האלוף במיל' איתן דנגוט: הסרבנות היא קו אדום

את הדברים אמר האלוף דנגוט במסגרת שבתרבות של המועצה האזורית עמק חפר. עוד הוסיף: "את השלטון נוכל לתקן אך אם הצבא ייהרס זה יהיה נזק בלתי הפיך"

0
987
המפכ
המפכ"ל לשעבר משה קראדי. צילום מרב לוי

את הדברים אמר האלוף דנגוט במסגרת שבתרבות של המועצה האזורית עמק חפר. עוד הוסיף: "את השלטון נוכל לתקן אך אם הצבא ייהרס זה יהיה נזק בלתי הפיך"

במילים חריפות תקפו האלוף במיל' איתן דנגוט והמפכ"ל לשעבר משה קראדי, את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. את הדברים אמרו היום (שבת) במסגרת שבתרבות במועצת עמק חפר.

״אנחנו נמצאים בתקופה הכי קשה של מדינת ישראל. אני התגייסתי למילואים כדי להגן על מדינת ישראל הדמוקרטית", אמר קראדי. ״אני מוטרד מגורל המשטרה והצבא. איתמר בן גביר הוא סכנה מוחשית למדינה. צריך להרחיק אותו כמה שיותר מהר מתפקידו כשר", אמר.

לשאלת מנחה שבתרבות אטילה שומפלבי, מהי עמדת קראדי על הקמת המשמר הלאומי, ענה, כי "הקמת גוף המשמר הלאומי מיותרת… עדיף להקצות את השוטרים שהממשלה אישרה למשטרה. כמו כן, לגייס למשמר הגבול שעוסק בבניין הכוח. אולם, מרגע שהחליטה הממשלה להקים את המשמר הלאומי, הגוף צריך להיות כפוף אך ורק למפכ״ל. אסור לתת לדמות פוליטית כלשהי כח חמוש ואת הסמכויות שבאמצעותו הוא יוכל לממש את האיומים שלו״.

המפכ"ל לשעבר לא הסתיר את עמדתו האישית על בן גביר. "בסופו של דבר הוא חותר לממש את האידיאולוגיה האמיתית שלו: גזענות ועליונות יהודית".

המפכ"ל לשעבר משה כראדי על הקמת המשמר הלאומי: "…אסור לתת לדמות פוליטית כלשהי כח חמוש ואת הסמכויות"

גם אלוף במיל׳, איתן דנגוט, לשעבר מתאם הפעולות בשטחים, לא הסתיר את חששותיו. "שירתי 36 שנים במשרד הביטחון. מבחינתי, הסרבנות היא קו אדום! את השלטון נוכל לתקן. אולם, אם הצבא ייהרס, זה יהיה נזק בלתי הפיך".

לטענת דנגוט יש "להילחם בהנדסת התודעה של בן גביר וסמוטריץ׳. אנו צריכים מנהיגים שקולים שיכולים לאגד סביבם את ליבת העם. בכך, להזיז את הקיצונים בממשלה".

על פיטורי שר הביטחון יואב גלנט אמר: "מאוד כעסתי כשביבי פיטר את גלנט. אני מכיר את גלנט באופן אישי. בעיתוי הנוכחי, הוא הבחירה הטובה ביותר כשר ביטחון. זו פגיעה וזעזוע עצום לביטחון.
צריך להסתכל לציבור הישראלי בעיניים ולומר לו את האמת. איראן נמצאת בנקודת האל חזור. יהיה קשה להחזיר את איראן לנקודת ההתחלה. ביבי היה צריך לכנס את הקבינט. הוא צריך לדון האם מדינת ישראל צריכה לפעול בפעולות מול ארגון החיזבאללה שהוא שלוחה של איראן".