בני הנוער לנהגים: שימו לב לרוכבי האופניים

0
90

בשנת 2017 נהרגו 13 רוכבי אופניים בתאונות דרכים, שלושה רוכבים יותר מאשר בשנה שקדמה לה, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. עוד עולה מהנתונים, כי למעלה מ- 300 רוכבים נפגעים מדי שנה בתאונות בממוצע, כ- 80 מהם באורח קשה.

בעקבות נתונים מדאיגים אלו החליטו חברי 'קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק לכבוד שניאור חשין' המופעלות על ידי תכנית המלגות !IMPACT וFIDF להעלות את הנושא למודעות הציבורית. חברי הקבוצות התפרסו בכ- 40 יישובים ברחבי הארץ, הקימו דוכני הסברה וחילקו עלונים לעוברים והשבים במטרה לגרום לנהגים להיות ערים לנוכחות רוכבי האופניים בכביש ובשוליו.

בין המקומות בהם ערכו חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק פעילות הסברה גם נתניה.

בנוסף הסבירו המתנדבים לרוכבי האופניים את כללי הבטיחות לרכיבה בטוחה ביניהם חשיבות חבישת קסדה מצילת חיים בכל רכיבה, לבישת ביגוד זוהר בשעות החשיכה בכדי לשפר את הנראות, שמירה על לחץ אוויר תקין בגלגלים, שמירה על חוקי התנועה ובטיחותם של הולכי הרגל ועוד.

רוכבי האופניים רבים רוכבים ללא אמצעי הגנה והם חשופים לפגיעת כלי רכב או נפילה. מחקרים מראים כי שני שליש מתמותת רוכבי האופנים היא עקב פגיעת ראש. ולכן, בכל רכיבה ישנה חשיבות מהותית ומצילת חיים לחבישת קסדה. בנוסף, במהלך רכיבה יש להצטייד במגנים ובשעות החשיכה, חשוב לרכב עם בגדים זוהרים כדי לשפר את הנראות.

פעילות חברי קבוצות הנוער נעשית במסגרת תכנית "שים לב לרוכב" שנוסדה על ידי משפחת חשין למען בטיחות רוכבי הכביש, להעלאת המודעות אצל הנהגים לרוכבים ובמטרה לחנך לבטיחות וזהירות בדרכים.

מעמותת אור ירוק, נמסר, כי "המדינה וראשי הרשויות חייבים לדאוג לביטחונם של רוכבי האופניים. לרוכבים אין איך להתגונן מפני כלי הרכב האחרים על הכביש ולכן יש להסדיר עבורם בהקדם מסלולי רכיבה ייחודיים שיאפשרו לכל משתמשי הדרך להגיע הביתה בשלום. הרי לא יעלה על הדעת שילדים קטנים שלא מכירים את חוקי התנועה ירכבו על הכביש יחד עם משאיות ואוטובוסים ולכן חייבים להפריד בין רוכבי האופניים לכלי הרכב, רק כך נוכל להפחית את מספר הרוכבים שנפגעים בדרכם".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן