האם תם עידן מוניות השירות בנתניה?

חברת מוניות השירות שי-לי הודיעה על הפסקת השירות בסוף החודש עקב הפסדים כבדים; הפסקת השירות תהווה פגיעה באלפי תושבי נתניה; ראש העירייה וממלא מקומה פועלים מול משרד התחבורה לפתרונות

0
719
אלי דלל, מ
אלי דלל, מ"מ ראש עיריית נתניה

ביום שישי האחרון פשטה בשורה מרה לאלפי תושבי העיר הנוסעים מדי יום במוניות השירות. חברת המוניות שי-לי הודיעה על הפסקת השירות בסוף החודש הקרוב 30.5. זאת עקב הפסדים קשים.

בפוסט לתושבים סיפר מ.מ ראש העירייה על המאמצים למצוא פתרון. "לפני כשישה חודשים פניתי למשרד התחבורה וביקשתי להוציא מכרז חדשה. כדי שלא נגיע למצב של הפסקת השירות ולפגיעה קשה בציבור הנוסעים בנתניה. מזה מספר חודשים אני עושה מאמצים רבים, כולל פגישות כדי להסדיר את הנושא".

דלל סיפר שהפגישות נסבו אודות אפשרויות לפתרון המשבר. כך שיהיה מקובל גם על משרד התחבורה וגם על מוניות שי-לי. לדבריו מדובר בפגיעה אנושה בציבור. שכן מדי יום נוסעים במוניות השירות כ-12 אלף תושבים. בנוסף כ-150 נהגים יוותרו ללא פרנסה.

ביום חמישי נפגש דלל עם שרת התחבורה, מרב מיכאלי, עם מנכ"לית המשרד, מיכל פרנק ובכירים נוספים. "זעקתי את זעקת התושבים, הבעתי את רגשותי ואת התיסכול העמוק מהמצב. טענתי שמשרד התחבורה לא יכול להתעלם מהמצב והמשרד לא יכול לשבת בחיבוק ידיים".

"יש צורך דחוף במציאת פתרון מיידי, לפחות לשלב הביניים, עד להוצאת מכרז חדש. הבהרתי באופן חד משמעי שמשרד התחבורה מפקיר את תושבי נתניה. תארתי, את חומרת המצב, דבר שיגרום לכאוס בשירות".

"משרד התחבורה טוען שיש "לקונה" משפטית ואינו יכול לשנות את תנאי החוזה ,עם המפעיל הקיים. לצערי, אין בידי משרד התחבורה הרבה אלטרנטיבות. אין אוטובוסים ואין נהגים זמינים להרחבת הקווים. לעומת זאת, קיימת מערכת של מוניות השירות, זמינה, נגישה ואינה מסובסדת. יש לתת לה, להמשיך לפעול ללא חיוב הרב-קו באופן זמני".

דלל הוסיף, כי שרת התחבורה היתה קשובה, המנכלית והנהלת המשרד, הבינו את חומרת המצב והבטיחו להגיע עם פיתרונות, בביקור בשבוע הבא בנתניה. "אנו נמשיך, להלחם ולא נוותר, עד שימצא פיתרון הולם למשבר, למען ציבור הנוסעים תושבי נתניה".

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר, פועלת אף היא לפתרון המשבר. ראש העירייה ציינה בפוסט מטעמה, כי "הפסקת הפעילות של מוניות השירות "שי-לי" היא פגיעה קשה בתושבי העיר ובפרנסת משפחות הנהגים. הודעתי למשרד התחבורה, שהנושא נמצא באחריותו שלא ניתן לוותר על השירות החשוב הזה. לכן הזמנתי את שרת התחבורה אלי ביום שלישי הקרוב. זה הנושא הראשון שיעלה על השולחן ואנחנו נעשה הכל כדי לרתום אותה למצוא פתרון שישאיר את השירות לרווחת תושבי העיר".

תגובות התושבים למשבר

הודעת מוניות שי-לי על הפסקת השירות גררה תגובות קשות וזועמות של אלפי תושבים המשתמשים מדי יום בשירות הזה. אחד התושבים כתב בתגובה: "חייבים להמשיך (ואפילו להרחיב) את פעילות מוניות השירות! בלי מוניות שי העיר ממש תקועה. אחרי השעה 22:00 אין איך להתנייד. בשעות אחה"צ המון קווים (ובראשם 48א') עמוסים ברמה של מדינת עולם שלישי".

בתגובה אחרת כתב תושב העיר: "זה חמור מאוד אם לא יהיו מוניות שירות בנתניה. אלפי תושבים מתבססים עליהם כדי להגיע לעבודה ולבתי ספר. יגרום לכאוס בעיר".

אלפים רבים של תושבים אובדי עצות ואינם יודעים כיצד יראה היום שלאחר הפסקת השירות של מוניות די-לי. חלקם תיארו את התחבורה הציבורית בנתניה, שעמוסה גם היום כתחבורה של עולם שלישי. רבים תוהים כיצד למעלה מ-12 אלף נוסעים יגיעו למקומות העבודה שלהם. לטענתם אם לא ימצא פתרון והתחבורה הציבורית לא תתוגבר באופן מיידע, עד למציאת פתרון, יהיה כאוס מטורף.

תושב נוסף הדגיש, כי נתניה היא אחת הערים הגדולות בארץ ומן הראוי שמשרד התחבורה יתן פתרונות נאותים לתחבורה העירונית. "לא יתכן שעיר שמתקרבת לרבע מיליון תושבים לא תאפשר תחבורה ציבורית ברמה שתתאים לגודל העיר ותאפשר לתושבים פתרונות נסיעה. שרת התחבורה מעודדת נסיעה בתחבורה ציבורית. אם כך? על מנת להשתמש בתחבורה ציבורית צריכים לאפשר תחבורה ציבורית מתאימה. הפסקת השירות של מוניות השירות תאלף תושבים רבים לנסוע ברכביהם הפרטיים. העיר גם כך פקוקה ברוב שעות היום והמצב יהיה בלתי נסבל".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן