פני כל השכונות בנתניה. 280 חולים מתגוררים במרכז העיר דרום. 214 מאומתים בקריית השרון. בקריית נורדאו מתגוררים 197 חולים. בצפון מערב ובצפון מזרח מרכז העיר נספרו 180 ו-170 חולים. בשכונת נאות הרצל 111 מאומתים. עיר ימים ובנאות שקד 90 חולים בכל אחת מהשכונות. ברמת אפרים 87 מאומתים וברמת פולג 67 חולים. בשכונת גלי ים 66 חולים פעילים ובמשכנות זבולון 61. באגמים 60 חולים מאומתים ובנאות גנים 56 חולים. בשכונת פרדס הגדוד 54 חולים ובנוף טיילת 53.

בעיריית נתניה קראו לתושבים לצאת להיבדק ולהתחסן בדחיפות. כמו כן הדגישו, כי יש להקפיד על הט7יי מסכות בחללים סגורים והמליצו לעטות מסכות בהתקהלויות בחוץ. "העובדים על הנחיות עטיית מסכות צפויים לקנסות כבדים על סך 500 שקלים לאנשים פרטיים. קנסות אף ירשמו לבתי עסק על סך 1500 שקלים. 5000 שקלים למפרי בידוד.

נדרשות פעולות משמעותיות להאטת קצב ההדבקה

ממרכז השליטה הלאומי למאבק בקורונה התייחסו למנת החיסון השלישית. "מידע שנצבר לאחרונה מעלה, כי המנה השלישית צפויה לשפר משמעותית את מוגנות המתחסנים המבוגרים מפני תחלואה (בפרט קשה) בזן דלתא".

"נמצא כי רמות נוגדנים אלה נמצאות בהלימה עם מידת ההגנה מפני הידבקות בנגיף. ככל שרמתן גבוהה יותר, עולה מידת ההגנה מפני הידבקות בנגיף".

במרכז השליטה התייחסו גם לבטיחות החיסון השלישי. "מהמידע שהחל להיצבר בארץ ובעולם נראה, כי פרופיל הבטיחות (תופעות לוואי) של המנה השלישית טוב ודומה לנצפה לאחר המנה השנייה. לפיכך, ועל רקע העלייה החדה בתחלואה הקשה, מומלץ לזכאים להתחסן".

עוד עולה מדוח מרכז השליטה, כי מתחייבות פעולות משמעותיות להאטת קצב ההדבקה. "ללא פעולות משמעותיות להאטת קצב ההדבקה צפויה עלייה דרמטית במספר החולים, בפרט הקשים, שתאתגר בתוך שבועות את קיבולת מרפאות הקהילה ובתי החולים".

במרכז השליטה הדגישו את הצורך בהתחסנות נרחבת, עטיית מסכות בחללים סגורים וכן בקרה הדוקה על החוזרים מחו"ל.

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה און ליין: 

לא מחוסנים? מד”א מבצעת בתשלום בדיקת קורונה מהירה

2 תגובות

  1. העשייה בנתניה שואפת לאפס ! כמה בקשות הוגשו לסימון מעבר חצייה ברחוב גבע 12 סמוך לבית הכנסת מניין אברכים ! עד שלא יקרה אסון פרנסי העיר לא יתעוררו ! על זה נאמר אוי לך עיר שמלכך נער !

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן