ביטוח תאונות אישיות לתלמידים התייקר ב-50%

0
96

ההורים (שוב) ישלמו יותר. במהלך חודש יוני הודיעה "כלל" חברה לביטוח, כי לא תמשיך בביטוח תאונות אישיות לתלמידים. החברה למשק ולכלכלה פרסמה מכרז בנושא. באופן תמוה "כלל" ניגשה למכרז ואף זכתה, אולם מפורום ועדי ההורים היישובים נודע לנתניה און ליין – נתניה און ליין, כי תשלומי הביטוח עלו ב-50% ועומדים כיום על 75 שקלים לתלמיד במקום 45 שקלים בשנה שעברה – המחיר הוא לרשויות שלהן עד 10,000 תלמידים.

יו"ר ועד ההורים העירוני בנתניה, סמדר סגל, החברה בפורום ועד ההורים היישובים ויו"ר ועד ההורים בפתח תקווה, קראו השבוע לרשויות ובכללם עיריית נתניה לצאת למכרז עצמאי ובכך לחסוך מאות אלפי שקלים.

לטענתה הרשויות הגדולות במרכז הארץ מקבלות הנחות ולכן משלמות 30% פחות. ישובי הפריפריה ובנתניה בתוכם משלמים מחיר מלא.

בפניית פורום ועדי ההורים היישובים עולה, כי "היו לא מעט מקרים בחודש האחרון, שרשות אשר היתה מבוטחת באמצעות החברה למשק ולכלכלה, יצאה להצעות מחיר או מכרז וקיבלה הצעות גם מחברת הביטוח המבטחת של החברה למשק ולכלכלה, בפחות מחצי מחיר הנדרש ממנה כיום". בנוסף נמסר, כי הרשויות שאינן מבטחות את תלמידיהם באמצעות החברה למשק ולכלכלה משלמות הרבה פחות.

לנתניה און ליין – נתניה און ליין, מסרה סגל, כי "שוב עליית מחירים ושוב אני לא אסכים. כמו בכל שנה אדאג שנשלם פחות ממה שוועדת החינוך של הכנסת תקבע. גם אם צריך לעבור לחברה אחרת וגם אם הכל כמו תמיד נעשה בדקה ה-90".

מהחברה למשק ולכלכלה נמסר בתגובה, כי "החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי בע"מ פרסמה השנה מכרז חדש לביטוח תאונות אישיות לתלמידים. המכרז פורסם לאחר שכלל חברה לביטוח בע"מ מימשה את זכותה בהתאם לתנאי המכרז הקודם והודיעה כי אינה מוכנה להאריך את הביטוחים על פי תנאיו לשנה נוספת. במכרז החדש שפורסם השתתפו שתי חברות ביטוח – כלל חברה לביטוח בע"מ ואיילון חברה לביטוח בע"מ. שתי חברות הביטוח הנ"ל הינן חברות הביטוח היחידות בישראל העוסקות נכון להיום בענף ביטוח תאונות אישיות לתלמידים. במכרז החדש נקבעה כלל חברה לביטוח בע"מ כזוכה. לחברה למשק וכלכלה אין השפעה על הצעות המחיר שהחברות מגישות במכרז עצמו. החברה פועלת אך ורק לפי עקרונות דיני המכרזים כמתחייב. חברות הביטוח שניגשות מבצעות תחשיב אקטוארי ועל פיו קובעות את התעריף עמו הן מבקשות להתמודד במכרז.

את תגובתן של עיריית נתניה ו"כלל" לא ניתן היה לקבל עד לרגע פרסום הכתבה.

יו"ר ועד ההורים העירוני סמדר סגל
יו"ר ועד ההורים העירוני סמדר סגל

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן