העופות והציפורים חזרו לשלולית החורף

כחודשיים לאחר השריפה פקדו את שלולית החורף בעלי כנף רבים; השלולית מלאה במים ונצפו בה כ-15 מיני בעלי כנף; הכינו את המצלמות

0
427
בעלי כנף רבים פקדו את שלולית החורף. צילום נורית מוזס

בשורה משמחת לאוהבי הטבע: בשבועיים האחרונים פקדו את שלולית החורף כ-15 סוגי ציפורים ועופות. זאת כחודשיים לאחר השריפה הגדולה, שאיימה על הצומח בשלולית.

בין מיני העופות שפקדו את שטח הבריכה, עופות נודדים, אשר חלקם ימשיכו דרומה לאפריקה. חלקם יישארו כל החורף בבריכה. בין העופות שפקדו את הבריכה – מרית צפונית, ברווז חד-זנב, דוחל שחור גרון ועלווית אפורה.

כמו כן, הגיעו שלל עופות מים בהם, ברכיה, טבלן גמדי, אגמית וסופית. עופות אלה בוחרים לקנן בשטח הבריכה ולגדל בה את צאצאיהם.

מלבד עופות המים, שפוקדים את הבריכה כשהיא מלאה, גם בז מצוי ודאה שחורת כתף, השייכים לסדרת דורסי היום. הם חיים בסביבת הבריכה לאורך כל השנה.

דור קשת, ממלא מקום האקולוגית העירונית סיפר על בעלי הכנף. "בשבועיים האחרונים נצפו לפחות 15 מיני בעלי כנף בשטח בריכת החורף, בפארק אגם החורף בעיר. כשמדובר באתר טבע עירוני, הממוקם בסביבה אורבנית, מגוון כה רחב של עופות- זה מחזה נדיר".

שלולית החורף-ריאה ירוקה שוקקת חיים

מעיריית נתניה מסרו, כי מידי שנה פוקדים שלל מינים של עופות וציפורים את פארק אגם החורף בנתניה. בריכת החורף בנתניה ממוקמת, כידוע, בחלק הדרומי של העיר נתניה. שלולית החורף ידועה גם בשמותיה הקודמים: "בריכת דורה" ו"באס אל – הינדי".

במרכז שטח זה מצויה הבריכה עצמה המוצפת בימי החורף במי גשמים ונגר עילי. שטחה המוצף נע בשנים גשומות בין 80 דונם עד 120 דונם והיא מחזיקה מים עד שלהי הקיץ. הבריכה ממוקמת בלב העיר, באזור המיועד לשימור ומהווה ריאה ירוקה בתחומי העיר נתניה. השטח שמסביב לבריכה מאופיין בחול מיוצב. על החול גדלים מיני צמחים המיוחדים לסוג קרקע זה ובכלל זה ריכוזים גדולים של אירוס הארגמן.

שלולית החורף היא השנייה בגודלה מבין בריכות החורף במישור החוף. היא גם אחת משתי בריכות החורף היפות והחשובות ביותר שנותרו במישור החוף.

לאורך השנה הפארק משרת את תושבי נתניה והסביבה, כאתר מושך קהל. ניתן למצוא בו שולחנות פיקניק, מתקני שעשועים, מדשאות נרחבות וכמובן השקט של הטבע.

החל מאמצע פברואר אפשר להגיע ולצפות בפריחה, גם בשמורת האירוסים. שמורה שמהווה מוקד עניין ותיירות לכלל האוכלוסייה. הפארק נגיש ופתוח לאורך כל שעות היום.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן