האם עיריית נתניה "תופרת" מכרזים?

0
139

בתאריך ה-12.11.15 התפרסמו בעיריית נתניה שני מכרזים לתפקידים – מנהל אגף פרויקטים במרחב הציבורי ומנהל אגף תיאום ובקר ועוזר/ת בכיר/ה למנכ"ל העירייה.

בעקבות פרסום המכרזים שלח המשנה לראש העירייה, הרצל קרן, מכתב לראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, בו העלה חשד, לכאורה, כי שני המכרזים תפורים.

קרן טען, כי מדובר במכרזים מיותרים, שכן תפקידים אלה לא היו בעבר בעירייה ואין הצדקה לעלותם. קרן דרש מראש העירייה לבטל את המכרזים והעלה חשש, לכאורה, כי מטרתם לקדם את העובדים להם נתפרו המכרזים.

במכתבו ציין קרן, כי "היות ולטעמי, מדובר בשני מכרזים מיותרים, אשר לא היו בעבר בעירייה ואשר את עלותם חסרת ההצדקה (מנהלי אגפים) ישלם הציבור מהקופה הציבורית, אני דורש ממך לבטל לאלתר, את שני המכרזים לעיל. אשר למרבה הצער, עולה החשש לכאורה, כי באו לעולם מתוך מטרה להטיב ולקדם בשכר, את העובדיעם המדוברים, כאמור על הקופה הציבורית".

בנוסף טען, כי עיריית נתניה ויתרה, בדרישות לתפקיד, על הדרישה הבסיסית שמנהל אגף יהיה בעל תואר אקדמי ודרשה במכרז שיהיה בעל 12 שנות לימוד לפחות, דבר שלטענתו, מעיד, לכאורה, כי המכרז תפור: "אציין בנוסף, כי תמוהה בעיני כי בדרישות לתפקידים הבכירים לעיל, ויתרה העירייה על דרישות בסיסיות לתפקיד מנהל אגף כמו תואר אקדמי (תנאי סף שדורש גם משרד הפנים לתפקיד מנהל אגף) ודרשה לחילופין בין השאר: "12 שנות לימוד לפחות", דבר המעיד כי המשרות לעיל "תפורות" באופן ספציפי לאנשים מסויימים במערכת".

"אני מקווה ומאמין שבעקבות פנייתי זו אליך, תפעלי בשכל ישר, לביטול המכרזים לעיל" סיים קרן בפנייתו לראש העירייה.

גורמים בעיריית נתניה, מסרו למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי זו אינה הפעם הראשונה שמתעוררים חילוקי דיעות, אשר מאיימים על שלמות הקואליציה. עוד טענו הגורמים, כי כרגע, ככל הנראה, ראש העירייה לא תחזור בה מהמכרזים, דבר שיכול לגרום לקרע בין השניים, אשר עשוי להוביל את הרצל קרן וסיעתו לספסלי האופוזיציה.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "נדגיש כי עיריית נתניה פועלת בהתאם לאישורי משרד הפנים, המכרזים הינם חוקיים, נערכים כדין ובהתאם לכל האישורים הנדרשים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן