הנערה, תמונות סקס נועזות והוואטס-אפ

0
880
סקס, תמונות סקס, זוג במיטה
fotolia צילום

תמונות סקס נועזות. סמדר (כל השמות בדויים), נערה יפהפייה בת 15 שהתאהבה בנער הבוגר ממנה במעט, לא ידעה שסיפור האהבה, שהתחיל עם זיקוקים וירטואליים – מילות אהבה והרעפת חיבה בלתי פוסקת במסרונים – ייגמר ככה:

אבי, עלם חמודות בן 16 וחצי, כזה המוגדר ילד טוב מבית טוב, שיתף את חבריו הקרובים בסיפור האהבה באמצעות הוואטסאפ. למעשה, אבי שיתף את החברים לא רק במילים, אלא גם בתמונות

תודי שאת אוהבת את זה

כחודשיים וחצי לאחר שסמדר ואבי החלו לצאת באופן קבוע, הם גם קיימו יחסי מין.

גיל 15, כך על-פי כל המחקרים האחרונים הוא ה-18 החדש של שנות השמונים.

במהלך התקופה שלפני יחסי המין, נהג אבי לצלם את סמדר, כאשר חלק מהצילומים בוצעו בידיעתה – בעיקר צילומים רגילים ושכיחים.

חלק אחר בוצעו שלא בידיעתה, בעיקר בעירום חלקי ומלא. מאוחר יותר גילתה סמדר שכל הצילומים, תמונות סקס נועזות, הגיעו לחבריו של אבי באמצעות המסרונים הישירים.

ככל שהיא התעמקה בנושא, כך גילתה עוד ועוד צילומים, כמו גם "דיווחים נלווים".

למשל, בצמוד לצילום שלה לבושה בתחתון בלבד, כתב אבי לחבריו: "אכי סקסי שיש, המשך יגיעה (הטעויות במקור)". לצד צילום שלה ישנה חצי עירומה במיטתו, הוא כתב: "אחרי האקשן – אתם לא מאמינים".

 מסתבר שמהחברים של אבי הצילומים של סמדר הגיעו לחברים של החברים, ומשם לחברים של החברים של החברים.

עד מהרה, בת דודתה המתגוררת בדרום הארץ התקשרה אליה בבהלה וסיפרה לה ששני צילומי חצי-עירום שלה הגיעו אל החבר שלה בוואטסאפ.

היא שלחה לסמדר את הצילומים, ומכאן הסיוט הגדול התחיל. "לא האמנתי שיש דברים כאלה", מספרת סמדר לנתניה און ליין-ksn: "הייתי בהלם מוחלט. אני עד עכשיו בטוחה שהאהבה בינינו הייתה אמיתית. אני פשוט לא מבינה איך הוא יכול היה לעשות את זה ובעיקר למה הוא עשה את זה. בשביל להשוויץ?! למה?!".

סמדר מספרת כי בתחילה, גם לאחר שהצילומים הגיעו אליה, היא הייתה בטוחה שמדובר בטעות.

"התקשרתי מיד לאבי ורציתי לספר לו שצילומים שלי הגיעו להרבה אנשים, והייתי בטוחה שהוא יעשה משהו, או לפחות יעודד אותי. אבל במקום זה הוא אמר לי: 'נו, את ידעת שאני מצלם אותך ושולח. תודי שאהבת את זה'.

"הייתי בשוק, זה היה כמו סכין בלב. באותו רגע הבנתי שזו הבגידה הכי נוראית שיש".

"אחרי שניתקתי איתו את השיחה ואת הקשר לקח לי זמן עד שהתאוששתי. עדיין אני מסתובבת וכל בן אדם שמסתכל עליי באמצע הרחוב נראה לי שהוא ראה את הצילומים. זה הזוי".

תמונות סקס נועזות – יש חוק ברור שיכול להסתיים במאסר!

סמדר אינה היחידה בסירת הנערות – וגם המבוגרות – שצילומים "נועזים" שלהן הופיעו באינטרנט.

אצל חלקן, הסיפור היה הרבה יותר מורכב ובעייתי, כי מדובר היה בסרטונים. "תלמידה בבית הספר השלי אמרה לי שהיא בטוחה שגם סרטון שלי מקיימת יחסי מין עם אבי התגלגל בוואטסאפ", מספרת סמדר בקול חנוק מדמעות.

"ניסיתי להשיג את הסרטון הזה בדרכים שונות, אבל לא מצאתי. אחרי כמה זמן עוד מישהו סיפר לי שהוא ראה את הסרטון במו עיניו. זה שבר אותי, אבל לפחות נראה לי כרגע שהסרטון כבר נעלם או משהו כזה. אולי ככה אני רוצה לקוות".

במקרה דומה שנחשף לפני כשנה, בו ערבה הנערה את הוריה, פרקליטיה והמשטרה, הוסרו חלק מהסרטונים ונפתחה חקירה פלילית נגד הנער שצילם בלא ידיעתה

 בשנתיים האחרונות, לפחות אחת לשבועיים-שלושה, צץ לו סיפור על נערה או בחורה שצילומים שלה הופצו בוואטסאפ או באפליקציות ורשתות שונות. התופעה מטרידה, אבל היא לא נעלמה מעיני המחוקק.

הפצת תצלומים מבזים או משפילים מהווים עבירה שעונשה עד חמש שנות מאסר. כך למשל קובע החוק, כי המעשה הזה יהווה גם עוולה בנזיקין.

התיקון לחוק, תיקון מספר 10 לחוק למניעת הטרדה מינית ואשר מכונה גם "חוק הסרטונים", נכנס לתוקפו בחודש ינואר השנה.

בעיקר, על רקע ריבוי המקרים בהם מצאו עצמן נשים בכלל ונערות בפרט מצולמות מעורטלות, בין בהסכמה ובין אם לא בידיעתן, בתמונות ברשת.

התיקון לחוק נעשה ביוזמתה של ח"כ יפעת קריב (יש עתיד).

אליה הצטרפו חברי כנסת נוספים, בהם אלעזר שטרן ודוד צור (התנועה), מיכל רוזין ותמר זנדברג (מרצ).

דבר החוק ברור: "איסור פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם המתמקד במיניותו, בנסיבות שבהן הפרסום עלול להשפיל את האדם או לבזותו ולא ניתנה הסכמתו לפרסום".

"חוק הסרטונים" – בין תיאוריה למציאות

עורכי דין המתמחים בתחום טוענים, כי חוק הגנת הפרטיות מספק הגנה לקורבנות כמו, לדוגמא, סמדר, והוא גם אמור להרתיע מאוד.

אבל, ומדובר באבל גדול, אותם עורכי דין, כמו גם שוטרים מציינים, כי קשה מאוד לאתר את מקור הסרטונים והצילומים.

"כמעט תמיד", אומרים הפרקליטים, "מפיץ הצילומים יכול לטעון שהם הופצו ללא ידיעתו ואז יהיה קשה מאוד להוכיח כוונה פלילית, מנגד החוק מתייחס למפיץ הראשון ולא לשאר המפיצים".

 "אני מצטערת להגיד לך", אומרת סמדר, "אבל החוק הזה לא יכול לתקן".

"הוא יכול להשיג עבורי נקמה באבי, אם יהיה לי האומץ לגשת למשטרה ואז אצטרך לשתף את הוריי, ואולי גם פיצויים כספיים אם אתבע אותו, אבל אני עצמי הייתי מוכנה לשלם את כל מה שיש לי כדי להחזיר את הגלגל לאחור ושאף אחד לא יראה את הצילומים האלה".

"עד היום, בכל בוקר אני מתעוררת ומתפללת, שהצילומים האלה לא יגיעו להורים שלי או למבוגרים בין בני המשפחה. בת דודתי, וגם אחי הגדול, שמרו את הסיפור בסוד מהוריי".

"אני לא רוצה לחשוב מה יקרה כשהם יגלו. ככה שעם החוק או בלי החוק – אני חסרת אונים".