לראשונה בישראל: נתניה תארח את קדם אליפות העולם במחול

0
713
רקדנית מחול ריקוד - נתניה
צילום fotolia

מעל אלף רקדנים ורקדניות מכל רחבי הארץ צפויים להגיע ביום רביעי הקרוב לעיר נתניה במטרה אחת: לעבור את המבחנים במסגרת מוקדמות אליפות העולם במחול (DWC) ולהשיג את המינימום הנדרש כדי לייצג את מדינת ישראל בתחרות הבינלאומית הנחשבת ואשר משודרת בשידור ישיר בעשרות ערוצי טלוויזיה. זו השנה הראשונה בה מתקיימים המבחנים בישראל בכלל ובעיר נתניה בפרט.

התחרויות יתקיימו במתחם היכל התרבות העירוני נתניה ואת הרקדנים והרקדניות – בהם עשרות מכל אזור השרון – יבחנו שופטים בינלאומיים מאנגליה, מגרמניה ומרומניה. תחרויות קדם אליפות העולם במחול יסוקרו במלואם בערוץ הספורט.

קדם אליפות העולם במחול – קלאסי, מודרני והיפ הופ

למערכת נתניה און ליין והשרון שלי הרחיבה לימור רוז, מנהלת בית הספר לאמנויות הבמה – נתניה, שפעלה מול הגורמים הבינלאומיים ושכנעה אותם לקיים את מבחני קדם אליפות העולם במחול בישראל. "מטרת התחרות היא בחירתם של שלושה סולנים ושלוש קבוצות בשלושה תחומי ריקוד: קלאסי, מודרני והיפ-הופ. במידה והנבחנים יעברו את רף 70 הנקודות, הם ייצגו את מדינת ישראל באליפות העולם שתתקיים השנה בחודש יוני בגרמניה".

לשאלת העיתון באשר לחשיבות קיום תחרויות קדם אליפות העולם בישראל בכלל ובנתניה בפרט אמרה רוז: "מדובר בחלום שהתגשם ובצעד נוסף לקידום ענף המחול בישראל ולהצבתו בקדמת הבמה הבינלאומית. יש לישראל הרבה מה להציע".

בהפקת התחרות הראשונה, כאמור, שמתקיימת בארץ, יסייע הצוות המקצועי של היכל התרבות העירוני, בפיקוחו של מנכ"ל ההיכל בני אפרים. "אנו רואים בקיום המבחנים, בהם יגיעו לנתניה למעלה מאלף רקדניות ורקדנים ישראלים, שיילחמו באמצעות ריקוד על הזכות לייצג את ישראל, אירוע מכונן מבחינה תרבותית", אמר בני אפרים והוסיף: "תחום המחול זוכה בעיר לעדנה מיוחדת וחינוך לצריכת תרבות וחשיפת הציבור בכלל וילדים ובני נוער בפרט לכל סוגי התרבות והז'אנרים שלהם, הם חלק ממדיניות עירונית רחבה – שכעת – עם פתיחתם של היכלי התרבות הנוספים – מאפשרת עושר תרבותי על כל גווניו".

לכתבות נוספות העשויות לעניין את הקוראים: 

יוסי ברק ועודד גרף מציגים: מחול מטורף

מאי אמאנו – על בלט והעיר הגדולה

מור פולנוהר לא עוצרת

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן