העיכובים בבניית מבני חינוך – למי מגיע ציון נכשל?

0
151
פועלי בניין, דירות למכירה בנתניה
צילום fotolia

ד"ר ניסן שריפי (שוב) מסיר את הכפפות: במכתב הנושא את הכותרת "לעיריית נתניה מגיע ציון נכשל", פנה ד"ר שריפי לראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, בבקשה כי תפעל לזירוז הליכי בניית מוסדות חינוך חדשים. במכתבו תקף וביקר בחריפות את התנהלות העירייה בתחום. את עיקר זעמו מפנה ד"ר שריפי לעיכובים בבניית בית הספר הממלכתי דתי קרליבך וכן חטיבת הביניים בשכונת רמת פולג – עיר ימים.

"בניגוד למצגים שהוצגו בפני נציגות ההורים על ידי פקידי מינהל החינוך בעירית נתניה, כאילו עוכבו לכאורה תקציבי בינוי לבניית מוסדות חינוך, הרי שקיבלתי את תשובת משרד החינוך, לא לפני שלשכת שר החינוך ננזפה על ידי מבקר המדינה בשל העיכוב במענה", ציין בפתח דבריו ד"ר ניסן שריפי.

עוד לדבריו: "משרד החינוך מציין, כי 'מינהל הפיתוח אינו מעכב תקציבי בינוי לבניית מוסדות חינוך'. עוד יצוין כי גם בירור שערך מינהל הפיתוח עם עירית נתניה זכה למענה, כי אין הקפאת בניה של מוסדות חינוך ברשות".

ד"ר ניסן שריפי על הבדלי הגרסאות בין גורמים בעיריית נתניה לבין משרד החינוך: "או עיריית נתניה או משרד החינוך מוסרים נתונים שקריים וכוזבים. מכיוון שקשה להאמין, כי משרד החינוך ימסור נתונים שאינם נכונים הן למבקר המדינה והן ליועצת המשפטית למשרד החינוך, הרי שנמצא כי עירית נתניה היא זו אשר כלל איננה עושה את מלאכתה…"

ד"ר שריפי ציין במכתבו, כי תגובה זו של משרד החינוך סותרת את עמדת עיריית נתניה, המעכבת בניית מוסדות חינוך (בעיקר ביה"ס קרליבך וחטיבת הביניים בשכונת "עיר ימים"), בטענה כי לא הועברו תקציבי פיתוח: "גם בבית המשפט המחוזי הצהירו נציגי עיריית נתניה כי ' ביה"ס קרליבך יבנה בתוך שנה'. אולם, מאז חלפו להם כמעט שנתיים ובית ספר קרליבך לא נבנה".

בהמשך פנייתו תקף ד"ר שריפי קשות את התנהלות העירייה בעניין זה בציינו "או עיריית נתניה או משרד החינוך מוסרים נתונים שקריים וכוזבים. מכיוון שקשה להאמין, כי משרד החינוך ימסור נתונים שאינם נכונים הן למבקר המדינה והן ליועצת המשפטית למשרד החינוך, הרי שנמצא כי עירית נתניה היא זו אשר כלל איננה עושה את מלאכתה… עיריית נתניה מפרה ביודעין את הבטחותיה הרבות בעניין זה. לעירייה מגיע ציון נכשל בהתנהלותה, המנוגדת לכל דין, לצרכים ולהגיון הצרוף".

ד"ר ניסן שריפי ביקש את התערבותה המידית של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג – איכר, תוך קביעה לטענתו, כי "ניתן בהחלט לבצע את שלב א' של בניית קרליבך בתוך ארבעה עד חמישה חודשים. כך גם לגבי חטיבת הביניים בשכונת עיר ימים, ביה"ס הלל צור וביה"ס לאומנויות – כולם מבני חינוך שהיו אמורים להיות כבר בנויים (או מורחבים ומפותחים – לפי העניין)".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "צר לנו על הדברים, שאינם משקפים את ההשקעה העירונית העצומה בחינוך – הן בהקמת עשרות מבני חינוך חדשים ומתקדמים, הן בשדרוג מוסדות חינוך ותיקים והן בתכניות לימוד ובתהליכים פדגוגיים. לכלל ילדי נתניה יש מענה חינוכי הולם. תלמידי קרליבך לומדים במבנה חיים חפר, לו צפויות להתווסף בשנת הלימודים הקרובה עוד 8 כיתות חדשות, כאשר בשלבי תכנון, הקמתו של קמפוס חינוכי ייעודי לטובת תלמידי קרליבך. כמו כן לרשות תלמידי חטיבת הביניים בעיר ימים עומד בית הספר אלדד, במסגרתו אף תפתח בשנת הלימודים הקרובה כיתת מחוננים על אזורית. יתרה מכך, ביוזמת ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, הוחלט על הקמתו של מבנה חדש לבית הספר הלל צור. אנו כמובן שמחים לבשר כי בשנת הלימודים הקרובה יפתח מבנה חדש לקמפוס דורה לאמנויות וכן יפתחו עשרות גני ילדים חדשים, אשר יענו על צורכי החינוך של עיר הזוכה בשנים האחרונות לצמיחה ושגשוג".

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם:

תיירות: 3.1 מלש"ח לפיתוח השוק העירוני נתניה

תלמידות נתניה זכו בשלושת המקומות הראשונים בחידון ארצי במתמטיקה

הסרטון המפליל: הפורץ תועד במצלמת האבטחה, זוהה ונלכד

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן