אישום: חטף, כלא וסחט באיומים

0
99

פרקליטות מחוז מרכז הגישה, ביום חמישי השבוע, לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום נגד בהא ג'אבר, תושב ג'לג'וליה בן 35, בגין העבירות הבאות שבוצעו בצוותא: חטיפה לשם סחיטה, כליאת שווא, סחיטה בכוח, סחיטה באיומים ועבירות נוספות.

מכתב האישום עולה, כי בתאריך ה-2.2.15 פרצו שניים למחסן בנתניה וגנבו ממנו כסף מזומן בשווי 400,000 שקלים במזומן. למחרת המקרה שיתפו השניים את חברם בדבר ביצוע הגניבה, והציגו בפניו את השלל.

עד מהרה, הופצו שמועות שונות בנוגע לגניבה וזהות הגנבים, בהן נקשר גם שמו של החבר כמי שמעורב בגניבה או מקורב לגנבים. השמועות הגיעו לאוזניהם של הנאשם ואדם נוסף. בעקבות זאת, קשרו הנאשם, האדם הנוסף וכעשרה גברים נוספים, שזהותם אינה ידועה, לפעול לבירור זהות מבצעי הגניבה.

בתאריך ה- 21.2.15 בערב, בהנהגת הנאשם, חטפו הנאשם, האדם הנוסף ויתר חברי הכנופיה את החבר מנתניה. הם הסיעו אותו לבית פרטי באחד מהכפרים באזור המשולש, כלאו אותו במרתף ובהמשך בוואדי סמוך, וסחטו ממנו באיומים ובאלימות את זהות שני מבצעי הגניבה. לאחר שסחטו מהמתלונן את מבוקשם, השיבו אותו לנתניה, ובטרם שחרורו איים עליו הנאשם "מה שהיה פה לא היה, שאף אחד לא יידע מזה". למחרת, בשל חששם הרב מהנאשם מסרו לו שני הגנבים, באמצעות אחרים, סכום מתוך השלל.

בהמשך, כל עולה מאישום נוסף, ניסתה המשטרה לאתר את הנאשם לצורך מעצרו וחקירתו בגין עבירותיו, אך ללא הצלחה. במהלך חודש מאי האחרון אותר הנאשם על ידי המשטרה בעת שנהג ברכב מסוג פורשה בכביש 6 מדרום לצפון. הנאשם, שהבחין בשוטרים, נמלט תוך כדי נסיעה פרועה ומסוכנת, במהלכה, בין היתר, כמעט ודרס את אחד השוטרים, תמרן בין נתיבי הכביש השונים וגרם לכלי רכב נוספים לבלום בלימות חירום ולסטות ממסלולם כדי להימנע מהתנגשות עמו.

בסופו של דבר, בעקבות חסימת כביש יזומה שביצעו השוטרים, עצר הנאשם את הרכב, נטש אותו על הכביש וניסה להימלט מהשוטרים רגלית, אך לאחר זמן קצר הצליחו השוטרים לתפוס אותו ולעצרו.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים טען התובע, עו"ד רועי רייס, כי "נגד המשיב קמה עילת מעצר לפי סעיף 21(א)(1)(ב) לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה-מעצרים), שכן לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו, ביצועם באופן מאורגן ומתוכנן בצוותא עם חברי כנופיה נוספים, ומעמדו המנהיגותי הרם בקרב חברי כנופיה אלה כפי שהתבטא בחלקו הדומיננטי, הבולט והייחודי במסכת העבריינית, קיים יסוד סביר לחשש שיסכן את בטחון הציבור".
מעצרו של הנאשם הוארך עד להחלטה אחרת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן