דרושה קצת יותר נגישות

4
156
אינטרסים משותפים לציבור הנכים ולבעלי העסקים. אברהם רואש ומנחם אילוז

התאחדות הסוחרים תנפיק תעודת נגישות לבתי עסק נגישים לנכים ותסייע בפרסומם לאלפי הנכים והנכות המתגוררים בנתניה.

יוזמה משותפת לפעיל ציבור הנכים אברהם רואש, התאחדות הסוחרים ועיתון נתניה און ליין – ksn יוצאת לדרך: לראשונה תעניק התאחדות הסוחרים לבתי עסק העומדים בתנאי הנגישות תעודה מקומית שתכונה "תעודת נגישות". במקביל, תסייע התאחדות הסוחרים לפרסום בתי העסק הללו בפני אלפי הנכים והנכות המתגוררים בעיר.

לנתניה און ליין – ksn הרחיב רואש. "מדובר ברעיון המיושם כבר כעת בעיר ירושלים ביוזמת ארגון הנקרא "מעגלי צדק". אני מאמין, שאם בתי עסק בירושלים יכולים לעצב את עצמם לאור קריטריונים בסיסיים של נגישות כדוגמת שירותי נכים, רמפה ועוד, ניתן גם לקדם את הנושא בעיר נתניה". לנתניה און ליין – ksn הוסיף יו"ר התאחדות הסוחרים מנחם אילוז: "ציבור הנכים בנתניה ובאזור מהווה כוח קנייה ענק. שילוב הכוחות בינינו לבין אברהם רואש, נועד לתווך בין אינטרסים של קהילת העסקים בעיר לבין האינטרסים של ציבור הנכים המתגורר בעיר. אנו מאמינים, שלמיזם שלנו תהיה היענות גבוהה".

רואש, הפועל למען ציבור הנכים באופן פרטי מזה למעלה עשור, ניהל בעבר, בשיתוף נתניה און ליין – ksn, שורה של מאבקים ציבוריים בדרישה להנגשת מבנים עירוניים, בתי כנסת ועוד. רואש יחד עם עיתון נתניה און ליין הביך מספר פעמים את עיריית נתניה בשורה של כתבות, בהן הוצגה המציאות עימה מתמודדים נכי נתניה מול "המציאות" אותה ביקשה העירייה להציג. בשבוע שעבר, בתום מאבק משפטי בן חמש שנים, הונגש בית כנסת נוסף בעיר נתניה. במסגרת פעולותיו הציבוריות, הוא אף היה שותף לשורה של תיקוני חקיקה בכנסת. סיפור חייו והתמודדותו עם נכותו סוקרוה פעמים רבות בכתבות פרופיל. בימים אלה אף סיים רואש את לימודי המשפטים במכללה האקדמית נתניה וכעת הוא מחפש משרד שיקבל אותו לצורך סטאז'.

4 תגובות

  1. […] "נתניה איננה נגישה לאנשים עם מוגבלויות, כל הפעולות שכן נעשות על ידי עיריית נתניה, ככל שנעשות, הנן מעט מידי, מאוחר מידי וללא עמידה בחוקים ובתקנות" – כך ציינו חמישה אזרחים נכים המרותקים לכיסא גלגלים, שהגישו לבית המשפט המחוזי מרכז תביעה נגד עיריית נתניה. למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נמסר, בנוסף, כי החמישה באמצעות עורך הדין טל לביא, מבקשים מביהמ"ש להכיר בתביעה כתביעה ייצוגית. בבקשתם הם מציינים פיצוי בסך 37 מיליון שקלים לכלל נכי העיר, וכן את פסיקת בית המשפט בו תחויב העירייה לתקן הליקויים. […]

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן