הורי ביה"ס יונתן זועמים: העירייה מזניחה

0
179
בחורפים הכניסה מוצפת ומדרגות אין. בי"ס יונתן - נתניה

ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים נשמעים קולות צורמים, הפעם מכיוון בית הספר יונתן, אחד מבתי הספר המובילים מבחינה פדגוגית באזור בכלל ובנתניה בפרט. קירות עם סדקים וטחב, כבלי חשמל חשופים, סורגי מקלט חלודים ואולם ספורט עם כניסה לא בטיחותית, מדרגות שבורות, ללא מיזוג אוויר ושירותים עם טחב – אלה הם רק חלק מהליקויים עליהם מצביע יו"ר ועד ההורים, אורן הרשקוביץ, שלדבריו נמאס לו כבר להתריע ולקיים פגישות ומפגשים עם פקידי העירייה, שמביטים, מוציאים פרוטוקולים ומגלגלים את הטיפול הלאה. שנים של פניות חוזרות ונשנות הסתיימו השבוע, וזאת רק לאחר שעיתון נתניה און ליין-ksn פנה בשורה ארוכה של שאלות המעוררות תמיהה באשר לדרך טיפול העירייה.

 סיפור הזוי

שלוש שנים ברציפות קיים ועד ההורים ביונתן שיח מול גורמי העירייה בתחינה שיטפלו בשביל הגישה לבית הספר. שלוש שנים בהן בכל סבב גשמים הוצף השביל בסחף בוץ. רק לאחר שנתניה און ליין-ksn פרסם לפני כחצי שנה, כי בכוונת הורי בית הספר לתבוע את עיריית נתניה במסגרת תביעות קטנות על הוצאות הכביסה והנזקים שגרם הבוץ לביגוד, מיהרו בעירייה להגביה את החומה המקיפה את השביל. בעירייה אף התקינו מדרגות המובילות לשטח החניון החולי, אלא שיד נעלמה פירקה את גרם המדרגות ומזה חצי שנה, בגישת ההלוך ושוב, מחפשים בעירייה את הגורם שירכיב בחזרה את גרם המדרגות.

שנים שמתלוננים על בטיחות ומצבו העגום של אולם הספורט. בי"ס יונתן - נתניה
שנים שמתלוננים על בטיחות ומצבו העגום של אולם הספורט. בי"ס יונתן – נתניה

"בשנה שעברה, לאחר סערת הגשמים, הוצפה הכניסה  הראשית וכל קומת הקרקע בנהרות בוץ. כתוצאה מכך שילמנו הרבה מאד כסף לחברת ניקיון, כדי להתגבר על ההצפה. הכספים שולמו, לא על ידי העירייה, אלא מכספי ניהול אישיים של בית הספר לחברת ניקיון חיצונית" ציין הרשקוביץ.

גם סיפורו של אולם הספורט, זה האמור לשרת מעל 670 תלמידים בשנת הלימודים הקרובה, גובל בשערורייה בירוקרטית. אין-ספור פגישות ומפגשים התקיימו כדי להציג את מצבו הרעוע, הכשלים הבטיחותיים והתברואתיים באולם הספורט. את סימני הטחב בקירות גם כבד ראייה יראה – כך גם כבלי החשמל החשופים לעיני כל. המחסור במערכות מיזוג הן עובדה והכניסה לא בטיחותית ומסוכנת – כך לפחות נאמר באחד הביקורים שביצעו פקידי העירייה שהצטיידו עם מהנדס. על הבמה באולם הספורט גם-כן אין מה להרחיב. לא צריך להיות מהנדס, אפילו לא בוגר תיכון, כדי להבין ולחוש שמדובר בבימה רעועה שהעלייה אליה היא באמצעות מדרגות מאולתרות.

"למעלה משנתיים אנחנו מנהלים דיאלוג עם הגורמים העירוניים למיניהם על הליקויים, שבין השאר מסכנים את ילדנו. למעלה מחמש שנים אנחנו מתחננים שיסדרו את אולם הספורט. בעיריית נתניה יודעים לקבל את התלונות, אולם לנו נמאס מהסחבת. אנחנו מוכנים לוותר על עוד פעם צבע על קירות, כדי שבעירייה יבצעו טיפול שורש. אין לנו כוונה להמתין עד לאסון הבא. עד עתה נהגנו בעירייה בכבוד, כנראה שזאת לא הגישה".

יו"ר ועד ההורים העירוני, סמדר סגל, מסרה בתגובה לנתניה און ליין-ksn לאחר שהוצגו בפניה שורה של תצלומים, כי "כל ליקוי בטיחותי שיכול לסכן את ילדנו, חד-משמעית, צריך לתקן את זה ואתמול. אני אומרת ומצטטת את מנכ"ל עיריית נתניה, שאמר לא פעם ובצורה מאד ברורה, שכל ליקוי בטיחותי בבתי הספר יתוקן מיידית. אני מאד מופתעת שקיימים עדיין ליקויים בטיחותיים, לכן אני מבינה ומגבה את הכעס של יו"ר ועד ההורים. לעניין הליקויים נפעל במשנה תוקף על מנת שהם יתוקנו לפני פתיחת שנת הלימודים לטובת ביטחון ילדנו".

מעיריית נתניה, כצפוי, ניסו בתגובתם למזער הטענות ולהציג ההשקעות: "בבי"ס יונתן בוצעו בשנים האחרונות עבודות רה ארגון נרחבות בהשקעה של למעלה משני מיליון שקל וכן שיפוצי קיץ בהשקעה מצטברת של כשמונה מאות אלף ש"ח. במסגרת עבודות רה הארגון נעשה שיפוץ עמוק של הקומה התחתונה, לרבות עבודות חיזוק הקונסטרוקציה, שינוי הכניסה, העברת המנהלה למקום נגיש יותר, החלפת חלונות ודלתות, עבודות צביעה, טיפול בחזיתות ושדרוג מערכת החשמל. עבודות שיפוצי הקיץ כללו לאורך השנים שיפוץ קומה א' ו-ב', הצללה בחצר, עבודות אינסטלציה וחשמל ועוד. אם נותרו בעיות נקודתיות, הן יטופלו בהקדם. לגבי אולם הספורט, מנהל אגף הספורט בעירייה נפגש ביום שלישי עם מנהלת ביה"ס ומהנדס בודק. בתוך כך יטופל גרם המדרגות עוד השבוע על ידי הגורם הנוגע בדבר באגף שפ"ע".