דג מרוקאי קל וטעים

2
298
נזיד דג מרוקאי - נתניה
צילום fotolia

שלום חברים, קצת אחרי מתקפת החגים למיניהם בהם – בעיקר נפנפנו על המנגל – חשבתי לחזור לשגרה ולהכין מתכון פשוט וטעים להפליא, שאני בטוח שרובכם מכירים – במיוחד יוצאי העדה המרוקאית. את הדג המרוקאי אני למדתי מסבתא מרוקאית אסלית, שהייתה שכנה שלנו בימי נערותי בעיר נתניה. מאז, כאשר אני מבשל את המתכון, אני נזכר בה ומודה לה עד היום.

דג מרוקאי קל וטעים

מרכיבי חובה:
4 יחידות מושט מפולט
2 פלפלים אדומים חריפים חתוכים לאורכם
2 גמבות אדומות חתוכות לאורך ברצועות
5 שיני שום כתוש
כף פפריקה חריפה מרוקאית
כפית מלח
רבע כוס שמן
כפית פפריקה מתוקה
חצי כפית כורכום
רבע כוס מים
צרור כוסברה קצוץ

תוספות לשדרוג לפי בחירתכם וטעמכם: כפית לימון כבוש, עגבנייה בשלה, זיתים שחורות ויש כאלה שאפילו מוסיפים קישוא.

אופן ההכנה: 
למתכון המקורי: בסיר רחב נחמם את השמן ונטגן קלות את הפלפל החריף והגמבה (הסוד הגדול של הבישול הצפון אפריקאי הוא הוספת התבלינים בשלב הכי ראשוני בטיגון). לאחר מכן נוסיף את השום, נערבב ונטגן עוד כדקה – עד שריח השום המטוגן יתפזר במטבח. נוסיף את הפפריקה החריפה, המלח, הפפריקה המתוקה, הכורכום ורבע כוס מים. נבשל עד שהרוטב יגיע לרתיחה. נוסיף את הכוסברה ואת הדגים. נוריד לאש נמוכה כרבע שעה בסיר מכוסה וכמובן חצי לימון בהגשה. לאלה שמחליטים להוסיף את אחד או כל מרכיבי השדרוג, יש לצרפם אחרי טיגון השום ותבליני הפפריקה החריפה.  את המנה אני הכי אוהב לאכול עם חלה טרייה.

חברות וחברים אתם יותר ממוזמנים להתקשר אלי ולדבר על מתכונים בטלפון 052-5771570. מוזמנים, כמובן, להגיב, לשתף או סתם להתרשם מעוד עשרות מתכונים שלי בבלוג שלי נתניה מבשלת: שף גולן ימין – פורטל נתניה און ליין – ksn

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן