המחוזי: תוכנית ה-"בננה" לבנית 3,500 יח"ד בנתניה תידחה

בית המשפט המחוזי הפך את החלטת הוועדה המחוזית והורה לעצור את תוכנית "הבננה" במזרח נתניה עד למציאת פתרון למסוף התחבורה שמיקומו שגוי

0
1053
בתמונה: פטיש בו נוהגים להשתמש שופטים - המייצג החלטת בית משפט
צילום fotolia

בית המשפט המחוזי הפך את החלטת הוועדה המחוזית והורה לעצור את תוכנית "הבננה" במזרח נתניה עד למציאת פתרון למסוף התחבורה שמיקומו שגוי.

בצעד יוצא דופן הורה שופט המחוזי, אורן שוורץ, לבטל החלטת הוועדה המחוזית לתו"ב – מרכז. החלטה שקבעה את מיקום מסוף התחבורה הציבורית במידות לשכונת נאות גנים בנתניה. מיקום המסוף הינו חלק מתוכנית "הבננה" בה ייבנו 3,500 יחידות דירות במזרח נתניה.

את העתירות הגישו תושבי שכונת ותיקים (נאות גנים) באמצעות עו"ד אילת השחר. וכן, היזמים מוזס ושות' באמצעות עו"ד אורי דניאל. מהעתירות עולה, כי החלטת הוועדה המחוזית שקבעה את המיקום במקרה הטוב שגויה. במקרה הגרוע, שערורייתית ולא סבירה באופן קיצוני.

תכנית "הבננה" הינה חלק מתוכנית ענק בו תקמנה הרשויות באזור את הפארק המטרופוליני. בתכנית עצמה מדברים על 3,500 יחידות דיור במזרח נתניה. כחלק מהתוכנית הגדולה, תכננו עיריית נתניה ומשרד התחבורה להקים מסוף תחבורה ציבורית. מסוף שיכלול חניון לילה לאוטובוסים ועוד.

לטענת העותרים, רגע לפני הפקדת התוכנית, אישרה הוועדה המחוזית להעביר את המסוף לצדה המערבי של התוכנית. ולא, כפי שתכננו בהתחלה. המשמעות בפועל: המסוף יישב "על הראש" של תושבי ותיקים.

העותרים טענו, כי הוועדה המחוזית החליטה לבטל את המיקום המקורי ללא מתן כל סיבה הגיונית. כמו כן, המיקום החדש יוצר, כאמור, חוסר יעילות בהפעלתו, הפרעה ומטרד ועוד.

בדיונים עצמם הופיעו בביהמ"ש ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר ומהנדס העיר. שניהם תמכו בטענות העותרים והדגישו כי העברת המסוף בצמוד לשכונה הינה בחזקת "טעות שיש לתקן".

בית המשפט, כאמור, קיבל טענות העותרים במלואן. בפסק הדין ציין השופט, כי יש להשיב הנושא למוסד התכנון ועל הוועדה המחוזית לפעול בכפוף ועל-פי אמות המידה שנקבעו בפסק הדין. עוד ציין השופט, כי הוועדה המחוזית רשאית להשהות את הפעולות הנדרשות – עד לקבלת החלטה חדשה. מהוועדה המחוזית לתו"ב מסרו, כי הם לומדים את פסק הדין.