דת ומדינה – חתונה או גירושין

0
91

על רקע השאלה האם הגיעה העת להפריד בין דת למדינה על רקע הקרע ההולך וגדל בין חילונים, דתיים וחרדים וחוסר יכולתה של כנסת ישראל להכריע בשאלה העקרונית, יתקיים בשבוע הבא רב-שיח בהשתתפות נציגי כל הזרמים.

רק לפני 66 שנה, במלחמת יום העצמאות, נלחמו זה לצד זה, כשהם עוטים בגאווה מדי צה"ל, חרדים וחסידים, קיבוצניקים וחילוניים, שומרי מסורת וחובשי כיפה סרוגה – אלא, שמאז ועד היום מציפות את המדינה שאלות עקרוניות והקרע, במבנה החברתי של ישראל היהודית הולך ומעמיק.

"במציאות של היום אנו עדים לסכסוכים הולכים וגוברים בין ימין לשמאל ובין דת למדינה", ציינו במחלקה לצעירים בעמותה לחינוך בלתי פורמאלי, אשר עומדים מאחורי הפקת רב-שיח בנושא שיתקיים במבנה "הגג".

"סכסוכים אלה מציפים שאלות רבות המצריכות תשובות: האם יש להתיר פתיחת חנויות בשבת בתל אביב? האם לאפשר תחבורה ציבורית בשבת? האם לא הגיעה העת להסדיר חתונות אזרחיות וחד-מיניות בחוק? בהיעדר הסכמה משותפת, נוצר קרע בזרם היהודי והוא מורגש היטב בחיי היום יום שלנו. לכן, הגיע הזמן לשבת יחדיו דתיים, חילונים, וחרדים ולהתחיל לדבר", ציינו יוזמי הפאנל, חברי המועצה הרב משה לחובר ורפי ימין.

בפאנל, שייערך ביום ראשון הקרוב (20.7 בשעה 20:00), יתבקשו המשתתפים, בהם, שי אבן יו"ר "ישראל חופשית", הפובלציסט החרדי סא"ל במיל' הרב דב פוברסקי, רפי ימין והרב משה לחובר – לא רק להרחיב על עמדותיהם – אלא גם לגשר על פערים ולענות לשאלות הקהל.

הערב עצמו מופק על-ידי העמותה לחינוך בלתי-פורמאלי והמחלקה לצעירים "הגג" וכן עמותת "פלוגתא", המפעילה בית מדרש לבירור מחלוקות עמוקות בחברה הישראלית .