החיים זה לא הכל (או שכן?)

2
344
יוצר ושר. מאור ביטון. צילום חן יעקובי

הוא מופיע בשביל הנשמה ולומד פסיכולוגיה בשביל הנפש. בימים אלה סיים מאור ביטון (28) להקליט שיר חדש. שיחה על חלומות ומוזיקה וכיצד משלבים בהם גם מנה של מציאות

 את מאור ביטון (28), זמר, יוצר וסטודנט במכללת רופין, תפסתי לשיחה באחד מן הלילות הקרים שעושים חשק לצאת לפאב לגנסקי המקומי כדי לתפוס ראש ולהירגע מעט. על כוס בירה וחיוך גדול הוא סיפר לי על חלומות, מוזיקה ואיך משלבים ביניהם.

 "התחלתי לנגן בגיל 15", הוא מספר, "ההורים קנו לי גיטרה ותוך אחר-צהריים שלם של יום שישי כבר למדתי לנגן את "בתוך נייר עיתון" של טיפקס. לאחר שבוע הלחנתי את השיר הראשון שלי. שלושה חודשים לאחר מכן כבר הופעתי בפאב המוזה. איך התרגשתי, יא אללה", הוא נזכר בערגה.

 מלבד הנגינה והשירה אתה גם כותב, מלחין?

"ודאי. לפני שלוש שנים טסתי לשנה במזרח הרחוק. כחלק מהטיול בויאטנם החלטתי לחצות אותה לאורכה באופנוע. דמייני לך בן-אדם שקונה אופנוע, ורוכב עם הגיטרה וזהו. די התאהבתי במדינה הזו: האוכל, האנשים, בכלל כל המסע הזה היה סופר כיפי. כשחזרתי כתבתי שיר מקסים בשם "ויאטנם". יש לי שותף וחבר טוב, גיא בן-חמו, שהוא מפיק מוזיקלי ונגן פסנתר פנומנאלי. אנחנו מלחינים יחד".

 האם אתה מצליח לשלב את המוזיקה עם הלימודים? זה אפשרי בכלל?

"כחלק מהטיול, כשהייתי בתאילנד התחלתי לחשב כמה כסף הוצאתי על מוזיקה בחיי. זמן פנוי זה כל מה שיש לך שם. הבנתי שבערך מגיל 16 הוצאתי 400,000 שקל על שיעורי פיתוח קול, פסנתר, גיטרות, ציוד לאולפן, סינגלים, אלבום. אומדן אמיתי שהתקרב לחצי מליון שקלים. אמנם, הכסף נפרס על פני שנים רבות, אבל זה עדיין הרבה מאוד כסף. מצד אחד רציתי להתמקצע, אבל היה עוד צד שרצה דברים שלא קשורים למוזיקה: דירה, אוטו, משפחה. איך מאזנים?"

 איך, באמת?

"חזרתי לארץ ואמרתי 'טוב, אני לא שם את כל מה שיש לי על מוזיקה'. החלטתי ללמוד פסיכולוגיה, זה גם הכי קרוב לנפש ומוזיקה היא הרי לגמרי נפש. יש לי המון רעיונות איך לשלב את המוזיקה בתוך זה, אבל אני עדין לומד ויש לי דרך ארוכה לעבור. אני משקיע במוזיקה, אבל במינון, לא את כל כולי.."

 אתה שלם עם זה?

"כן. אני עדין מופיע עם הרכב נפלא שאני עובד איתו. בדיוק היום הקלטנו באולפן שיר חדש- "מתבלבל". המשפחה מפרגנת ותומכת. אני גם ממלצר, חוסך לכשיגיע הזמן לפרוץ החוצה. בינתיים נהנה מהדרך".

 אפשר להרוויח ממוזיקה?

"כן אבל חייבים פלטפורמה. מקומות לוקחים כסף ממתחילים כדי שיופיעו אצלם, משהו כמו 1000 עד 2000 שקלים לערב אם לא יותר. ויש כרטיסים, נגנים, חזרות. חתיכת השקעה. אני כרגע מופיע, אבל לא מרוויח מזה, נטו לנפש. הקהל מפרגן ואוהב וזה הכי חשוב. אני חושב שאני מצליח להספיק די הרבה בחיי – למרות שזה מאתגר. אבל כיף לי".

 

 

 

 

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן