אישום: רימו חברות באירופה במיליוני שקלים

1
99
בתמונה: פטיש בו נוהגים להשתמש שופטים - המייצג החלטת בית משפט
צילום fotolia

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד בנימין ברהמי, בן 27 מתל אביב, ג'ורדן כהן, בן 27 מנתניה ווילי ג'ורנו, בן 26 מנתניה, המייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, עבירות קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, התחזות לאחר ועבירות הלבנת הון.

מכתב האישום עולה, כי מדובר בפרשייה הכוללת רשת מרמה מתוחכמת ושיטתית, אשר פעלה מישראל ורימתה חברות ברחבי אירופה בהיקפים ניכרים. הנאשמים הינם מכרים ותיקים, עולים חדשים מצרפת ודוברי צרפתית שוטפת. עובר לחודש פברואר 2017, קשרו הנאשמים קשר, בינם ובין אחרים, להונות חברות באירופה באופן מתוחכם, שיטתי ומתמשך, וזאת על דרך של איסוף מידע פיננסי אודות חברות היעד למרמה, יצירת מסמכים מזויפים ופנייה מהארץ אל החברות באירופה בדרישה להעברות כספים בהיקפים מיליוני אירו, תוך הצגת מצגים כוזבים.

שיטת המרמה בה נקטו הנאשמים כללה זיהוי של קשר עסקי בין שתי חברות, האחת חברה ספקית והאחרת בעלת חוב כספי לחברה הראשונה. הנאשמים הציגו עצמם, בכזב, לחברה בעלת החוב כאנשי החברה הספקית ושכנעו בעלי תפקידים בה, תוך שימוש במסמכים מזויפים, לשנות את פרטי חשבון הבנק אליו יש להעביר את תשלום החוב.

עוד עולה מכתב האישום, כי במסגרת הקשר ולשם קידומו בנו הנאשמים ואחרים מערך מרמה חובק עולם, שמרכזו בישראל. במסגרת התשתית לצורך ביצוע תכניתם אספו הנאשמים מידע אודות חברות רבות באירופה הכולל מידע פיננסי, מידע אודות בעלי תפקידים, דרכי התקשרות וכדומה. כמו כן זייפו מסמכים רבים, בין היתר מסמכים הנחזים להיראות כטפסים של המשרד הפדרלי לרגולציה פיננסית.

בנוסף שכרו הנאשמים דירות ובהן ציוד טכנולוגי רב הכולל, ביו היתר, מחשבים ניידים, טלפונים סלולריים ניידים, כרטיסי SIM רבים (prepaid cards), החסנים ניידים וכן חיבורים אינטרנטיים סלולריים. לצד הפעילות בארץ החזיקו הנאשמים חשבונות בנק רבים במדינות שונות כהונג קונג, קרואטיה ופולין, אליהם ביקשו לנתב את כספי המרמה.

בעקבות פעילות המרמה מצד הנאשמים העבירו מנהלי החשבונות כספים לחשבונות במדינות זרות שבשליטתם של הנאשמים, בסכום כולל בגובה כ- 1,900,000 אירו.

בנוסף, הנאשמים נתנו הוראות לחברות המרומות להעביר את כספי המרמה לחשבונות בנק של חברות במדינות זרות, במטרה להסתיר ולהסוות את זהות בעליו של הרכוש האסור, את מיקומו ואת תנועותיו. בכך נאשמים כי ביצעו עבירות הלבנת הון ופעולות ברכוש אסור בשווי של לפחות 17 מליון ש"ח.

בבקשה להארכת מעצרם עד תום ההליכים טענה הפרקליטות, כי "במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום הצליחו המשיבים (הנאשמים א.ח) לגרום לחברות היעד להעביר במרמה לחשבונות בנק שבשליטתם סכום כולל של כ- 4,351,072 מליון אירו, שהוסתר והוסווה ועד היום טרם אותר. לצד המרמות שצלחו, מפרט כתב האישום מספר רב של ניסיונות מרמה".

בנוסף ציינה הפרקליטות, כי "כי פרשייה זו החלה בחקירה של רשויות האכיפה באוסטריה, שהצביעו על כך שמקור המרמה מצוי במדינת ישראל. רק בעקבות התפתחות החקירה הישראלית התגלו ממדיה של פרשיית המרמה, השולחת זרועות גם לצרפת ולגרמניה. מעשים כגון דא גורמים נזק תדמיתי למדינת ישראל".

עוד עולה מהבקשה להארכת מעצרם, כי ג'ורנו קשר את עצמו ואת שני הנאשמים הנוספים לשיטת המרמה, לטענתו מעשי המרמה הסתיימו בניסיונות בלבד. ג'ורנו לא מסר את חלקם של חבריו במעשי המרמה. שני הנאשמים הנוספים שמרו על שתיקה בחקירותיהם.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן