אישום: פרצו, היכו ושדדו קשישים

0
104
אילוסטרציה. פוטוליה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד אבי לב, תושב נתניה בן 39, וג'מאל חשאן, תושב באקה אל גרביה בן 41, בגין עבירות של קשירת קשר לפשע ושוד בחבורה.

 מכתב האישום עולה, כי הנאשמים קשרו קשר, יחד עם אדם נוסף, לשדוד זוג קשישים המתגוררים בדירה בנתניה. לב, כך נטען, הכיר את דירת הקשישים בזמן שביצע שם בעבר עבודות אינסטלציה. במסגרת התכנית ובמהלך אחד הימים שלפני השוד, הגיעו הנאשמים לבחון את הדירה בה גרים בני הזוג. הם דפקו בדלת והציעו לאישה בת ה-86 לבצע עבודות אינסטלציה בדירה, אך היא סירבה להכניסם.

 מספר ימים לאחר מכן, בחודש מאי השנה, נפגשו השודדים בביתו של לב בנתניה והצטיידו בתיק גב, נייר דבק רחב וחוטי בד. לאחר מכן נסעו יחדיו ברכבו של חשאן לדירת הקשישים מתוך כוונה לבצע שוד. בסביבות השעה 13:30 הגיעו השודדים לדירה. הם צלצלו בפעמון וכשפתח בעל הדירה בן ה- 93 את הדלת, דחפו אותו השודדים לתוך הדירה ונכנסו. בהמשך, אחז אחד השודדים בפניו של הקשיש וגרר אותו בידו לחדרים האחרים. אשתו, שראתה את המתרחש, נפלה על הארץ והחלה לצעוק לעזרה, אך חדלה לאחר שאחד השודדים איים כי אם תמשיך יכה אותה וידביק את פיה. הנאשמים והאחר נטלו מהדירה כסף מזומן ותכשיטי זהב בשווי אלפי שקלים, מכשיר טלפון נייד ותיק עם מסמכים, שעון יד ותעודת זהות של המתלוננת.

 מהבקשה למעצר עד תום ההליכים עולה, כי לב הודה לכאורה בקשירת הקשר וביצוע השוד ואף הפליל את ג'מאל בשותפות לביצוע העבירות. ג'מאל עצמו לא הודה בעבירות המיוחסות לו ובהמשך אף שמר על זכות השתיקה. מעצרם של הנאשמים הוארך עד להודעה אחרת.