גאווה: שני מסיימי קורס חובלים מתגוררים באזור נתניה

לאחר שנתיים וארבעה חודשים סיימו סגן אלרום קלו מכפר יונה וסגן דניאל ביטון מכפר נטר קורס חובלים; השניים שובצו לשרת על ספינות טילים

1
375
מימין לשמאל. סגן אלרום קלו וסגן דניאל ביטון בוגרי קורס חובלים. צילום דובר צה"ל

החודש הגיע לסיומו קורס חובלים 143, שארך שנתיים וארבעה חודשים. בקורס החובלים הוכשרו 38 צוערות וצוערים להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים. בין הצוערים שסיימו את הקורס בהצלחה סגן אלרום קלו מכפר יונה וסגן דניאל ביטון מכפר נטר.

סגן אלרום קאלו מכפר יונה

אלרום, בן 22, סיים את קורס החובלים במגמת שייט ושובץ לספינת אח"י להב.

אלרום הוא בוגר תיכון בית ירח, שם הרחיב את לימודיו בשלל מקצועות – ביולוגיה, ביו טכנולוגיה, תנ"ך וכימיה. לפני מספר שנים התגורר אלרום בקליבלנד, אוהיו, שם עשה שנת שירות. הוריו של אלרום, שניהם מורים, יצאו למשלחת בארצות הברית דרך ההסתדרות הציונית.

הבחירה בקורס חובלים נבעה מהרצון לשירות משמעותי המשלב פיקוד ועבודה עם אנשים. אך לא רק, אלרום מחובר מאוד לעולם הים והמים. במשך שמונה שנים, מילדותו, התאמן בשחייה. נוסף על האהבה הזו, אלרום אוהב גם לקרוא ספרים ובמהלך הקורס אף פיתח תחביבים נוספים, נגינה על גיטרה וגלישה. אחד הדברים החשובים בחייו היא האהבה להתנדב.

בנוסף לפעילויותיו הרבות בהם לקח חלק אלרום בילדותו, התנדב בתנועת הנוער "מנהיגות מדעית". שם עבד עם ילדים קטנים ולימד אותם כימיה ומדע. התנועה הייחודית והמשמעותית קיימת רק בדרום הארץ. אלרום סיפר, שנסע בכל הארץ על מנת להגיע לסמינרים ופעילויות של התנועה. הפעילות במסגרת התנועה הייתה משמעותית עבורו והוא ראה בכך חשיבות גדולה. עקב הנסיעות, המרחק והמצב, החליט אלרום לקחת יוזמה וסחף את תנועת הנוער להגיע לצפון ופתח סניף בכרמיאל.

מלבד "מנהיגות מדעית", לקח אלרום צעד קדימה את נושא העזרה לזולת וההתנדבות ובחר לשלב את הנושא גם במהלך קורס החובלים. אלרום יזם לנסוע עם חבריו לקורס להתנדבות עם אנשים מבוגרים בעלי מוגבלויות. בנוסף, לקח אותם ליום בבית הפלמ"ח יחד עם תיאטרון צה"ל ובחודש הגאווה העביר לחבריו פעילות.

אלרום אוהב מאוד לתת מעצמו לסביבה, ותמיד מקפיד לתרום כמה שהוא יכול וזה בראש סדר עדיפויותיו.

קורס חובלים משמעותי ומאתגר

אלרום תיאר את הקורס כמשמעותי ומאתגר. "מדובר בהמון עבודה עם אנשים, שירות מאוד מאתגר, מבצעי, מפתח, מכשל, מעניק יכולות מדהימות והתמודדות עם קשיים".

השירות בים שהוא כל כך אוהב זה גם אחד הדברים שמשמחים את אלרום וגורמים לו למוטיבציה ומשמעות.

אלרום סיפר, כי הקורס הוא מקום לא קל, במקביל לחווייתיות. "כולם מוצלחים ותמיד רוצים להיות הכי מוצלחים שיש. זה גם נותן את המוטיבציה לשאוף גבוה. אבל התחושה של המשפחתיות, היחד, והאווירה של התמיכה ההדדית אחד עבור השני היא מדהימה".

אלרום העיד, כי בעיניו, מי שמחפש שירות משמעותי כמפקד בצה"ל, זה המקום עבורו. במהלך מבצע "שומר החומות", מספר אלרום כי הרגיש מאוד משמעותי. הוא שהה בספינת אח"י להב שהגנה על האסדות.

"הקורס מאוד מאתגר, מלמד ומעצב, חוויה משמעותית ביותר. לאורך הקורס אתה מתנסה במגוון חוויות פיקודיות, מאתגרות פיזית ומנטליות. אתה לומד שאין דבר העומד בפני הרצון, הכל אפשרי עם עבודה קשה".

אלרום הוסיף, כי הוא רוצה מאוד לעשות את השירות המשמעותי ביותר שהוא יכול לעשות, מבצעית וחברתית ובעתיד רוצה לעסוק במקצוע שיוכל לעשות בו טוב למדינה. "אין דבר כזה אי אפשר", סיכם את הקורס.

סגן דניאל ביטון מכפר נטר מצטיין מ"פ ומצטיין האקדמיה

דניאל, בן 21, סיים השבוע את קורס החובלים במגמת שייט ושובץ לספינת אח"י רומח. נוסף על הקורס המאתגר זכה דניאל במהלכו זכה להיות מצטיין מ"פ ומצטיין אקדמיה.

דניאל הוא בוגר בית ספר "בית החינוך המשותף חוף השרון". שם הרחיב את לימודיו במקצוע מדעי המחשב, נושא בו מגלה עניין רב.

דניאל היה בעברו שחקן כדורסל תחרותי ושימש כקפטן בית הספר בליגה לאומית לנוער. תקופה זו הייתה משמעותית מאוד בחייו.

"כאשר הייתי קפטן קבוצת כדורסל, הרגשתי לראשונה בחיי מהי אחריות. באותה תקופה היה לי גם מאמן שמאוד האמין בי ותמך בי לאורך כל הדרך. הדבר נתן לי מוטיבציה".

דניאל לקח חלק בתנועת הנוער "האיחוד החקלאי". "הפעילות בתנועת הנוער "האיחוד החקלאי" הייתה משמעותית עבורי ברוב חיי. את דרכי התחלתי בכיתה ד׳ כחניך, והמשכתי להתקדם בתנועה עד שבכיתה ט הצטרפתי לסגל התנועה. בשנה הראשונה הדרכתי את כיתות ד׳. זו הייתה תקופה מאתגרת ומלמדת ושם למדתי כלים לחיים – כיצד להעביר תוכן מסוים, כיצד לעמוד מול קהל ורכשתי בנוסף כלים נוספים אשר עוזרים לי כיום כמפקד. לאחר מכן המשכתי להיות פעיל בתחום המחנאות של התנועה".

"המכינה שינתה לי את החיים"

לפני גיוסו, סגן דניאל ביטון היה במכינה קדם צבאית – מכינת "חמש אצבעות". דניאל סיפר: "במהלך התיכון ולאחר עזיבת הכדורסל, עברתי להתאמן בקבוצת ״חמש אצבעות״ בהרצליה. ״חמש אצבעות״ זהו ארגון שהוקם על ידי עמיר מנחם, תושב המועצה, הפועל על מנת להשפיע על הנוער בישראל דרך ספורט וערכים. האימונים מאתגרים, אך לאט לאט במהלך התקופה, הבנתי כי נכנסתי למשהו שהוא גדול ממני וגדול מהספורט".

"לאחר סיום התיכון עמיר הודיע לי כי "חמש אצבעות״" פותחים מכינה וכי הוא ישמח אם אבוא למחזור הראשון שלה. כמובן שהסכמתי וידעתי כי זה הדבר הנכון עבורי. המכינה נמשכה חצי שנה וחולקה לשבועות. כל שבוע היה נושא אחר, כמו שבוע התנדבות, שבוע צפון, שבוע פוליטיקה ועוד".

"אני יכול לומר שהמכינה שינתה לי את החיים. המכינה העצימה את כל מה שהתחלתי ללמוד על עצמי במהלך האימונים בקבוצת הרצליה ושלחה אותי להתגייס כאשר אני מוכן יותר. במהלך קורס החובלים, ברגעים הקשים, יצא לי לחשוב המון על המכינה ונעזרתי בכך".

דניאל ציין, כי עוד מגיל צעיר ידע שיבצע שירות משמעותי וקרבי בזרוע הים. לכן הבחירה בקורס חובלים הייתה מתאימה בדיוק למה שכיוון.

במהלך הקורס, דניאל לקח חלק בפעילויות מבצעיות, בהן הרגיש שתרם המון והבין את משמעות התפקיד, וחוזק אצלו הרצון להיות בעתיד מפקד דבורה.

חוויה מעצימה ומטורפת

דניאל סיפר על הקורס: "החוויה בקורס חובלים הייתה מיוחדת, מעצימה ומטורפת, קשה להסביר זאת במילים. הקורס היה לא קל, בלשון המעטה. היו הרבה רגעי שיברון, אבל הסיבה שהשבוע עמדתי במגרש המסדרים, עם דרגות סגן וסיכת חובל – היא החברים שצברתי במהלך הקורס. לא הייתי יכול ומסוגל לעשות זאת בלעדיהם. לדעתי, זה היופי בתפקיד החובל. אתה לומד את מקצוע הים, הגלים, הרוחות והספינה שאתה משרת עליה, אבל אתה קודם כל מפקד. מפקד על אנשים, דואג להם, משמש כ"אבא ואמא" שלהם".

"אני שמח שבחרתי במסלול חיים זה וכבר לא יכול לחכות להתחיל את שירותי בים, עם לוחמיי המדהימים".

על קורס החובלים

קורס חובלים הינו קורס יוקרתי, הנמשך שנתיים וארבעה חודשים. הקורס מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים. מפקדים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הבט"ש והצוללות, ולעמוד בחזית הלחימה הימית.

הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה. את התואר לומדים הבוגרים במהלך תקופת הקורס.

טקס סיום קורס החובלים נערך בנוכחות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה. עוד השתתפו קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן