הלביא עדיין שואג

0
77
יניב לביא. צילום ניר אנשר לנתניה און ליין - ksn

גם בגיל 37 מוכיח יניב לביא, שיש לו עוד הרבה מה לתת בליגת העל. ראיון עם בלם מצטיין, נתנייתי בכל רמ"ח איבריו, שמאז שמכבי ויתרה עליו, הוא רק פורח.

לפני 19 שנה זכתה קבוצת הנוער של מכבי נתניה, בפעם הראשונה וגם האחרונה מאז שליגת הנוער הפכה לליגת העל, באליפות המדינה. הקפטן של אותה קבוצה היה יניב לביא. באותה עונה ירדה קבוצת הבוגרים של מכבי נתניה דאז ליגה. כעבור שנה החליטו במועדון, שלבלם הצעיר אין מקום. לביא לא התייאש ונדד עד לקריית שמונה – באותה עת קבוצה שכוחת אל בליגה א'. היום, כעבור כל-כך הרבה שנים, ממרומי גיל 37 ובמדי רעננה, מביט לביא על קבוצת נעוריו מלמעלה.

הראיון עם לביא התנהל, כמעט במקביל, להודעת הנהלת מכבי נתניה כי נחתם חוזה עם הבלם עודד גביש, שיעמוד לרשות הקבוצה המקרטעת, לפחות בכל הקשור למשחק ההגנה, לעונה הקרובה.

 אתה מתגורר בנתניה וגדלת במחלקת הנוער של מכבי נתניה. האם מפריע לך, שמעולם לא פנו אליך בבקשה לחזור?

"האמת היא, שכבר מזמן הפסקתי לחשוב על זה. עד לפני כמה שנים, המחשבה על-כך בהחלט הפריעה לי. זה היה עוקץ. השנים עברו וכיום טוב לי היכן שאני נמצא. אני מאחל להם, למכבי נתניה, רק בהצלחה".

 רעננה רשמה תיקו מול הפועל באר שבע בשבת, אחרי אין ספור החמצות, איך התחושה?

"היה משחק משוגע. אנחנו החמצנו המון והם פספסו שני פנדלים. יש מן תחושה מעורבת כזאת, כי מעבר לפספוס, טוב שגם לא הפסדנו את המשחק הזה".

 בסך הכל, רעננה הגיעה למספר רב של מצבים ונדמה שחסרה רגל מסיימת

"באמת הגענו לחמישה או שישה מצבים שאמורים היו להסתיים בשער לטובתנו. ואולם, כדורגל הוא משחק דינאמי ולא משחק על הנייר. לצערנו, לא השכלנו להבקיע. יש את הימים האלה בכדורגל".

האם אתה מרוצה מפתיחת העונה שלכם עד עכשיו?

"עדיין מוקדם. היו לנו משחקים טובים וגם פחות טובים, כמו למשל ההפסד מול הפועל פתח תקווה. הצגנו יכולת מצוינת בכל שאר המשחקים. אנחנו לא מפחדים מאף קבוצה. ראינו שאפשר להוציא נקודות – גם מהקבוצות שנחשבות לגדולות".

האם קצב צבירת הנקודות של רעננה הוא על-פי התכנון המקורי ?

"סך הכול זה סביר עד כה. יכולנו להשיג טיפה יותר, אבל אנחנו לא מסתכלים אחורה – אלא איך ממשיכים להתקדם ולהשתפר תוך כדי העונה".

מהן המטרות של רעננה העונה?

"אנחנו עד עכשיו מרגישים טוב, אבל חייבים להישאר צנועים ומרוכזים. אסור לנו להיכנס לכדור שלג שלילי כמו שקרה לנו בעונה שעברה. אנחנו מגיעים לכל משחק כאילו זה המשחק הכי חשוב שלנו. מדובר בסגל שחקנים שרץ כבר עונה שנייה. רק אחרי הסיבוב הראשון תתבהר התמונה הכללית".

עד מתי אתה עוד מתכנן לשחק בליגת העל?

"כל עוד ארגיש מבחינה גופנית מצוין כמו עכשיו וכל עוד אהנה מהמשחק כמו שאני נהנה כעת, אני לא רואה סיבה להפסיק או לפרוש. אני מאחל לעצמי עוד כמה עונות בליגת העל ".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן