הרפורמה בתחבורה בנתניה: אלה קווי האוטובוס החדשים

משרד התחבורה אישר את מפת הקווים החדשה של נתניה, אותה תפעיל חברת אקסטרה, החל מיום שישי. קבלו את מפת הקווים החדשה

7
16415
מפת הקווים החדשה בנתניה. חברת אקסטרה מיישמת את החלק השני ברפורמת התחבורה בנתניה.

משרד התחבורה אישר את מפת הקווים החדשה, אותה תפעיל חברת אקסטרה, החל מיום שישי. קבלו את מפת הקווים החדשה

מהפכה בתחבורה הציבורית בנתניה – כך מבטיחים במשרד התחבורה החל מיום שישי הקרוב. אלא, שאת עשרות אלפי תושבי נתניה התקועים בפקקי ענק במחלף פולג ואלפים שמצאו עצמם ללא שירותי מוניות שי, הבשורה לא ממש מנחמת.

חברת אקסטרה תפעיל 12 קווים עירוניים חדשים. בנוסף, שלושה קווים משודרגים בנתניה. שישה קווים יישארו ללא שינוי מהותי. זאת, במסגרת שדרוג מערך התחבורה הציבורית בעיר – אותו מוביל משרד התחבורה בשיתוף עיריית נתניה.

הקווים החדשים יופעלו באמצעות תוספת של 60 אוטובוסים לצי הקיים. מדובר באוטובוסים חשמליים חדישים וידידותיים לסביבה. האוטובוסים מונגשים לנוסעים ונוסעות עם מוגבלות.

הרפורמה תצא לדרך ב-19 באוגוסט (יום שישי) והיא צפויה לשנות משמעותית את מערך התחבורה הציבורית של נתניה.  12 קווים חדשים, 3 קווים משודרגים, 3 קווים ללא שינוי, 3 קווים עם שינוי מספר. 22 קווים נוספים יבוטלו.

בנוסף, במסגרת רפורמת "דרך שווה", יתאפשר מעבר חופשי בין הקווים, בטווח של 15 קילומטר ולמשך שעה וחצי. נסיעה חינם לבני ובנות 75 ומעלה בהנפקת "זהב קו", ו-50% הנחה לילדים ונוער עד גיל 18, אזרחים ותיקים, וזכאי הביטוח הלאומי.

במסגרת השדרוג יופעלו 12 קווים חדשים. אלה הקווים: 

  1. קו 60 מבלו ביי לבית העלמין, דרך התחנה המרכזית, רכבת נתניה, ותיקים ושפרינצק. יספק קשר בין צפון העיר לתחנת רכבת נתניה ולבית העלמין.
  2. קו 61 מהתחנה המרכזית לעיר ימים, דרך רכבת נתניה, ותיקים, דגניה, העירייה ורכבת ספיר. יספק קשר ישיר מעיר ימים לרכבת ספיר ומשפרינצק והסביבה לרכבת נתניה.
  3. קו 62 מבלו ביי לרכבת ספיר, דרך לניאדו, ריינס, הרצל, ותיקים, האוניברסיטה, לנטוס והעירייה. יספק קשר מהיר מהמכללה לרכבת ספיר וממזרח העיר ללניאדו.
  4. קו 63\63א מבלו ביי ליד חרוצים, דרך לניאדו, התחנה המרכזית, שדרות בן צבי ומתחם לבין-עגנון. יהווה קו אורך ויחבר בין צפון העיר לדרומה.
  5. סביב השעון: קו 64 מבלו ביי ליד חרוצים, דרך לניאדו, שלמה המלך, אוסישקין, בן אב"י, בנימין, בן צבי ואזור התעשייה ספיר. קו זה, שייסע לאורך הטיילת, יפעל גם בלילות.
  6. סביב השעון: קו 65 מבלו ביי לפולג, דרך לניאדו, ויצמן, הרצל, פנקס, דגניה ואזור התעשייה ספיר. קו זה יפעל גם בלילות.
  7. קו 66 מש"י עגנון ליד חרוצים, דרך לניאדו, ויצמן, בנימין, בן צבי ואזור התעשייה ספיר.
  8. תנועת הרכבות ונוער: קו 67 מרכבת נתניה לסינמה סיטי, דרך התחנה המרכזית, בנימין, בן אב"י, בן עמי, אזורים, לבון ורכבת ספיר. יספק קשר בין מרחב לבון לאזור התעשייה ויחליף את קו 7 הקיים.
  9. קו 68 מהתחנה המרכזית ליד חרוצים, דרך פתח תקווה, בן צבי, שלום עליכם ואזור התעשייה ספיר.
  10. פתרון לדרום העיר: קו 69 מש"י עגנון ליד חרוצים, דרך פתח תקווה, האר"י, האוניברסיטה ודגניה.
  11. קו 70 מש"י עגנון לשז"ר, דרך סוקולוב, ויצמן, התחנה המרכזית, בנימין, בן צבי ועיר ימים.
  12. תנועת הרכבות: קו 71\71א מרכבת נתניה לרכבת ספיר, דרך הרצל, בן ציון, בן צביף שכונת אגמים ושלום עליכם.

קווים שמסלולם ישתנה:

קו 16 מש"י עגנון לרכבת נתניה, ישנה את מסלולו ויפעל דרך ריינס והרצל. גם קו 32\32א מרכבת נתניה לרכבת ספיר ישנה גם הוא את מסלולו ויפעל דרך הרצל, תחנה מרכזית, ז'בוטינסקי, בן עמי, שכונת גלי הים, אגמים, האירוסים, עיר ימים וגולדה. קו 25 מבלו ביי לתחנת רכבת נתניה, יתגבר את התדירות וייסע דרך עין התכלת, צאנז, ויצמן והרצל.

קווים שיבוטלו (הקווים החדשים כוללים מיקומים אלה) – וקווים שמספרם השתנה:

הקווים הבאים יבוטלו ומרביתם ישתלבו בקווים החדשים. 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 14, 15, 18, 19, 21, 22, 23, 27, 30, 31, 48א, 50, 51, 52 ו-53.

קו 43 יהפוך לקו 143, קו 48 יהפוך ל-148 וקו 49 יהפוך ל-149.

בקווים 1 ו-10 לא יבוצע שינוי.

מנכ"ל אקסטרה, שוקי פרי, מסר למערכת נתניה און ליין – ksn, כי "מתחילת ההפעלה, בינואר השנה, נתניה במקום ראשון בטיב השירות בדירוג משרד התחבורה. כעת אנחנו ערוכים לבצע את החלק השני של מכרז התחבורה הציבורית. אנו מוציאים לפועל את מערך הקווים החדש של משרד התחבורה, בשיתוף עיריית נתניה". שוקי פרי הוסיף למערכת Ksn, כי "שינוי מערך קווים ותיק הוא אתגר. לא רק לחברת תחבורה ציבורית כמונו, אלא  גם ובעיקר עבור הנוסעים שלנו. אנחנו נהיה כאן עבורם בכל שאלה".

כל הפרטים אודות השינויים מפורסמים באתר האינטרנט של אקסטרה https://extrapt.co.il/. בדף הפייסבוק של אקסטרה ובמוקד המידע של אקסטרה *6747

7 תגובות

  1. קבלת החלטות בהנחתה. סוג של התקפה על אוכלוסיות חלשות בשכונות, תושבים התלויים בתחבורה ציבורית רחוקה ולא נגישה. החלשת כוחם של קשישים, נכים, ילדים, נשים עם ילדים קטנים שצריכים לצעוד קילומטרים בשכונות כדי להגיע לתחנה שהתרחקה והדרך אליה היא דרך חתחתים. איך עריית נתניה נותנת לזה יד??? למה לשים את התושבים החלשים על המוקד בשם החלוציות?

  2. איך עושים רפורמה כזאת עקומה ומרחיקים את האוטובוסים מהרבה רחובות שרחוקים מהמסלול .? איזה רפורמה?

  3. דרך שווה דרך מטומטמת לא דרך שווה מה זה הדבר הזה היה ליד הבית שלנו קו שלוקח לתחנה המרכזית ועכשיו אין יש לי אחות מוגבלת על כיסא גלגלים ואמא מבוגרת מה זה השינוי המטומטם הזה מבטיחה שיתלוננו על זה.

  4. ביקשתי להגיע הביתה רחוב פתח תקוה מתחנה מרכזית לא היה את מי לשאול ולא מצאתי איך להגיע לביתי . קו ותחנה.

    • אוטובוס מספר 68. כתוב במפה בכל תחנות האוטובוסים שברחוב פינסקר ובשדרות בינימין והיו מלא חוברות שחולקו בחינם בהרבה מקומות

  5. לי הרבה יותר נח – יש לי אוטובוס לבית חולים לניאדו ליד הבית -לא היה מקודם
    יש אוטובוס לקופת חולים ברחוב רזיאל ליד הבית – לא היה לי קודם
    יש אוטובוס מהיר הרבה יותר לרופא השניים שלי ברמת פולג -במקום לעשות סיבוב בחצי נתניה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן