העצמאים ובעלי העסקים בנתניה: מדיניות הממשלה בושה וחרפה

על רקע הפגנת הדגלים הירוקים המתוכננת בנתניה וכוונת קניוני הענק לפתוח המסחר, קובע מנחם אילוז, יו"ר התאחדות העסקים והעצמאיים בעיר: החלטות הממשלה הזויות.

1
1203
מנחם מני אילוז - נתניה
מנחם אילוז, יו"ר התאחדות בעלי העסקים בנתניה. צילום יח"צ

על רקע הפגנת הדגלים הירוקים המתוכננת בנתניה וכוונת קניוני הענק לפתוח המסחר, קובע מנחם אילוז, יו"ר התאחדות העסקים והעצמאיים בעיר: החלטות הממשלה הזויות.

מנחם אילוז, יו"ר התאחדות בעלי העסקים והעצמאיים בנתניה, מקפיד על תגובות ממלכתיות. הוא לעולם לא יגיב לגופו של איש ותמיד יתייחס לגופו של עניין.

בסיטואציה הקיימת, בה חברי קבינט הקורונה ובעקבותיהם חברי הממשלה מקבלים החלטות וקובעים מתווים לא ברורים, גם לאילוז שרואה לנגד עיניו עסקים קורסים מדי יום, קשה לשמור על ממלכתיות.

ביום שלישי אמורה להתקיים בנתניה הפגנה של הדגלים הירוקים, המייצגים את בעלי העסקים והעצמאיים.

דרישת הדגלים הירוקים פשוטה: אם מחליטים על סגר, אז לדאוג מראש לחבילת סיוע מכבדת שלא נקבעה במסגרת מדיניות 'השלוף' הפוליטית.

אם מחליטים על יציאה מהסגר, אז לקבוע כללים החלים על כולם ולא בגישה הקיימת – בה נדמה כי אין קשר בין החלטות אפידמיולוגיות לבין מה מותר ומה אסור.

מנחם אילוז, האם התאחדות בעלי העסקים והעצמאיים בנתניה, שעשרות עסקים בעיר סגרו, רק בשבוע האחרון את שעריהם לצמיתות, תשתתף בהפגנה?

"אני מעריך שבהפגנה המתוכננת, שהיא הפגנה ארצית, ישתתפו גם בעלי עסקים ועצמאיים מנתניה. הבעיה היא בעיה ארצית.

עם כי וכאן המזל, ביותר ויותר רשויות מבינים שהחלטות השלטון המרכזי, איך נאמר זאת בעדינות, לא מתאימות לשטח, ויותר ויותר ראשי ערים נוטלים את הפיקוד".

עד כמה בעלי העסקים והעצמאיים בישראל מקנאים בהתנהלות העסקית במדינות אחרות שנכנסות או יוצאות מסגר – והאם זה סימן מובהק לכישלון מדיניות הקורונה של נתניהו?

"מדובר בסימן מובהק לכישלון דרך קבלת ההחלטות של כלל הממשלה. לדוגמא, לקראת הסגר השני (החלקי) בחלק ממדינות אירופה, גרמניה הודיעה מראש על פיצוי של עד 75% מהמחזור".

"באנגליה הודיעו מראש על מענק של 3000 פאונד, בנוסף למימון של כמעט 70% משכר העובדים. בצרפת נמסר מראש על מענק למאות אלפי בעלי חנויות. כך גם באיטליה וספרד".

"בניגוד למדינות אירופה, בה החלטה על סגר ידועה מראש ויש תכניות מלאות ומקיפות עם היגיון כלכלי והיגיון אפידמיולוגי, בישראל החלטות מתקבלות ברגע האחרון – מאוחר מדי וללא היגיון".

מנחם אילוז: בניגוד למדינות אירופה, בה החלטה על סגר ידועה מראש ויש תכניות מלאות ומקיפות, בישראל החלטות מתקבלות ברגע האחרון

תן דוגמא להחלטה שאינה הגיונית – גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה אפידמיולוגית?

"הידעתם למשל, שכל מי שעוסק בתחום השיער או קוסמטיקה, מחויב כחלק מרישיון העסק לפתיחת מספרה או קליניקה, אישור של משרד הבריאות?"

"אישור כזה אומר שהעסק חייב לעמוד בדרישות הסטריליזציה והמיגון. כל המחקרים האפידמיולוגים הוכיחו, שאחוז הנדבקים, אם בכלל, בעסקים מסוג זה הינו אפסי".

"אז מה היה ההיגיון למנוע מהם להתפרנס גם בסגר? ואם כבר סגר, למה המדינה לא בנתה מלכתחילה חבילת פיצוי?"

מה ההיגיון שמרכזי סטוק למיניהם מכניסים מאות אנשים ולעסק קטן עם פחות מעשרה עובדים אסור לפתוח ולקבל קהל?"

"ניהול עסק במדינת ישראל רוויית הבירוקרטיה והמיסוי שאינו מצדיק את התמורה תמיד היה קשה ביחס למדינות בעולם. במצב הנוכחי זה בלתי אפשרי וגורם לתופעות לוואי".

"בעלי עסקים המבקשים להתפרנס ואין להם שום אופק כלכלי ברור, נאלצים לעבוד בעבודות אחרות או למצוא "פתרונות" יצירתיים להמשך העיסוק בדרך שגורמת למדינה להפסיד הכנסות ממיסוי".

האם אתה היית מעסיק בעסק שלך את אחד ממקבלי ההחלטות בממשלה?

"תרשי לי לא לענות על זה, אבל אני כן אומר שנדמה שאין קשר בין ההחלטות של השלטון המרכזי למציאות בשטח. כמעט נתק מוחלט בהיגיון ואי הכרת המציאות.

"אז כן, הייתי מעדיף לראות בין מקבלי ההחלטות, בכל הקשור לעצמאים ולבעלי העסקים, יותר נבחרי ציבור שניהלו בחייהם עסק בישראל".

תגובה 1

  1. אחים שלי, אני נתנייתי וגאה בעיר שלנו! אבל תראו מה קורה לנו בתקופה הזאת, לא מספיק שאנחנו בקושי מתפרנסים עוד נותנים לנו דוחות של 5000 ומהשבוע הבא הדוח עולה ל10,000. ביקשתי מדותן שמוביל את מחאת העצמאים בארץ ואת הדגלים הירוקים שיבואו לנתניה וביחד נראה לכל המדינה שנתניה על המפה ושאי אפשר להתעלם מהעסקים שכאן או בכל מקום אחר בארץ!!
    אני מבקש מכולכם להגיע ביום שלישי ב11:30 לכיכר העצמאות 13 כדי להפגין על הפרנסה. בכל העולם קיבלו פי חמש מאיתנו ומאיתנו יודעים רק לקחת.
    אז מי שמגיע ביום שלישי שיעשה ??

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן