הסבתא בת ה-70 מנתניה שסחרה בסמים, לא תיכנס לכלא

הסבתא מנתניה, אם לעשרה, עבדה בתחנת סמים שניהלו ילדיה. בית המשפט התחשב בגילה ושלח אותה לבצע עבודות שירות במקום מאסר

0
538
בתמונה: בלשי משטרה חושפים סמים. צילום ארכיון באדיבות משטרת ישראל
צילום ארכיון: משטרת ישראל

הסבתא מנתניה, אם לעשרה, עבדה בתחנת סמים שניהלו ילדיה. בית המשפט התחשב בגילה ושלח אותה לבצע עבודות שירות במקום מאסר.

סוחרת הסמים המבוגרת ביותר בישראל, לא תשב בכלא – למרות שבית המשפט הרשיע אותה. האישה, בת 70, אם לעשרה ילדים וסבתא לנכדים, עבדה בתחנת סמים אותה ניהלו ילדיה. מכתב האישום עולה, כי הסבתא סייעה לבניה לסחור. היא העבירה שקיות עם סמים ללקוחות שהגיעו לביתה.

הרשת להפצת סמים, שפעלה בנתניה והעניקה שירות 24 שעות ביממה, פעלה מביתה. ברשת סיפקו סמים שונים. בין השאר: קנאביס, קוקאין, נייס גיא וקריסאל מת'. ברשת, מלבד הסבתא, פעלו שניים מילדיה וכן חבריהם הקרובים.

הרשת עצמה, אחריה עקבו בלשי תחנת משטרת נתניה, פעלה כמעט שלוש שנים. שיטת ההפצה התבססה על שליחים אשר רכבו על אופניים חשמליים. בנוסף, לקוחות שהיו מגיעים לבית עצמו. עבודת הבילוש כללה איתור לקוחות, שבעדויותיהם במשטרה הפלילו, בסופו של דבר, את השליחים ואת האם ושני ילדיה.

כתבי אישום הוגשו בפרשה זו כנגד חמישה. בית משפט שלום בנתניה. על ארבעה מהנאשמים, בהם בנה של האישה, גזר בית המשפט בין 18 ועד 34 חודשים בפועל.

הסבתא מנתניה, שחתמה על הסדר טיעון, טענה כי עזרה לבן מבלי לדעת מה יש בשקיות. בתסקיר שהגיש שירות המבחן לביהמ"ש, ציטטו בתסקיר חלק מדבריה. בין השאר אמרה, כי "אני מאוכזבת מכך שהבן שלי ניצל וסיכן אותי. עזרתי לבן שלי שהיה במצוקה כלכלית". בבית המשפט אמרה, כי "אני מצטערת שלא עשיתי מספיק כדי למנוע מהילדים שלי להגיע לעולם הפשע".

בטיעונים לעונש דרשה התביעה לגזור עונש מאסר בפועל אשר ירוצה בעבודות שירות. ההסבר שנתנו, כי עקב גילה המתקדם ומצבה הרפואי ונסיבות חייה, אין להטיל עליה מאסר בפועל. שירות המבחן המליץ להטיל עונש קל של 150 שעות לתועלת הציבור. עבודות אותם תבצע במרכז יום לקשיש. להמלצת שירות המבחן המצטרף סניגורה.

בית המשפט אימץ ההמלצות וגזר על הקשישה שישה חודשי מאסר על תנאי וכן 150 שעות עבודות שירות. עבודות השירות יותאמו ליכולותיה ולגילה ויכללו בישול וניקיונות.