בואו להציל חיים – התנדבו ליחידת החילוץ העירונית

לאחר רעידת אדמה חזקה או אירוע הרס גדול, הראשונים שיגיעו לשטח לחלץ לכודים הם מתנדבי יחידת חילוץ עירונית סע"ר 138; בימים אלה הסתיים קורס הכשרה למתנדבים, אולם ביחידה משוועים למתנדבים נוספים

0
581
יחידת סע"ר 138. צילום באדיבות עיריית נתניה

על רקע שתי רעידות האדמה שהתרחשו, לאחרונה, בארץ. על רקע התרחיש שרעידת אדמה עוצמתית עשויה להתרחש בכל רגע נתון, ברורה חשיבותה ונחיצותה של יחידת החילוץ וההצלה העירונית בנתניה.  יחידת סע"ר 138 (סע"ר סיוע עצמי ראשוני) מורכבת ממתנדבים שתפקידם להציל חיים במקרה של אירוע הרס בהיקף גדול, כמו רעידת אדמה או מלחמה.

חשוב להבין, במקרה של רעידת אדמה בעוצמה חזקה או אירוע הרס גדול, ייקח זמן רב ויקר עד להגעתם של כוחות ההצלה ופיקוד העורף לאזור ההרס. כאן נכנסת לתמונה יחידת סע"ר 138 שתפקידה הוא חילוץ לכודים והצלת חיים.

בימים אלה הסתיים קורס הסמכה נוסף של מתנדבים ליחידת חילוץ והצלה העירונית על ידי פיקוד העורף. מדובר בקורס ייעודי המכשיר מתנדבים לביצוע פעולות חילוץ והצלה במצבי חירום. הקורס הועבר ע"י בית הספר לחילוץ ערן מגן. במסגרת הקורס הוכשרו המתנדבים לבצע פעולות חילוץ תוך שימוש בכלים וציוד מתאים. כמו כן הוכשרו לבצע החייאה וחבישות לפציעות ולמדו אודות עקרונות חשובים בסביבת אש.

למרות סיום ההכשרה משוועים ביחידה למתנדבים נוספים. מפקד היחידה, סא"ל בדימוס דב בוצ'ן מבקש מתושבים להתנדב. "הגיע הזמן להתעורר, מקרה חירום הוא רק עניין של זמן. אנחנו כאן בשביל להציל חיים. לא נוכל להמתין להגעת כוחות הצלה אחרים. הם לא יגיעו אלינו באופן מיידי. בואו להתנדב ולהציל חיים".

יחידת סע"ר 138, יחידה עירונית לחילוץ והצלה, הוקמה לפני כשש שנים. הקמת היחידה הינה פרי שיתוף פעולה של עיריית נתניה, ארגון צוות נתניה בשיתוף פיקוד העורף. היא כוללת כיום מערך של למעלה מ-100 מתנדבים, נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, מכל המגזרים. כאמור סא"ל בדימוס, דב בוצ'ן, עומד בראש היחידה. הוא הרוח החיה מאחורי היחידה החשובה, זאת בתמיכת מינהל אכיפה וביטחון – אגף חירום בעיריית נתניה.

יחידת סע"ר 138 -הראשונה שתגיע למקום אסון

"היחידה הזו היא קריטית. אני קורא לכולם להתעורר ולהבין שהעיר הזו צריכה יחידה גדולה יותר. בשעת חירום אנשים יסתמכו עלינו. אנחנו אלה שנציל חיים כי אנחנו נגיע למקום ראשונים" הסביר בוצ'ן.

בוצ'ן הוסיף, כי היחידה קולטת כל הזמן מתנדבים חדשים ומכשירה אותם למשימות שונות. יש תפקידים רבים ומגוונים לפי יכולת המתנדבים, אין אדם שלא יכול לתרום. מדובר בהכשרות המותאמות ללוח הזמנים של אנשים עובדים. "אני קורא לכולם לבוא ולהתנדב. יש מגוון תפקידים המותאמים לפי כישורים אישיים כמו מגישי עזרה ראשונה, סיירים, איסוף מודיעין והפעלת אוכלוסייה באזור אתר הרס, אנשים טכניים לנושאים מורכבים עם ציוד מתוחכם, אנשי לוגיסטיקה, מחלצים בכל הרמות ותפקידים נוספים. היחידה שלנו פועלת כמו יחידה צבאית ואנו מעניקים הכשרות וציוד מקצועי".

מנהל אגף החירום בעיריית נתניה, יוסי בר, הדגיש את חשיבות היחידה. "יחידת חילוץ והצלה העירונית סע"ר 138 הוקמה ע"י עיריית נתניה לפני כשש שנים בשיתוף עם פקע"ר במטרה להציל חיים בתרחישי רעידת אדמה ומלחמה. עיריית נתניה השקיעה וממשיכה להשקיע משאבים רבים על מנת לצייד את היחידה במיטב הציוד, בארגון קורסים והכשרות לטובת ביטחונם ושלומם של תושבי העיר במצבי חרום. בהזדמנות זו אני קורא לתושבי העיר, נשים וגברים, לבוא להתנדב ביחידת החילוץ ולהיות שותפים לאתגר המבצעי שעשוי לסייע לכל אחת ואחד מכם".

מעוניינים להתנדב? מתעניינים? התקשרו 052-6319325

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן