בעקבות הגשמים הצפות במרכז העיר ובצפונה

רחובות, מכוניות ובתים הוצפו במרכז העיר ובצפונה בעקבות עשרות מילימטרים של גשם שירדו בזמן קצר; בית ספר יונתן הוצף אף הוא; טענות קשות על תשתיות ירודות נשמעו; עובדי עירייה הוזעקו לטיפול במפגעים ולפתיחת פתחי ניקוז

0
295
הענן שהמטיר עשרות מילימטרים על נתניה. צילום מסך מכ"מ גשם, השירות המטאורולוגי

התחזיות התריעו, שנתניה תהיה בסכנת הצפה. בעיריית נתניה הודיעו, כי הם מתכוננים לכמויות הגשם. אולם אף אחד לא תיאר לעצמו אירוע גשם חריג כל כך. עוצמת ירידת גשמים היתה החזקה ביותר מזה 12 שנה. בתוך מחצית השעה ירדו 40 מ"מ ובתוך שעות מעטות שיא ארצי עם מעל 80 מ"מ. עד מהרה רחובות רבים במרכז נתניה הפכו לנהרות. הממטרים העזים גרמו להצפת מכוניות, בתים ובית ספר יונתן, אשר מדי שנה הופך לשלולית ענק.

עם ההצפות הגיעו הפסקות חשמל, בעיקר בצפון נתניה. תושבי מרכז וצפון העיר טענו, כי התשתיות ירודות וכי העירייה לא התכוננה מספיק לאירוע הגשם החריג.

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, ציינה בפוסטים שפרסמה, כי העירייה הפעילה צוותים גדולים וכלי מיכון רלוונטים. בתוך כך יצאו עובדי ובכירי עיריית לאזורים שהוצפו על מנת לפקח על העבודות.

בפוסט נוסף התייחסה פיירברג -איכר לאירוע הגשם החריג. עוד טענה, כי במרכז העיר מישהו סתם את הנקזים בצורה מכוונת. "עיריית נתניה נערכה מבעוד מועד לרדת הגשמים וביצעה עבודות הכנה בנושא.
יצויין כי שברי עננים, המשבר האקלימי ומזג האוויר הקיצוני פוגע קשות בערים גדולות ומתקדמות בכל העולם".

פיירברג-איכר: "אנחנו לא מסירים אחריות"

"סוף שבוע לא פשוט עבר עלינו. העיר נתניה ספגה הבוקר תוך זמן קצר של שעה וחצי לערך כמות עצומה של ממטרים עזים. אחת ההתקפות החורפיות הגדולות והמשמעותיות שידענו. עם זאת, אנחנו לא מסירים אחריות מהנעשה. החל משעות הבוקר כל בכירי העירייה התייצבו בשטח, טיפלו במפגעים באופן המהיר ביותר ואף סייעו פיזית בעבודות פתיחת הנקזים. אנו נבדוק כל מקרה ומקרה ויוסקו מסקנות בהתאם לממצאים".

פיירברג-איכר התייחסה אף למספר מוקדים שנפגעו. "שד' בן אבי וביה"ס יונתן – בקרוב יחלו עבודות הקמת הנקז החדש בעלות של 14,500,000 ש"ח. יצאנו למרכז, יש קבלן והיתר עבודה וכולי תקווה שעד החורף הבא הבעיה תיפתר לחלוטין. במרכז העיר נעשה מעשה חמור של סתימה מכוונת של הנקזים והנושא ייחקר ויטופל בחומרה. רוב מוקדי ההצפה האחרים נגרמו בעקבות סחף של לכלוך, בקבוקי מחזור בצומת בנימין גבע, ולכלוך מהחצרות הפרטיים שנסחף לניקוזים. ברח' איסר הראל הוצבו גנרטורים עד שחברת החשמל תתקן את המרכזייה שניזוקה. אנו נמשיך, נבדוק והמערכת תסיק את כל המסקנות הנדרשות".

בתוך כך מסרה, כי השבוע תתכנס הנהלת העיר לתחקור האירועים. כמו גם להסיק מסקנות ולהיערך מיטבית במקרים דומים בעתיד.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן