הקמת קריית הממשלה בנתניה יצאה לדרך

0
593
ראש העיר נתניה מרים פיירברג-איכר. צילום רן אליהו

מינהל ההנדסה בעיריית נתניה והוועדה המקומית לתכנון ובניה אישרו בימים אלה את תכנית הבינוי שהוגשה על-ידי אלקטרה בנייה, כקבלן המבצע של פרויקט הקמת קריית הממשלה בנתניה. מינהל ההנדסה העניק ללחברה היתר בנייה ראשוני. בימים הקרובים, תצא החברה הזוכה לעבודות ההקמה

מעל 30 שנות עיכובים בירוקרטיים נפתרו

לראשונה, כאמור, תוקם בנתניה קריית ממשלה נפתית, שתאגד את כלל משרדי הממשלה באזור. בכך יבוא לסיומו המוצלח מאבקה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר. במסגרת המאבק ביקשה פיירברג-איכר ממשרדי הממשלה ומהדיור הממשלתי באוצר, לאגד את כלל משרדי הממשלה של נפת השרון במתחם אחד. בכך, לאפשר נוחות ונגישות מירבית לתושבי העיר והאזור. בתוך כך, להעמיק את איכות השירות, בצד הענקת תנופת פיתוח למתחם 542א'. נקודה נוספת וחשובה לא פחות. מרבית מבני הציבור הממשלתיים יושבים היום על קרקע יקרה, שאחרי שישחררו אותה, ניתן יהיה להקצותה לבנייה ומגורים.

קריית הממשלה בנתניה, שתתפרש על שטח מובנה של כ-30,000 מ"ר, צפויה לקום על ציר בן צבי בנתניה (מול בית הספר טשרניחובסקי בנתניה). המבנה עצמו יהיה בן 12 קומות מעל וכן ארבע קומות תת קרקעיות.

קריית הממשלה בנתניה: ריכוז כל המשרדים במקום אחד

הקריה צפויה לכלול את נציבות מס ההכנסה, משרדי מע"מ, רשות האוכלוסין, שירות התעסוקה, משרד המשפטים, משרד הבריאות, משרד הקליטה, בית הדין הרבני, משרד הרווחה, משטרה וכן את רשות הגבייה. בהמשך, יוקצה במגרש הסמוך שטח להקמת בית המשפט.

השטח המיועד לקריית הממשלה הופיע, לראשונה, בתכניות הפיתוח של אזור נת 542 א'. התכניות עצמן היו תקועות בנבכי הבירוקרטיה וסכסוכים משפטיים למעלה משלושים שנה. לפני כעשור, לאחר הליך ארוך מאוד, שוחררו הסבכים הבירוקרטיים.

חברת אלקטרה זכיינות זכתה בפרויקט שיצא לפועל על-ידי הדיור הממשלתי במשרד האוצר – זאת בשיטת PFI-Private Funding Investment.

אלקטרה תשקיע בפרויקט כ– 250 מיליון שקל ותתפעל את הקרייה באמצעות אלקטרה FM לתקופה של 25 שנה. בתמורה, אלקטרה תקבל כ-15 מיליון שקל מדי שנה וכן מענק הקמה בסך 33 מיליון שקל. הקמת הפרויקט מתוכננת לתקופה של ארבע שנים.

את המכרז פרסם בנושא מינהל הדיור הממשלתי. מועצת העיר נתניה אישרה את החוזה שנחתם בין עיריית נתניה לבין הממשלה. הסכם שבוצע באמצעות מינהל נכסי הדיור הממשלתי במשרד האוצר, להחכרת השטח.

ראה"ע נתניה, מרים פיירברג-איכר, מסרה, כי "אני מברכת על הקמת הקריה שיוצאת אל הפועל. זאת לאחר מאבק של שנים. אני מאמינה שהיא תאפשר נגישות גבוהה של תושבי נתניה והסביבה לשירותים המוענקים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן