אישום: ניהלו מעבדת הידרו במסווה חנות לחיות מחמד

0
448
מעבדת הידרו. צילום באדיבות משטרת נתניה
מעבדת הידרו צילום באדיבות משטרת נתניה

כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים הוגשו נגד בנימין איליספוב (25) ולזר בקשט (46), תושבי נתניה, בגין קשירת קשר לפשע, ייצור, הכנה והפקת סם מסוכן.

מכתב האישום עולה, כי הנאשמים שכרו גנרטור תמורת 30 אלף שקלים, במטרה להקים עסק לגידול פטריות. במהלך חודש אוקטובר 2015 קנה לזר בקשט כבלי חשמל וציוד חשמלי נוסף בסכום של כ-15 אלף שקלים. בתחילת חודש נובמבר שכר איליספוב מבנה בן שתי קומות באזור התעשיה הישן בנתניה. המבנה הושכר למשך שנה עבור דמי שכירות חודשים בשווי 14 אלף שקלים.

בנוסף רכשו הנאשמים או מי מטעמם ציוד רב נוסף שכלל משאבות מים, מסננים, חומרי דישון, שנאים, מאווררים, מפוחים, נורות הלוגן ומדי טמפרטורה. הציוד, ששוויו מוערך ב-53 אלף שקלים, הותקן בקומה השניה של המבנה. עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשמים או מישהו מטעמם רכשו שתילי קנבוס רבים, גידלו אותם במעבדה שיצרו בקומה השניה בשבעה חדרים.

בחודש פברואר השנה נתפסה המעבדה, ככל הנראה בעקבות מידע מודיעני. במעבדה נתפסו שתילי קנבוס במשקל כולל של 131 ק"ג וכן הציוד הרב שהיה במקום. במשטרה מעריכים, כי שוויו של הסם שנתפס הוא בין מאות אלפי שקלים ועד מיליוני שקלים.

בקשט, שהיה בחנות בעת שהגיעו השוטרים, הכחיש את חלקו בפרשה וטען, כי הוא חשמלאי, אולם במהלך החיפוש נמצאה מנת קנבוס בכיסיו. בקשט ניסה להשליך את הסם, אך נתפס. כמו כן מצאו השוטרים בכיסו כסף מזומן בסך למעלה מ-7000 שקלים. בתחילה טען שאין ברשותו מפתח לקומה השניה של המבנה, אך בהמשך הוציא מכיס מעילו ופתח את הדלת לקומה השניה, שם כאמור נתפסה המעבדה.

סגן בכיר בפרקליטות מחוז מרכז, עו"ד גל רוזנצוויג, טען בבקשה למעצר עד תום ההליכים שהוגשה נגד הנאשמים, כי "מחומר הראיות עולה, כי המשיבים גידלו סם מסוכן במעבדת ההידרו וזאת באופן המעיד על שיטתיות, מקצוענות, כמו גם השקעה כספית נכרת, תוך תכנון גידול רחב היקף".

פרקליטו של בקשט, עו"ד ג'קי סגרון, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי את תגובתו יתן בבית המשפט לאחר שילמד את חומר הראיות. מעצרם של שני הנאשמים הוארך עד להחלטה אחרת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן