גלגלים ונהנים: נערכים לפתיחת סקייט פארק נתניה

0
160
סקייט פארק נתניה שירי חגואל
מאחורי חלום סקייט פארק נתניה. עו"ד שירי חגואל סיידון

זה לקח קצת יותר משנתיים, אבל נראה שגם הפעם הסבלנות משתלמת והסקייט פארק בנתניה עתיד להיפתח כבר בחודש הבא. על המיזם הספורטיבי, עליו אמונה החברה לפיתוח נתניה, ומעורבות הנוער הנתנייתי שהצליח לשכנע בחשיבות הנושא. נתניה און ליין בראיון עם יו"ר דירקטוריון ח.ל.ת, חברת המועצה עו"ד שירי חגואל-סיידון, שמאמינה כי מתקן הספורט החדש ימשוך אליו אלפי משתמשים מכל אזור השרון.

האגדה האורבנית מספרת, שהרעיון להקמת סקייט-פארק בנתניה בעבע מהשטח, שעצומה עליה חתמו בני נוער כבר לפני מספר שנים סייעה...
"הרעיון להקמת סקייט-פארק התחיל מפניות חוזרות ונשנות של נערים מנתניה, שפנו אליי דרך הרשתות החברתיות בבקשה להקים מתחם ראוי ומזמין לחובבי הסקייטבורד. לאט-לאט הרעיון התגלגל ועם הזמן קרם עור וגידים, ובהמשך אפילו קיימנו הליך שיתוף ציבור עם בני הנוער כדי לשמוע מהם ולהבין מה בדיוק הם רוצים".

מה זה אומר "שיתוף ציבור"?
"לאחר שביצענו עבודת שטח ולמדנו מה קורה בתחום, עניינתי את ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, שנתנה אור ירוק. הזמנתי בני נוער שהנושא קרוב ללבם להגיע לפגישה בחברה הכלכלית. לפגישה הוזמנו גם המתכננים וגם אלוף הארץ בסקייטבורד אבי לוזיה. כל אחד בתורו הסביר מה לטעמו צריך לכלול המתחם ועל בסיס זה תוכנן הסקייט פארק".

מה נמצא במתחם סקייט פארק נתניה ומה הוא כולל בתוכו?
"בגדול מדובר במתחם העונה על כל דרישות חובבי הסקייטבורד. הוא מיועד, על-פי דרגות קושי שונות, בעיקר לילדים ולבני נוער – אבל לא רק. מדובר על מתחם הכולל מתקני החלקה משוכללים, אמבטיית החלקה מהגדולות בישראל ועוד מתקני אקסטרים. בנוסף, ישנו אזור לצפיית קהל, הצללה, גינון ומתקני פנאי נוספים. הסקייט פארק משתרע על פני שלושה דונמים וממוקם במתחם של אגם "שלולית החורף". בשנים האחרונות הפך פארק שלולית החורף לאחד הפארקים הפעילים ביותר באזור. עיריית נתניה השקיעה קרוב לשבעה מיליון שקלים על פרויקט הסקייט פארק".

הגישה אומרת, שככל שיהיו יותר מתקני ספורט לציבור – כך הציבור ישקיע יותר בעיסוק בספורט בשעות הפנאי. האם את מסכימה לגישה?
"בוודאי שאני מסכימה. יתרה מכך, זה נראה הכי הגיוני ונכון. ככל שיהיו יותר מתקני ספורט מגוונים הפזורים ברחבי העיר – כך הציבור, כולל אלה שמתחמקים בכל הזדמנות מעיסוק בכושר גופני, יתקשו להתעלם. היתרון הגדול בסקייט פארק, כמו גם במתקנים אחרים הפזורים בעיר, שהכניסה אליהם היא חופשית בכל ימות השבוע ולא כרוכה בתשלום. מכאן, שהציבור יכול ליהנות ממה שיש לפארק להציע כמכלול: גם מתקני כושר ציבוריים, גם מסלולי הליכה בחיק הטבע, גם מתחם משחקים לילדים ולנוער וגם עמדות פיקניק".

את אישה מאוד עסוקה, אשת קריירה פעילה מאוד, בקרוב גם תמוני ככל הנראה לסגנית ראש העיר וכמובן גם אשת משפחה. האם את מוצאת זמן לעשות ספורט בעצמך או שמא מפאת חוסר הזמן את עסוקה בלקדם את הנושא בלבד?
"(צוחקת). למען האמת, רק לאחרונה הצלחתי למצוא זמן לעשות ספורט בעצמי. אני אדם מאוד טוטאלי בעשייה שלי וחשוב לי לתת מעצמי תמיד את כל 101% ולא להתפשר על פחות – גם בעבודה וכמובן בבית. לכן, חוסר הזמן בחיי הוא פקטור משמעותי בהחלט ואי-אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. בתקופה האחרונה מצאתי את עצמי מצליחה, איכשהו, לפנות זמן כדי לעשות ספורט. תקראי לזה זמן איכות עם עצמי. אני חייבת להודות, שאני נורא נהנית. אני צועדת (לרוב) בחורשת האלונים (הסרג'נטים) אבל לא רק – בנתניה יש לא מעט טיילות יפות ואני משתדלת ללכת בהן כמה שיותר".

מתי צפויה הפתיחה המיוחלת של הפארק – והאם את מתכננת לעלות על סקייטבורד?
"הפארק יחנך באפריל הקרוב בעוד כחודש, ומתוכננת פתיחה מרשימה בסטנדרטים בינלאומיים – כך שגם לאלה שפחות מתחברים לעולם הנעליים עם הגלגלים אני ממליצה להגיע. ההנאה במקרה הזה בהחלט מובטחת. וכן, גם אני מתכננת להפגין ביצועים על הסקייטבורד – אומנם כמתחילה בתחום – אבל העיקר הרוח הספורטיבית".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן