ארבעה בוגרי קורס טייס (182) תושבי נתניה והאזור

0
1378
ארבעה בוגרי קורס טיס 182 של חיל האוויר - תושבי נתניה והאזור
צילום דובר צה"ל

בטקס שהתקיים בבסיס חצרים, הוענקו כנפיים לסגן א' מנתניה, סגן ד' מקדימה צורן, סגן נ' מקדימה צורן וסגן י' מתל מונד. מעבר לזה שכולם חברים, מסתבר שלטייסים שלנו תחביבים דומים. 

במעמד ראש הממשלה, נפתלי בנט, התקיים ביום חמישי טקס "כנפיים" לבוגרי קורס טיס (182) של חיל האוויר. הטקס הוקדש לציון 40 שנה למבצע "אופרה" – בו השמיד חיל האוויר הישראלי את הכור הגרעיני בעיראק.

היום (ה') התקיים טקס כנפיים לקורס טיס מספר 182 בנושא 40 שנה למבצע אופרה, בו הושמד הכור הגרעיני בעיראק.

את הקורס סיימו 39 לוחמי צוות אוויר. מתוכם ארבע טייסות. מאזור נתניה, סיימו את הקורס והפכו לטייסים בחיל האוויר ארבעה טייסים. 

הכירו את סגן א', טייס קרב מנתניה

סגן א' (21) מתגורר בנתניה. לסגן א' שני אחים. א' למד והתחנך בתיכון אורט בנתניה. בזמנו הפנוי אוהב ספורט, מוזיקה, לנגן בגיטרה ולערוך מוזיקה ווידיאו. סגן א' לא חשב שיהיה טייס, אך ידע שקורס הטייס יהיה מקום מעניין ומאתגר עבורו. בשלב המכין כבר הבין שהוא נמצא במקום הנכון, שהוא נמצא בבית.

"הייתי בגף ה', אמרתי שאם אני אוהב לטוס, אני הולך על זה. נהינתי מאוד מהטיסה והתחלתי להבין שזה אולי המקום שלי". סגן א' מסכם שלוש שנים בקורס: "הקורס ארוך ומאתגר ביום יום אתה לא חושב על להפוך לצוות אוויר. אתה עובר חוויות מעצבות ומשנות. אני רואה על עצמי כיצד השתפרתי בתור אדם וכיצד למדתי על עצמי. פגשתי אנשים שימשיכו איתי לכל החיים וחוויתי חוויות מדהימות."

הכירו את סגן ד', טייס מסוקים מהיישוב קדימה – צורן

סגן ד' (21) מתגורר ביישוב קדימה-צורן. אחיו התאום לוחם גדס"ר צנחנים. במשפחתו של ד' הקשר לחיל האוויר עובר בדם. אביו של ד' היה מכונן בטייסת 103 והשתחרר בדרגת סא"ל. במהלך שירותו הצבאי הוא השתתף במלחמת לבנון הראשונה ובמבצע שלמה. בן דודו של ד' גם הוא שירת בחיל האוויר והיה נווט קרב בטייסת 101.

אחד התחביבים של ד' זה ריצה למרחקים ארוכים. ד' היה חניך ומדריך בתנועת הנוער "הצופים". ד' תמיד חלם להיות איש צוות אוויר. הוא גדל על הסיפורים של אביו מהשירות הצבאי ורצה ללכת בעקבותיו. במהלך הקורס ד' התאהב במקצוע בעיקר בשלבי הטיסה. "כשאתה מטיס כלי טיס, אתה נהנה מכל רגע, התחושה בשמיים נותנת לך משמעות ומוטיבציה לעבור כל אתגר בקורס".

למפגש משפיעים עם מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, בו מביאים הבוגרים דמות שהשפיעה עליהם, הביא עמו את המאמן שלו אשר הכין אותו לקורס. ד' מסכם שלוש שנים בקורס: "קורס מעניין, מאתגר ומלמד. חוץ ממקצוע הטיסה, רכשתי המון כלים לחיים. אני נרגש להתחיל את הדבר האמיתי".

הכירו את סגן נ', טייס מסוקים ממועצה אזורית לב השרון

סגן נ' (21) מתגורר באחד ממושבי מועצה אזורית לב השרון. בזמנו הפנוי אוהב לשחק כדורסל, לנהוג על אופנוע שטח ולהתאמן. בילדותו לקח חלק בתנועת הנוער בני המושבים – שם הדריך במשך שנתיים. בנוסף, נ' לקח חלק במכינה קדם צבאית בגליל העליון, שכללה שנה מלאה בלימודים וטיולים. במהלך הקורס נ' התאהב במקצוע. נ' לא תמיד חלם להיות צוות אוויר, רק לאחור שטס במסוק התחבר למשימת הלוחם האווירי.

למפגש משפיעים עם מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, הביא עמו את המדריך שלו מהמכינה, אדם שהוא מעריך מאוד. נ' מסכם: "עברתי חוויה ארוכה. חוויתי רגעי קושי ואתגר, דבר זה הינו חלק בלתי נפרד מהדרך".

הכירו את סגן י', טייס מסוקים תושב תל מונד

סגן י' (21) מתגורר בתל מונד. לסגן י' יש שני אחים. בתיכון הרחיב פיזיקה, מדעי המחשב וערבית. בזמנו הפנוי אוהב לטייל ולשחק טניס. בנוסף, לקח חלק פעיל בתנועת הנוער הצופים. לאחר התיכון סגן י' עשה שנת שירות בתנועה הקיבוצית, שם התנדב עם נוער סיכון.

סגן י'  לא חלם תמיד להיות טייס, אבל ברגע שקיבל את המיונים ועבר אותם ידע שהוא נמצא במקום הנכון.  "לאחר השלב הראשוני, כשמתחילים לטוס, אתה מבין את המשמעות והחשיבות של המשימה". סגן י' מסכם שלוש שנים בקורס. "הקורס ארוך, ישנם רגעים מאתגרים והמון עליות ומורדות. האתגר שווה את זה. הקורס דורש מאתנו להוכיח את עצמנו כל פעם מחדש. יצאתי עם חוויות רבות ומקצוע באמצעותו אתרום בהגנה על מדינת ישראל".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן