הוריו של ילד אוטיסט שהותקף מינית, תובעים במיליוני שקלים

בתביעה שהגישו לאחרונה הם תובעים את בית הספר לחינוך מיוחד ושלוש רשויות מקומיות בהן עיריית נתניה, הרצליה והמועצה האזורית חוף השרון. טרם הוגשו כתבי הגנה. 

0
213
אילוסטרציה. צילום פוטוליה
בתביעה שהגישו הם תובעים את בית הספר לחינוך מיוחד ושלוש רשויות מקומיות בהן עיריית נתניה, הרצליה והמועצה האזורית חוף השרון. טרם הוגשו כתבי הגנה. 
הוריו של ילד אוטיסט בתפקוד בינוני, הגישו, לאחרונה, באמצעות עו"ד ליטל ביבר חייקין, כתב תביעה המגולל סיפור מזעזע.
בכתב התביעה טוענים ההורים, כי בשל מחדל חמור, לכאורה, הילד עבר תקיפה מינית. התקיפה, כך לדבריהם, ארעה בבית ספר לחינוך מיוחד בנתניה. לילד, על-פי כתב התביעה, נגרמו נזקים נפשיים קשים בלתי הפיכים. אולם, בכך לא תמו ייסוריו של הילד, אלא רק החלו.
לטענתם, בעקבות המקרה חווה הילד התקפי חרדה וזעם. את הילד העבירו לבית ספר מתאים בהרצליה. הילד התקשה להסתגל, ובאחד המקרים הזמינה המנהלת לילד משטרה לבית הספר. בתביעה, תובעת המשפחה את שני מוסדות החינוך.
בנוסף, תובעת המשפחה גם את שלוש הרשויות ואת משרד החינוך, שלטענת ההורים אחראים על בתי הספר.

תלמיד בכיתה גבוהה יותר הוריד את מכנסיו של בנם. הוא הצמיד אותו לקיר במסדרון חשוך. בהמשך נצמד אליו בכוח והכניס קוביות לתוך תחתוניו, מישש ונגע באיבר מינו ועכוזו.

המקרה הראשון ארע בשנת 2019. הילד, שלמד בבית ספר מיוחד בנתניה בכיתה בת ארבעה תלמידים, חזר לביתו בוכה. לטענתו, שלושה ילדים הורידו את מכנסיו והרביצו לו. בתביעה טוענת עו"ד ליטל ביבר חייקין, כי בדיעבד התברר שהילד פחד לספר את מה שארע באמת והמציא סיפור כיסוי.

ההורים יצרו קשר עם מחנכת הכיתה. המחנכת הכחישה את שארע. עם זאת אישרה, כי הסייעת שאמורה הייתה להיות צמודה לבנם,  לא הגיעה באותו יום לעבודה. הילד סרב מאותו יום להגיע לבית הספר. רק לאחר התערבות פסיכולוגית בית הספר, סיפר הילד את שארע. לטענת ההורים, הפסיכולוגית סיפרה להם כי תלמיד בכיתה גבוהה יותר הוריד את מכנסיו של בנם. הוא הצמיד אותו לקיר במסדרון חשוך. בהמשך נצמד אליו בכוח והכניס קוביות לתוך תחתוניו, מישש ונגע באיבר מינו ועכוזו. הילד סרב בתחילה לספר את שארע, כיוון שהתלמיד התוקף איים עליו

עו"ד ליטל ביבר חייקין: מדובר באירוע מזעזע שניתן היה למנוע אותו ואת הדרדרותו

לדברי עו"ד ליטל ביבר חייקין, חרף האירוע הקשה, המשיך התלמיד התוקף להסתובב בשטח בית הספר בחופשיות וללא השגחה. בעקבות הפרטים המשטרה נכנסה לתמונה, כולל חוקרת ילדים אשר איששה, שוב, את הטענות.
למרות טיפול רגשי שעבר הילד אצל עובדת סוציאלית המתמחה בילדים אוטיסטים שנפגעו מינית, מצבו של הילד הדרדר משמעותית.
חודשיים לפני תום הלימודים עזב הילד את לימודיו. ארבעה חודשים לאחר מכן שיבצו אותו הוריו בבית ספר מתאים בהרצליה.
לטענת ההורים, הם עדכנו את הצוות החינוכי בדבר התקיפה המינית שעבר בנם. תקיפה, שבעקבותיה הוא סובל מהתקפי חרדה קשים המלווים בהתקפי זעם.

הילד חווה התקף חרדה מלווה בהתקף זעם אז הזמינו לו משטרה

על פי התביעה, כבר בימים הראשונים בבית הספר החדש חווה הילד התקפי חרדה וזעם. המנהלת, כך טוענים ההורים, החליטה להשעותו מבית הספר מספר פעמים. לבסוף, כך נכתב בכתב התביעה, אף הזמינה משטרה על מנת לטפל בו.
ההורים שהגיעו לבית הספר הזדעזעו לגלות את בנם מסתובב בשטח בית הספר, מזיע ומפוחד, כשהוא צועק בבהלה "משטרה משטרה".
בתביעה טוענת עו"ד ביבר חייקין, כי בעקבות התקרית עם המשטרה, מצבו של הילד התדרדר לחלוטין. לדבריה, הילד חווה מצוקה נפשית קשה, שכללה חרדות, דיכאון ומחשבות אובדניות. הוא החל לקבל תרופות פסיכיאטריות. כמו כן נשקלה האפשרות לאשפזו בבית חולים פסיכיאטרי. אולם, הוריו סירבו לכך.

הילד חווה מצוקה נפשית קשה, שכללה חרדות, דיכאון ומחשבות אובדניות. הוא החל לקבל תרופות פסיכיאטריות. כמו כן נשקלה האפשרות לאשפזו בבית חולים פסיכיאטרי.

את התביעה עצמה הגישו ההורים נגד שני בתי הספר בטענה לרשלנות. במקביל, תבעו את עיריית נתניה המפעילה את בית הספר ואת המועצה האזורית חוף השרון אשר שיבצה את הילד בבית הספר. בנוסף, הגישו ההורים תביעה נגד עיריית הרצליה האחראית על בית הספר השני הפועל בשטח שיפוטה. התביעה היא גם נגד משרד החינוך, שמפעיל ומפקח על שני בתי הספר.
עו"ד ביבר חייקין מציינת, גם בכתב תביעה, כי קדמו לאירוע התקיפה המינית התרעות מצד הורים, כולל הורי הילד, על מקרי אלימות שלכאורה ארעו.
בתביעה דורשים ההורים, באמצעות עו"ד ביבר חייקין, פיצויים של מאות אלפי שקלים בגין הנזקים הנפשיים הקשים שנגרמו לבנם, לטענתם, כתוצאה ממחדלי הנתבעות.

התגובות

ממשרד החינוך מסרו בתגובה, כי "המשרד יתייחס לעתירה במסגרת ההליך המשפטי". מהמועצה האזורית חוף השרון מסרו בתגובה, כי "מחלקות הרווחה והחינוך במועצת חוף השרון ליוו את המשפחה וילדם במשך שנים רבות לפני המקרה המזעזע שארע בבית הספר בנתניה. מיד לאחריו, המשיכה המועצה והגישה להם את כל הסיוע המקצועי והתמיכה הנדרשים במקרים קשים אלה. בהתאם לחוק אנו מנועים מלהרחיב בנושא".

מבית הספר בנתניה מסרו, כי "החברה תלמד את פרטי התביעה ותתייחס לכך משפטית בהמשך". מעיריית הרצליה מסרו, כי "מטעמי צנעת הפרט אנו מנועים מלהגיב".