בלם מכבי נתניה יקיר שינה מודה: מתרגש לקראת פתיחת העונה

0
220
יקיר שינה - מכבי נתניה
יקיר שינה במשחקי אימון. צילום ניר אנשר - נתניה און ליין

יקיר שינה, בלמה של מכבי נתניה, מאמין, שעד יום שישי, במשחק גביע הטוטו מול רמת השרון, נתניה תיראה על המגרש, פחות או יותר, כמו שמאמן מכבי נתניה, סלובו דראפיץ' היה רוצה לראות. בגיל 30, עם ניסיון שהצטבר בקבוצות בהן שיחק בשתי הליגות הבכירות, יודע גם שינה כי להצלחה בליגה הלאומית נעוץ בעקביות וביציבות".

איך ההתאקלמות עד עכשיו במכבי נתניה?
"ממש מעולה. הגעתי למקום נהדר ומשפחתי. מה עוד, שיש לי המון חברים בקבוצה – כך שזה אחל'ה עד עכשיו וזה משהו שהוא מוכר לי"

איך נוצר הקשר עם נתניה?
"שיחקתי אצל סלובו לפני כשנתיים בבית"ר תל אביב. כאשר סלובו חתם בנתניה, הוא יצר איתי קשר לבוא ולשחק בקבוצה אחרי שהייתה לנו עונה מצוינת בבית"ר תל אביב, הכול נסגר. אני מאוד מרוצה ומחכה כבר למשחקים הרשמיים".

דווקא כמי שמתאמן, כיצד אתה מגדיר את סגל הקבוצה עד כה?

מצאתי קבוצה מאוד רעבה, עם צעירים מוכשרים לצד ותיקים שיתנו את האיזון. כמובן שזו קבוצה חדשה לגמרי, שצריכה להתחבר. אנחנו נכנסים לעונה כאשר כולנו יודעים למה מצפים מאיתנו וכולנו מרוכזים במטרות של המועדון".

איך מתמודדים עם מינוס תשע נקודות והאם ישנן בכלל מטרות מוצהרות?
"כולנו מודעים לקושי של מינוס תשע נקודות. המטרה המרכזית היא להיצמד כמה שניתן, ממש להיות "דבוקים" לצמרת הטבלה. משם, הכל פתוח. אני מאוד מקווה שנשאר למעלה עד סוף העונה".

למרות שלא באמת אומרים את זה, אבל נדמה כי המטרה המרכזית היא חזרה כבר העונה לליגת העל?
"זה נכון ויפה וכולם רוצים את זה, אבל זה לא יגיע בדיבורים. אני מכיר את הליגה הזאת מצוין. זו ליגה קשה ביותר ושוויונית מאוד. בלי שום קשר למינוס תשע, מכבי נתניה זה מועדון גדול. כולנו מודעים למטרת העל ולרצונם של האוהדים. ריכוז ויציבות הן מילות המפתח – גם כדי להיצמד לצמרת הטבלה וגם כדי לצמצם פערים במהלך הליגה עצמה".

ביום שישי נפתחת העונה במסגרת משחקי גביע הטוטו. האם מכבי מתייחסת למשחק ברצינות או כאימון חי?
"כל משחק, גם משחק אימון, הוא חשוב לקראת הדבר האמיתי, שזה משחקי הליגה. אנחנו לוקחים את גביע הטוטו ברצינות, אבל המאמנים עדיין בודקים את כל המערכים כדי שנגיע לליגה, בעוד כשלושה שבועות, מוכנים. למרות זאת, אני מודה, שאני ממש מתרגש לקראת משחקי הטוטו בהם נשחק במדים הרשמיים".

נראה שבמשחקי האימון האחרונים התקשיתם להבקיע. האם קיימת בעייתיות מסוימת?
"משחקי אימון מעולם לא היוו אינדיקציה להסקת מסקנות. זה הזמן של צוות האימון לבדוק את השחקנים ואת המערכים. זה בדיוק הזמן הנכון לעשות ניסויים ולהתנסות. לזה יש להוסיף את העייפות של מחנה האימונים. התוצאה פחות מעניינת, אלא החיבור של הקבוצה".

על הנייר נראה, שכמעט כל קבוצות הליגה הלאומית שוויוניות באופן יחסי. מה מכבי נתניה תצטרך לעשות כדי להתבלט?
"יש על הנייר ויש את המציאות. כמעט בכל שנה, ואני מכיר את הליגה הזאת היטב, ישנן התפתחויות יוצאות דופן ומלאות בהפתעות. מה שיביא לנו את ההצלחה, זו הדרך, היציבות והקהל. המתקן עצמו, גם לו יתרון כי הכוונה שלנו לחזור לאווירה של פעם, בה כל קבוצה שהגיעה לנתניה ידעה שזה מבצר. דבר אחד אני בטוח, אם נשמור על יציבות ועל הדרך, העונה תהיה מאוד צמודה והעולות ייקבעו במשחקים האחרונים של הליגה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן