ארגון יוזמה דרך הלב מציג: טיפים לעצמאים בתקופת החגים

במיוחד לגולשי נתניה און ליין ריכז ליעד נכט, מנהל עסקי מקצועי בארגון יוזמה דרך הלב, טיפים להתמודדות עסקית עם תקופת החגים. לגזור ולשמור. 

0
515
ליעד נכט, מנהל עסקי מקצועי בארגון יוזמה דרך הלב
ליעד נכט, מנהל עסקי מקצועי בארגון יוזמה דרך הלב

במיוחד לגולשי נתניה און ליין ריכז ליעד נכט, מנהל עסקי מקצועי בארגון יוזמה דרך הלב, טיפים להתמודדות עסקית עם תקופת החגים. לגזור ולשמור. 

תקופת החגים מביאה אתה תחושת של שמחה והתחדשות. לצד השמחה, אצל אנשים מסוימים, יכולות להתעורר גם תחושות כגון חרדות, פחד וקשיים רגשיים. היציאה מאזור הנוחות האישית והעסקית ומפגשים עם אנשים שלא תמיד אנחנו רוצים לפגוש, עלול לעורר מתח נפשי רב.

גם בתחום העסקי, תקופת החגים, עשויה לייצר חוסר יציבות ואתגרים לא פשוטים. ליעד נכט הוא מנהל מקצועי עסקי בארגון יוזמה דרך הלב. ארגון המלווה מתמודדים עם מגבלה נפשית באמצעות תהליך של שיקום תעסוקתי ושילובם בשוק העבודה. במיוחד עבור בעלי עסקים ועצמאיים, ריכז נכט טיפים לעצמאים לתקופת החגים:

הכרת השוק והתנהגות הלקוחות.

  1. להכיר את השוק. עסקים רבים מוגדרים "עסקים עונתיים". החגים, לרוב, גורמים לבעלי עסקים לשנות את צורת הפעולה שלהם. חשוב להכיר את השוק ואת ההתנהגות של הלקוחות ולא לוותר על תקופת החגים. לנסות להבין מה אפשרי יותר ומה ניתן בכל זאת לקדם בזמן הזה.
  2. זמן חיזוקים. זמן החגים מאפשר לעסקים רבים לעצור ולעשות חשבון נפש עסקי. כדאי לנצל את ההפוגה בכדי לעשות סוג של סיכום. תשאלו לאן הגעתי, לאן תכננתי להגיע והאם יש פער ביניהם? תכתבו את התשובות. אז תענו על השאלה ואיך אני יכול להשתפר ולהגדיל רווחים בשנה הקרובה?
  3. הזדמנות לשיווק. תקופת החגים, בין אם היא טובה לעסק או מאתגרת אותו, היא זמן מצוין לשיווק. אין כמו ברכת חג שמח, כדי לעורר לקוח רדום. תשקיעו בברכה שלכם. תנו תחושה שאתם עושים אותה באופן אישי.
  4. נטוורקינג. תקופת החגים מגיעה יחד עם הרבה מאוד הזדמנויות לשיווק. ארוחות משפחתיות, מפגשים עם חברים מהעבר ומההווה. היכרות עם הורים סביב פתיחת שנת הלימודים ועוד. חשוב מאוד לא לבזבז הזדמנויות לשיווק. כל שיחה יכולה להתפתח לאפשרות לנטוורקינג.

תכנון פיננסי, התאמות עסקיות ויצירת רצף שיווקי

  1. תכנון פיננסי ראשוני. אם תקופת החגים מאתגרת את בעל העסק, חשוב שכחלק מתכנון התזרים השנתי, בעל העסק ידע להפריש לקופה צדדית כסף לתקופות היותר חלשות. דרך זו, מצד אחד, מבטיחה המשך תקין של פעילות עסקית. מצד שני, מונעת ירידה במוטיבציה.
  2. יצירת רצף שיווקי. החגים נותנים לנו רצף שניתן לנצל אותו לטובת הטמעה של זיכרון קולקטיבי אפקטיבי. שנה טובה בראש השנה, צום קל ביום כיפור, חג שמח בסוכות. חג של אור בחנוכה, חג של צמיחה בט"ו בשבט. חג של ניסים בפורים וחג של עצמאות בפסח. מה שחשוב לזכור הוא, שמצד אחד ללקוח יש זיכרון קצר. מצד שני הלקוח מעריך וחש התמדה ועקביות.
  3. התאמות עסקיות לזמן והתקופה. החגים בפרט והקורונה בכלל מלמדים אותנו כיום שבתי עסק חייבים ליצור לעצמם את האפשרות להמשיך לעבוד בכל מצב. חשוב שבית עסק יעשה חשיבה סביב איך הוא יכול למנף את העסק שלו. מכירה בדיגיטל, קנייה באתר ועוד.
  4. תכנון לו"ז מותאם. אנשים רבים מתקשים לנהל לו"ז תקין בתקופת החגים. הדבר יוצר קושי וחוסר ודאות וגם אתגר לחזרה לשגרה אחרי החגים. רצוי להבין שהחגים אכן מייצרים שינויים וצריך לאמץ את אותם שינויים. לראות כיצד ניתן ליצור לו"ז זמני לטובת החגים עם עוגנים בתחילת וסוף יום. למשל, בבוקר אני עושה כושר+ א.בוקר. בערב אני מדבר עם חבר ורואה סדרה. עוגנים אלה יעזרו לנו לשמור על מסגרת עסקית – בעיקר בזמנים של חוסר ודאות.
  5. שמירה על סנטר יציב. הרבה פעמים בחגים אנו הולכים למקומות, פוגשים אנשים רבים ומחליפים מידע רב אולי יותר מכל זמן אחר שבו אנחנו בסביבה מוכרת. רצוי לבנות איזה שהוא "סנטר", שעוזר לאדם לזכור מי הוא ומה הוא מייצג. אפשר לעשות את זה כסיסמא או כמספר משפטים שיכולים לעזור לאדם לחזור לפוקוס.
  • הטיפים העסקיים הינם באדיבות ארגון יוזמה דרך הלב. הארגון הוקם במטרה להוביל מהפכה חברתית וכלכלית במעמדם של המתמודדים עם מגבלה נפשית. ההליך מתבצע באמצעות שיקום תעסוקתי ושילובם בשוק העבודה כמשתתפים פעילים, מתפרנסים ותורמים. הארגון הוקם בשיתוף ובמימון מערך השיקום בקהילה, האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות וארגון ג'וינט ישראל.  בזכות הארגון, אלפי מתמודדים עם מגבלה נפשית עובדים כאנשי שיקום וטיפול, פותחים ומנהלים עסקים עצמאיים, ומובילים פרויקטים יזמיים.

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה און ליין: 

הפרעת קשב וריכוז: טיפים ללומדים

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן