בית חולים לניאדו בנתניה יעבור לעבוד במתכונת שבת

בהודעה לשר הבריאות ומנכ"ל מד"א הודיעו שבעה בתי חולים ציבוריים, בהם לניאדו בנתניה, כי בתי חולים אלה יעבדו במתכונת שבת; לטענתם בעקבות אי קיום ההסכם איתם ואי יכולתם לתפקד בהיעדר תיקצוב

0
309
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש בביקורו בלניאדו. צילום דוברות בי"ח לניאדו

שבעה מנהלי בתי החולים הציבוריים הודיעו לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, ולמנכ"ל מד"א אלי בין כי החל מיום רביעי יעברו לעבוד במתכונת שבת. בתי החולים הם הדסה, שערי צדק, מעייני הישועה, לניאדו ושלושת בתי החולים בנצרת, הצרפתי האנגלי והאיטלקי.

בהודעה לשר הבריאות ומד"א עמדו מנהלי בתי החולים על היעדר תיקצוב ואי יכולתם לטפל בחולים בצורה נאותה.

"הרינו להודיעכם, כי בשל הגרעון המבני שכופה עלינו המדינה ובעקבות אי קיום ההסכם עם בתי החולים הציבוריים. 7 בתי החולים לא מסוגלים לתפקד באופן מלא ולתת טיפול נאות למטופלים בשל היעדר תקצוב. לאור זאת, יעברו שבעה בתי החולים למתכונת שבת ויבצעו רק פעילות מצילת חיים. לא יתקבלו פינויים ממד"א שאינם מצילי חיים ויש להפנותם לבתי חולים אחרים".

עוד הוסיפו: "לא נפתח איתנו מו"מ, איש לא מדבר איתנו. עם הבנה וסימפטיה לבעיות שלנו אנחנו לא יכולים לשלם לספקים. אנחנו דורשים לפתוח איתנו מו"מ ישיר לפתרון המשבר. היום בערב ראש הממשלה ממריא מפה ומשאיר אותנו להילחם בקורונה עם מחסניות בלי כדורים. אנחנו מצפים ממנו להתערב במשבר".

על המכתב חתמו מנכ"ל ביה"ח מעייני הישועה שלמה רוטשילד, מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין, מנכ"ל הדסה פרופ יורם וייס. כמו כן מנכ"ל לניאדו נדב חן, מנכ"ל בית החולים הצרפתי, סנט.וינסנט ד"ר נאיל אליאס. בנוסף חתמו מנכ"ל ביה"ח האנגלי בנצרת פרופ' פהד חכים ומנכ"ל בית החולים המשפחה הקדושה ד"ר אברהים חרבג'י

קדמה למעבר למתכונת שבת ההחלטה לא לקבל יותר חולי קורונה חדשים. זאת מספר ימים שלאחר שמנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ביקר בלניאדו והבטיח לתמוך ולסייע.

בתום ביקורו בבית חולים לניאדו מסר פרופ' אש: "גם בגל הרביעי, צוות בי"ח לניאדו מוכיח רוח לחימה ומתמודד עם אתגרים גדולים מאד. מדובר בבי"ח בהיקף בינוני המטפל בכמויות גדולות מאד של חולי קורונה. נעניק את כל התמיכה הנדרשת, על מנת שהצוות יעמוד במשימה".

עוברים לעבוד במתכונת חירום

מנהלי בתי החולים ציינו, כי "בתי החולים עוברים למתכונים חירום בשל אי יכולת לטפל בחולים. זאת לאור אי קיום ההסכם שחתמו משרדי הבריאות והאוצר עימם והיעדר תקציב".

"עם הבנה וסימפטיה לבעיות שלנו אנחנו לא יכולים לשלם לספקים. אנחנו דורשים לפתוח איתנו מו"מ ישיר לפתרון המשבר".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן