ארבל אלוני, רוצחו של דרק רוט ז"ל, נשלח שוב לכלא

הרוצח ארבל אלוני הורשע, יחד עם שישה נוספים, בהונאת אנשים במצוקה – זאת באמצעות חברת הלוואות בה גבו תשלום על פתיחת תיקים ולא השיבו הכספים שגבו

0
414
צילום fotolia

הרוצח ארבל אלוני הורשע, יחד עם שישה נוספים, בהונאת אנשים במצוקה – זאת באמצעות חברת הלוואות בה גבו תשלום על פתיחת תיקים ולא השיבו ללקוחות את כספם.

חמש שנים לאחר שסיים לרצות את עונשו בגין רצח נהג המונית מנתניה, דרק רוט ז"ל, נשלח ארבל אלוני שוב לכלא. הפעם לאחר שהורשע בהונאת אנשים במצוקה.

אלוני, יחד עם שישה חשודים ונאשמים נוספים, פעלו באמצעות חברת הלוואות וגבו תשלום על פתיחת תיקים. אלא, שבפועל, כך עולה מכתב האישום, הנאשמים לא השיבו ללקוחות את כספם.

בתום הליך גישור, הודו הנאשמים בעבירות המיוחסות להם וכנגדם הוגש כתב אישום מתוקןץ

השבוע, כאמור, הרשיע בית המשפט המחוזי את ארבל אלוני בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בעבירות מס וכן בשיבוש הליכי משפט.

הרשעתם התאפשרה, כאמור, במסגרת הליך גישור. בנוסף לארבל אלוני, הורשעו בפרשה אחיו, אמיר אלוני, ראם ביריוקוב, גבריאל אנקונינה, גיל מנשה וליאור ארביב. החברה, שבאמצעותה בוצעה ההונאה היא חברת א.א. אפריל סחר ושיווק בע"מ.

בכתב האישום המתוקן הודו הנאשמים, כי בשנת 2018, באמצעות חברה בבעלותו של אלוני, פנו הנאשמים לאזרחים שנזקקו להלוואות בשל מצבם הכלכלי.

לאחר שקיבלו מהנזקקים להלוואות דמי תשלום עבור פתיחת תיק, סירבו הנאשמים להיענות לפניותיהם לביטול החוב ולהחזרת הכספים.

הליך זה, כידוע, הוא בניגוד לחוק הגנת הצרכן. על-פי כתב האישום המתוקן, גרפו הנאשמים לכיסם כשני מיליון שקלים.

רצח דרק רוט – הרצח שהסעיר את המדינה

בשנת 1994 סערה המדינה בעקבות הרצח של נהג  המונית, דרק רוט, שעבד בתחנת המוניות השכונתית של הרצליה פיתוח. בחקירה התברר, כי רוצחיו הם שני בני 14, ארבל אלוני ומשה בן אבגי.

עד היום לא ידוע מה היה המניע למעשה. השניים נלכדו, הורשעו ברצח ונידונו ל-16 שנות מאסר.

רק בשנת 2000 התיר בית המשפט העליון לפרסם את שמותיהם של השניים, שנותרו אז חסויים בשל היותם קטינים בעת הרצח. 

ארבל אלוני, יחד עם שותפו לרצח משה בן אבגי המשיכו להסתבך עם החוק. בשנת 1998, באחת מהחופשות מהכלא, שדדו השניים חנות מכולת ופצעו את המוכרת. בעקבות זאת נדונו השניים לחמש שנות מאסר נוספות.

בשנת 2008 ביקש אלוני שיחרור מוקדם באמצעות ניכוי שליש ממאסרו, אך בקשתו נדחתה.

בשנת 2012 דחתה ועדת השחרורים בקשה נוספת שלו לשחרור מוקדם. בין המתנגדים היו ד"ר ניסן שריפי, אשר ייצג את בני משפחת רוט.

בשנת 2015 השתחרר ארבל אלוני לאחר שריצה 21 שנות מאסר. בשנת 2019, כאמור, נעצר אלוני שוב – הפעם בחשד להונאה ועבירות מרמה בהיקף נרחב.

השבוע, כאמור, הרשיע בית המשפט המחוזי את אלוני וחבריו בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים. בהתאם להליך הגישור ירצה אלוני 36 חודשי מאסר.

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן