גג איתן: כל ההטבות המגיעות למילואימניקים

0
109

למרות שחיילי המילואים זוכים להטבות רבות המוענקות להם, רבים מהם כלל לא מודעים לזכויות ולהטבות. "הגג", המקום החדש לתושבים צעירים מנתניה, ריכז, במיוחד עבור אלפי חיילי המילואים מנתניה הנוטלים חלק במבצע "צוק איתן", שורה ארוכה של הטבות וזכויות המגיעות להם על-פי חוק, וכן הטבות וזכויות נוספות. לדברי יערה אדאדי, רכזת חיילים משוחררים, כל הפרטים המלאים עודכנו באתר "הגג".

אתר "בהצדעה", המופעל על ידי היחידה להכוונת חיילים משוחררים, הקים שירות משלים למילואים המציע מגוון שירותים, ללא עלות, למשפחות המילואימניקים. בין היתר, שירותים בתחום הרפואה, שירותי תיקון לרכב, לבית ושירותים למוצרי חשמל ועוד. גם סטודנטים אשר נקראו למערכה זכאים, אף הם, לזכויות שונות: אפשרות לגשת למועד ג' מיוחד בבחינות אשר פספס עקב שירות המילואים, הזכות לקבלת שיעורי עזר להשלמת חומר שפספס, הזכות לקבל 100 תלושי זיכוי על צילומים על כל יום מילואים במהלך לימודים ועוד. בנוסף מציינים ב"הגג", כי בכל מוסד יש הטבות נוספות ולכן מומלץ להתעדכן באתרי אגודות הסטודנטים.

לדברי אדאדי, רבים מהמילואימניקים מתעניינים בזכויותיהם במקום העבודה. "ראשית, חוק חיילים משוחררים קובע כי אסור לפטר עובד בשל שירותו במילואים, בשל קריאתו לשירות מילואים או בשל שירותו הצפוי בשירות מילואים. כמו כן אסור לפטר אותו בשל אורך שירות המילואים או תדירות השירות. בנוגע לאפשרות להיעדר מהעבודה במפעל חיוני, אם מקום העבודה הוכרז על-ידי פיקוד העורף כמפעל חיוני, העובד חייב להגיע לעבודה. אי-התייצבות לעבודה במקרה כזה עשויה להיות עבירה פלילית והעובד לא יהיה זכאי לקבל שכר".

צילום פוטוליה
צילום פוטוליה

מהעמותה לחינוך בלתי-פורמאלי הוסיפו, כי מלבד הזכויות הבסיסיות, מעניקים ב"הגג" סיוע בשלל תחומים ומשפחות חיילי המילואים מוזמנות לפנות בכל בקשה.

"חיילי המדינה המשרתים, הן בשירות סדיר והן במילואים, מקדישים את עצמם לטובת החברה בכדי שאנחנו נמשיך לנהל חיים סדירים במדינה", ציינה אדאדי והוסיפה: "הם עוזבים לימודים, מבחנים או בית, משפחה וילדים. לכן, אנו כחברה, מוכרחים להוקיר ולהודות להם, וכמובן להעניק להם את כל ההטבות הרלוונטיות. חשוב לי לציין, שאני נמצאת כאן עבור כל החיילים המשוחררים ומשרתי המילואים ואשמח לעזור ולסייע בכל דבר. במסגרת "הגג" נשמח לפתח ולקיים תוכניות חדשות בהתאם לבקשות המילואימניקים ונשותיהן בכל דבר, החל ממציאת פתרון לילדיהם ועד לשליחת מוצרים ומצרכים לחיילינו בשלוחות השונות".